Μέσω των εκπτωτικών/outlet καταστημάτων εκδηλώνεται ο ισχυρός ανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων παικτών της αγοράς αθλητικών ειδών Nike, Adidas, Puma, Under Armour και των ισχυρών retailers όπως Intersport και JD (συμπεριλαμβανομένης της νεοαποκτηθείσας Cosmos Sport) αλλά και μικρότερων -ανερχόμενων- όπως η σερβική Sport Vision.
_x000D_
Είναι ενδεικτικό ότι στο Factory Outlet του ομίλου FF Group, στην οδό Πειραιώς, μόλις τοποθετήθηκε το multibrand concept της Sport Vision. Η σερβική αλυσίδα, που χαίρει υψηλής αναγνωρισιμότητας στις αγορές των Βαλκανίων, με παρουσία σε 12 χώρες, ήρθε στην Ελλάδα μόλις το 2020 εγκαινιάζοντας σε πρώτη φάση e-shop και πλέον διαθέτει δίκτυο 12 καταστημάτων με τα σήματα Sport Vision και Buzz.
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Η Sport Vision εξασφάλισε είσοδο στο εκπτωτικό πολυκατάστημα Factory Outlet αξιοποιώντας την αποχώρηση της Adidas που άνοιξε δικό της outlet στο Piraeus Retail Park του ομίλου Fourlis, λίγα χλμ. παρακάτω. Παρεμπιπτόντως στη Λεωφ. Αθηνών – Πειραιώς λειτουργεί και το Cosmos Sport Outlet. Στην ευρύτερη γειτονιά, στην Πέτρου Ράλλη (Εμπορικό Κέντρο Σκλαβενίτη) είναι το Intersport Bazaar ενώ η Intersport λειτουργεί και κατάστημα στην Πειραιώς και outlet στην Κηφισού στο Περιστέρι, όπου είναι και το outlet της Zakcret Sports.
_x000D_
Εν τω μεταξύ, αν και ο όμιλος Folli Follie έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα από τη λύση των συμβάσεων που είχε με τη Nike (το 2022 έχασε 6 εκατ. ευρώ εισπράξεις) φιλοξενεί τη μάρκα στα Factory Outlet μέσω άλλων συνεργατών. Τόσο η Sport Vision στο κατάστημα της Πειραιώς, όσο και η Intersport στο κατάστημα του εμπορικού πάρκου έξω από το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος διατηρούν στρατηγική συνεργασία με τον ισχυρό παίκτη της παγκόσμιας αγοράς αθλητικών ειδών.
_x000D_
Αντίστοιχα, οι δύο retailers διαθέτουν και τα προϊόντα Adidas μέσα στα Factory. Αν και Nike και Adidas έχουν την πρωτοκαθεδρία ισχυρή ζήτηση στα εκπτωτικά πολυκαταστήματα έχει και η Under Armour που αναπτύσσει σταθερά και δίκτυο ομώνυμων boutique μέσω της Unlimited Sport του ομίλου Fais, όπως και η Puma, μέσω της Sportswind ενώ το ίδιο ισχύει για την Fila που αναπτύσσει η συνδεδεμένη εταιρεία ΒΕΤΟ. Το ευρύ χαρτοφυλάκιο αθλητικών σημάτων του ομίλου Fais (που περιλαμβάνει και brands όπως Technogym, E-tennis, New Era, Wilson κ.α.) έχει παρουσία και στα άλλα μεγάλα outlet όπου είναι τοποθετημένα όλα τα μεγάλα αθλητικά brands όπως π.χ. το Empoli Outlet, το Mega Outlet αλλά και το ιδιόκτητο One Salonica.
_x000D_
Αξιοσημείωτη παρουσία στα εκπτωτικά πολυκαταστήματα έχουν και η New Balance, η Champion αλλά και η Admiral του Παναγιώτη Παναγάκου, με διευρυμένο πανελλαδικό δίκτυο.
_x000D_
Ένας άλλος πόλος είναι το εκπτωτικό χωριό McArthurGlen στα Σπάτα, όπου οι αθλητικές φίρμες δίνουν ισχυρό παρόν. Ανάμεσα σε πάνω από 100 designer brands η Adidas σκοράρει ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών που αναζητούν δημοφιλείς μάρκες αθλητικών ειδών σε τιμές μειωμένες ως και 70-80%. Το ίδιο ισχύει για τη Nike.
_x000D_
Τα εκπτωτικά καταστήματα αθλητικών ειδών προσελκύουν αγοραστικό ενδιαφέρον καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους αποτελώντας αναπόσπαστο μέρος της δραστηριότητας των εμπορικών σημάτων σε μια εποχή που ο κλάδος εξελίσσεται. Έχει καλύψει τη ζημιά της πανδημίας και αναπτύσσεται με ρυθμό που τείνει σε διψήφιο ποσοστό ενώ παγκοσμίως η αγορά αναμένεται αυξηθεί από 295 δισ. ευρώ το 2021 σε 395 δισ. ευρώ το 2025 (McKinsey).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Grant Thornton: Οι αμοιβές CEOs και πρόεδρων εισηγμένων στο Χρηματιστήριο το 2023 – Στο +175% οι τραπεζίτες
- DotSoft: Αύξηση του κύκλου εργασιών 70,7% στα 14,2 εκατ. ευρώ το 2024
- Γερμανία: Ανάπτυξη 0,2% το πρώτο τρίμηνο 2025
- ΙΝΤΕΡ – ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ: Ο αλησμόνητος ημιτελικός του 2010 που άλλαξε το ποδόσφαιρο
- Ανδρουλάκης για τους μικρούς οικισμούς: «Μετατρέπουν τα χωριά μας σε χωριά φαντάσματα»
- Υπερταμείο: Η εταιρεία UCERT αναλαμβάνει το Εθνικό Χιονοδρομικό Κέντρο Βασιλίτσας
- Prodea: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της MHV με 92,3 εκατ. ευρώ
- Lidl Ελλάς: Πρόσφερε 2.000 εορταστικά γεύματα
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις