Οικονομία

Ι. Λιανός: Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν έχει αρμοδιότητα για όλες τις μορφές «αισχροκέρδειας», αλλά μόνο για ορισμένες

Ο πρόεδρος της Ε.Α. καλεί την Κομισιόν να δημοσιεύει μέσες τιμές προϊόντων στην Ευρώπη, απαντώντας εμμέσως στον πρωθυπουργό ο οποίος προειδοποίησε τις πολυεθνικές να μη θεωρούν την «Ελλάδα μπανανία» ως προς τις τιμές, και υπεραμύνεται των ερευνών της Επιτροπής

«Είναι σημαντικό, η ενιαία εσωτερική αγορά να γίνει πραγματικότητα για τους καταναλωτές και να μην υπάρχουν σημαντικές διαφορές τιμών για προϊόντα, οι οποίες δεν δικαιολογούνται από το μέσο εισόδημα των χωρών στις οποίες εφαρμόζονται, συνήθως από τις ίδιες εταιρείες». Αυτό σημειώνει σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμου, Ιωάννης Λιανός.

Προσθέτει δε, πως «έχουμε προτείνει την ανάληψη πρωτοβουλίας από την Ευρ. Επιτροπή, όπως παλαιότερα (1993-2011) στο πλαίσιο της αγοράς αυτοκινήτων, να δημοσιεύονται περιοδικά οι μέσες τιμές για σειρά ίδιων προϊόντων σε διάφορες χώρες στην ΕΕ, με σκοπό να ενισχυθεί η καταναλωτική συνείδηση και να επιτευχθούν οι σκοποί της εσωτερικής αγοράς, η οποία θα πρέπει να φέρει αποτελέσματα, τόσο στις επιχειρήσεις, όσο και στους καταναλωτές». Επιπλέον προσθέτει ότι, ενδεχομένως, πρέπει να γίνουν και έρευνες σε συνεργασία με άλλες αρχές ανταγωνισμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μητσοτάκης: «Αν οι πολυεθνικές νομίζουν ότι η Ελλάδα είναι μπανανία για να πωλούν ακριβότερα τα προϊόντα τους, είναι βαθιά νυχτωμένες»

«Να πούμε επίσης ότι, επειδή η Ελλάδα εξάγει λάδι, αυτό που είναι πρόβλημα για τον καταναλωτή είναι όφελος για τον παραγωγό», είπε ο πρωθυπουργός μιλώντας στον ΑΝΤ1 και τόνισε ότι οι μειώσεις του ΦΠΑ δεν δουλεύουν

Ο πρόεδρος υπογραμμίζει ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού ήταν η πρώτη αρχή ανταγωνισμού στην Ευρώπη, που στο πλαίσιο της δράσης της έναντι τις ακρίβειας, ξεκίνησε συστηματικές συγκριτικές έρευνες τιμών Ελλάδας και χωρών Ε.Ε. για βασικά προϊόντα.

Στην ουσία ο κ. Λιανός με την ανάρτησή του «απαντά» εμμέσως στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος σε συνέντευξή του στον ΑΝΤ1 στις 18 Οκτωβρίου, αναφερόμενος στην ακρίβεια και στις  μεγάλες πολυεθνικές, είπε ότι «αν νομίζουν ότι η Ελλάδα είναι καμία μπανανία στην οποία μπορούν να πουλάνε τα ίδια προϊόντα σε πολύ ακριβότερες τιμές, χωρίς να μας δικαιολογούν την αύξηση του κόστους, είναι βαθιά νυχτωμένοι. Aν χρειαστεί να τα βάλουμε και με πολυεθνικούς κολοσσούς θα το κάνουμε, γιατί αυτοί ουσιαστικά πουλάνε τα ίδια προϊόντα σε άλλες αγορές. Κάντε λίγο υπομονή και θα δείτε τι είναι ακριβώς αυτό το οποίο εννοώ».

Αναλυτικά η ανάρτηση του κ. Λιανού έχει ως εξής:

«Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ήταν η πρώτη αρχή ανταγωνισμού στην Ευρώπη, που στο πλαίσιο της δράσης της έναντι τις ακρίβειας, ξεκίνησε συστηματικές συγκριτικές έρευνες τιμών Ελλάδας και χώρων ΕΕ για βασικά προϊόντα για τον καταναλωτή με σκοπό την ενημέρωση της κοινής γνώμης, αλλά και την έναρξη αυτεπάγγελτων ερευνών σε περίπτωση που υπάρχουν πρακτικές οι οποίες εμπίπτουν στις αρμοδιότητές μας. Δημοσιεύσαμε ήδη έρευνες στα απορρυπαντικά και το γάλα  Ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού καλεί την Κομισιόν να δημοσιεύει μέσες τιμές προϊόντων στην Ευρώπη και θα δημοσιευθούν για άλλες κατηγορίες προϊόντων στο επόμενο Newsletter (https://www.epant.gr/enimerosi/dimosieyseis/enimerotika-deltia.html).

Είναι σημαντικό η ενιαία εσωτερική αγορά να γίνει πραγματικότητα για τους καταναλωτές και να μην υπάρχουν σημαντικές διαφορές τιμών για προϊόντα και οι οποίες δεν δικαιολογούνται από το μέσο εισόδημα των χωρών στις οποίες εφαρμόζονται, συνήθως από τις ίδιες εταιρείες.

Στο πλαίσιο αυτό έχουμε προτείνει και την ανάληψη πρωτοβουλίας από την Ευρ. Επιτροπή, όπως παλαιότερα (1993-2011) στο πλαίσιο της αγοράς αυτοκινήτων (https://competition-policy.ec.europa.eu/sectors/motor-vehicles/documents_en), να δημοσιεύονται περιοδικά οι μέσες τιμές για σειρά ίδιων προϊόντων σε διάφορες χώρες στην ΕΕ, με σκοπό να ενισχυθεί η καταναλωτική συνείδηση και να επιτευχθούν οι σκοποί της εσωτερικής αγοράς, η οποία θα πρέπει να φέρει αποτελέσματα, τόσο στις επιχειρήσεις, όσο και στους καταναλωτές. Ίσως προχωρήσουμε σε αυτές τις έρευνες σε συνεργασία με άλλες αρχές ανταγωνισμού.

Να υπενθυμίσω εδώ ότι η ΕπΑντ δεν έχει αρμοδιότητα για όλες τις μορφές “αισχροκέρδειας”, αλλά μπορεί να παρέμβει μόνο σε συγκεκριμένες και αρκετά περιορισμένες περιπτώσεις (βλ. https://www.epant.gr/enimerosi/who-what-how-why.html).

Για μία ενδιαφέρουσα μελέτη όχι του επιπέδου τιμών αλλά της αύξησης τιμών στην Ελλάδα την περίοδο 2000-2021 σε σχέση με την Ευρ. Ένωση (βλ. https://ec.europa.eu/eurostat/cache/digpub/european_economy/bloc-1c.html?lang=en) όπου φαίνεται οι αυξήσεις τιμών στην Ελλάδα την περίοδο αυτή να είναι λίγο κάτω του ευρωπαϊκού μέσου όρου».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οικονομία

close menu