Μια κολοσσιαία βοήθεια 3,2 δισεκατομμυρίων ευρώ για την ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού τομέα ηλεκτρικών μπαταριών: οι Βρυξέλλες έδωσαν σήμερα Δευτέρα 9/12, το πράσινο φως σε αυτή την «Airbus των μπαταριών», που αναμένεται να ανταγωνιστεί την Ασία για πιο καθαρές μεταφορές.
Η καταβολή του δημόσιου αυτού χρήματος, από επτά κράτη μέλη μεταξύ των οποίων η Γερμανία και η Γαλλία, σε μια κοινοπραξία 17 επιχειρήσεων, εγκρίθηκε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η βοήθεια αυτή θα προκαλέσει την κινητοποίηση «5 δισεκατομμυρίων ευρώ επιπλέον σε ιδιωτικές επενδύσεις», κάτι που θα επιτρέψει στους Ευρωπαίους, ελπίζουν οι Βρυξέλλες, να αντιμετωπίσουν τους Κινέζους παραγωγούς, που είναι πολύ προχωρημένοι σε αυτόν τον τομέα.
Πιο συγκεκριμένα, η Γερμανία εξουσιοδοτήθηκε από τις Βρυξέλλες να επενδύσει έως 1,25 δισεκ. ευρώ.
Ακολουθούν η Γαλλία (960 εκατομμύρια), η Ιταλία (570 εκατ.), η Πολωνία (240 εκατ.), το Βέλγιο (80 εκατ.), η Σουηδία (50 εκατ.) και η Φινλανδία (30 εκατ.).
Αυτό το «σημαντικό σχέδιο κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος» (PIIEC) θα έχει 17 άμεσους συμμετέχοντες από όλο τον τομέα, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία BMW ή οι χημικές βιομηχανίες BASF και η βελγική Solvay, αλλά και μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.
Οι επιχειρήσεις αυτές θα συνεργαστούν «στενά η μια με την άλλη και με περισσότερους από 70 εξωτερικούς εταίρους», με επιχειρήσεις αλλά και με «δημόσιους οργανισμούς έρευνας από όλη την Ευρώπη», σύμφωνα με την ανακοίνωση των Βρυξελλών.
«Η βοήθεια θα διασφαλίσει ότι αυτό το σημαντικό σχέδιο θα προχωρήσει χωρίς να παραβιάζει τους κανόνες ανταγωνισμού», εκτίμησε η Επίτροπος Ανταγωνισμού Margrethe Vestanger.
Σκοπός του προγράμματος, που θα διαρκέσει έως το 2031, είναι να αναπτύξει μπαταρίες ιόντων λιθίου «που έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής», «επαναφορτίζονται πιο γρήγορα» και «είναι πιο ασφαλείς και σέβονται περισσότερο το περιβάλλον από τις μπαταρίες που βρίσκονται τώρα στην αγορά».
«Η ζήτηση για μπαταρίες αναμένεται να αυξηθεί πολύ γρήγορα στη διάρκεια των ερχόμενων ετών», προβλέπει η Κομισιόν.
Κι όμως, η καθυστέρηση των ευρωπαϊκών χωρών στον τομέα των μπαταριών, ιδιαίτερα απέναντι στην Κίνα, αναφέρεται συχνά από τους παράγοντες της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, «οι σημαντικοί τεχνολογικοί και οικονομικοί κίνδυνοι» που συνοδεύουν αυτό το τεράστιο σχέδιο δικαιολογούν τη χορήγηση δημόσιας βοήθειας τόσο μεγάλου ύψους.
Όμως «ένα σημαντικό μέρος των επιπλέον κερδών που θα πραγματοποιηθούν από τους συμμετέχοντες θα διαμοιραστεί στους φορολογουμένους μέσω ενός μηχανισμού ανάκτησης», αναφέρει.
Αυτό σημαίνει πως, αν τα σχέδια «οδηγήσουν σε επιπλέον καθαρά έσοδα που υπερβαίνουν τις προβλέψεις, οι επιχειρήσεις θα επιστρέψουν στα αντίστοιχα κράτη μέλη ένα μέρος των χρημάτων που έλαβαν από τους φορολογουμένους».
Ο Γερμανός Οικονομίας Peter Altmeier, εξέφρασε σε μια ανακοίνωση την ικανοποίησή του γι’ αυτή τη «μεγάλη επιτυχία».
«Η ανάδυση του ευρωπαϊκού τομέα των μπαταριών θα συμβάλει στην υλοποίηση του στόχου που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, να γίνει η πρώτη ήπειρος ουδέτερη σε άνθρακα έως το 2050», πρόσθεσε.
Οι Βρυξέλλες υπογραμμίζουν πως το σχέδιο έχει στόχο να «βελτιώσει την περιβαλλοντική βιωσιμότητα» της παραγωγής, μειώνοντας το αποτύπωμα άνθρακα και την ποσότητα των απορριμμάτων, αλλά και τελειοποιώντας την καταστροφή των μπαταριών και την ανακύκλωσή τους.
Η μάχη κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη είναι από τις προτεραιότητες της Κομισιον, που αναμένεται να παρουσιάσει, την Τετάρτη, τα πρώτα μέτρα στον τομέα αυτόν.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- 🔴LIVE | Κασσελάκης: «Το νέο κόμμα δεν είναι φρεσκάρισμα στην πολιτική αλλά κάτι καινοτόμο»
- Γ. Παπανδρέου: «Λεφτά υπάρχουν από το πλιάτσικο μεγάλων εταιρειών ενέργειας, σουπερμάρκετ και τραπεζών»
- Bloomberg: Η Ευρώπη είναι ήδη αντιμέτωπη με τη νέα ενεργειακή κρίση ενώ η ένταση στην Ουκρανία κορυφώνεται
- Ο Ν. Σοφιανός καταγγέλλει σχέδιο νοθείας στις εκλογές του ΕΒΕΑ και ζητά τον εκλογικό κατάλογο
- Φοροαπαλλαγές: Aυξήθηκαν φέτος κατά 3,3 δισ. ευρώ από τις φυσικές καταστροφές
- Πόσο χρήματα δίνει η Βρετανία σε διαπραγματευτή για επαναφορά των σχέσεων με την Ευρωπαϊκή Ένωση
- Μητσοτάκης στο TikTok για «προώθηση» του Gigabit Voucher
- Αρχές Δεκεμβρίου οι διαγωνισμοί για σιδηροδρομικά – οδικά έργα αποκατάστασης από τις πλημμύρες του 2023
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις