Νέα

Η κινεζική Alibaba σχεδιάζει επενδύσεις 2 δισ. δολαρίων στην Τουρκία

Ο επικεφαλής του κινεζικού κολοσσού, Alibaba, Μάικλ Έβανς,

Ο επικεφαλής του κινεζικού κολοσσού, Μάικλ Έβανς, έκανε την ανακοίνωση μετά τη συνάντηση με το Ταγίπ Ερτογάν στην Κωνσταντινούπολη την Παρασκευή

Ο κινεζικός όμιλος Alibaba ανακοίνωσε σχέδια για επένδυση 2 δισ. δολαρίων στην Τουρκία, μετά από συνάντηση της ηγεσίας του με τον πρόεδρο της χώρας Ταγίπ Ερντογάν, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg.

Ο επικεφαλής του κινεζικού κολοσσού, Μάικλ Έβανς, έκανε την ανακοίνωση μετά τη συνάντηση στην Κωνσταντινούπολη την Παρασκευή, σύμφωνα με δήλωση του τουρκικού βραχίονα του ομίλου, που ονομάζεται Trendyol. Ανέφερε ότι η εταιρεία έχει “εμπιστοσύνη στα υγιή οικονομικά μεγέθη της Τουρκίας” και έχει ήδη επενδύσει 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια στη χώρα μέσω της Trendyol, της μεγαλύτερης αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου της Τουρκίας.

Ο Έβανς εξέφρασε την υποστήριξή του στα διεθνή σχέδια επέκτασης της Trendyol και υπογράμμισε ότι η Τουρκία έχει τη δυνατότητα να γίνει μία από τις κορυφαίες χώρες ηλεκτρονικών εξαγωγών, σύμφωνα με τη δήλωση. Δεν έδωσε λεπτομερείς πληροφορίες για το επενδυτικό ημερολόγιο, λέγοντας ότι το σχέδιο είναι για “την επόμενη περίοδο”.

Η Trendyol έφτασε σε αποτίμηση 16,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021, αντλώντας κεφάλαια από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων των SoftBank, General Atlantic, Qatar Investment Authority και του κρατικού επενδυτικού ταμείου του Αμπού Ντάμπι, ADQ. Η Trendyol έχει αναφέρει ότι η Alibaba κατέχει μερίδιο 76,1% στο μετοχικό της κεφάλαιο.

Baklava Kütüphanesinin İlk sürümünü Paylaşan Trendyol Kendi Tasarım Dilini Kullanıma Açtı - Tekno Safari

Η Τουρκία ξεκίνησε αντιμονοπωλιακή έρευνα κατά της Trendyol το 2021. Τον Ιούλιο, το ανώτατο δικαστήριο της Τουρκίας επικύρωσε έναν αυστηρότερο νόμο για τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, γεγονός που λογίστηκε ως πλήγμα για την εταιρεία.

Το Συνταγματικό Δικαστήριο ανέφερε ότι ο νόμος, ο οποίος περιορίζει τις διαφημιστικές δαπάνες των εταιρειών και τη χρήση δεδομένων πελατών εάν οι πωλήσεις τους υπερβούν ορισμένα καθορισμένα όρια, ήταν σύμφωνος με το σύνταγμα, απορρίπτοντας μια ένσταση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Η απόφαση είχε σκοπό να βοηθήσει τις μικρότερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου να ανταγωνιστούν τις μεγαλύτερες, μετά την ταχεία ανάπτυξη της σχετικής αγοράς από την πανδημία και εξής. Αργότερα, τον Ιούλιο, το Αντιμονοπωλιακό Συμβούλιο της Τουρκίας επέβαλε στην Trendyol πρόστιμο 61,3 εκατομμυρίων λιρών (2,3 εκατ. δολ.), λέγοντας ότι χρησιμοποίησε δεδομένα τρίτων προμηθευτών για να δώσει στις δικές της δραστηριότητες λιανικής αθέμιτο πλεονέκτημα.

Ο συνολικός όγκος ηλεκτρονικού εμπορίου στην Τουρκία αυξήθηκε κατά 109% πέρυσι σε πάνω από 800 δισεκατομμύρια τουρκικές λίρες, με σχεδόν το ένα πέμπτο όλων των αγορών να γίνεται μέσω διαδικτύου, δείχνουν τα στοιχεία του Υπουργείου Εμπορίου.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu