Νέα

Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα αυξάνει το κόστος μεταφοράς

Πρόκειται για πρόβλημα που προκαλεί ανησυχία, αλλά όχι για κρίση

Οι επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα απειλούν να δημιουργήσουν μια «χαοτική» περίοδο για τις επιχειρήσεις της Ευρώπης καθώς αρχίζουν και παρουσιάζονται κενά στην εφοδιαστική αλυσίδα. Σχεδόν όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων απομακρύνθηκαν από τη διώρυγα του Σουέζ προς τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας δηλαδή κάνοντας τον γύρο της Αφρικής από τότε που οι μαχητές των Χούθι της Υεμένης – που υποστηρίζονται από το Ιράν – εδώ και περίπου ένα μήνα ενίσχυσαν τις επιθέσεις σε πλοία που διέρχονται από τον Κόλπο του Άντεν και τη νότια Ερυθρά Θάλασσα.

Η αλλαγή πορείας μετατόπιση κυρίως τα δρομολόγια μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, προσθέτοντας έως και δύο εβδομάδες στο κανονικό ταξίδι των 35 ημερών και δημιουργώντας μεγάλα κενά στις αφίξεις των πλοίων προς τα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Οι καθυστερημένες αφίξεις υλικών ειδικά στην ευρωπαϊκή βιομηχανία έχουν προκαλέσει δυσλειτουργίες στην παραγωγή ορισμένων κατασκευαστών αυτοκινήτων. Εάν η διαταραχή συνεχιστεί, τα αποθέματα θα εξαντληθούν και θα αυξηθούν τα κόστη.

Ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis που κατασκευάζει τα αυτοκίνητα Jeep και Peugeot, δήλωσε ότι αναμένει ότι οι καθυστερήσεις θα αυξήσουν περαιτέρω το κόστος στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μερικά πλοία έβαια εξακολουθούν να ταξιδεύουν μέσω της διώρυγας του Σουέζ.

Η γαλλική CMA CGM, ο τρίτος μεγαλύτερος ναυτιλιακός όμιλος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε ότι είχε αλλάξει δρομολόγηση πλοίων σε όλη την Αφρική, αν και ορισμένα εξακολουθούσαν να στέλνονται μέσω του καναλιού όταν μπορούν να έχουν συνοδεία γαλλικά πολεμικά πλοία.

Η γερμανική Volkswagen ανέφερε ότι λαμβάνει ανταλλακτικά από την Ασία μέσω της μεγαλύτερης διαδρομής από τον περασμένο μήνα. Είπε ότι η αλλαγή αύξησε το κόστος, αλλά απέφυγε προς το παρόν τα προβλήματα παραγωγής που έπληξαν άλλους κατασκευαστές.

Στον τομέα των τροφίμων, η γαλλική Danone είπε ότι θα αρχίσει να εφαρμόζει «σχέδια μετριασμού», συμπεριλαμβανομένης της χρήσης εναλλακτικών λύσεων όπως οι αεροπορικές μεταφορές, εάν η διαταραχή της Ερυθράς Θάλασσας διαρκούσε περισσότερο από δύο ή τρεις μήνες.

Στο λιανικό εμπόριο, ο όμιλος Pepco, ο οποίος κατέχει την αλυσίδα εκπτώσεων Poundland και λειτουργεί σχεδόν 3.500 εκπτωτικά καταστήματα σε όλη την Ευρώπη, προειδοποίησε την Πέμπτη ότι η κατάσταση οδηγεί σε υψηλότερα κόστη ναύλων και πιο αργές παραδόσεις.

Πρόσθεσε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες επιβάλλουν αυξήσεις στις παραδόσεις για να αντιμετωπίσουν το πρόσθετο κόστος και προειδοποίησε ότι «ένα παρατεταμένο ζήτημα στην περιοχή θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει την προσφορά τους επόμενους μήνες».

Γενικά εμπορεύματα όπως ρούχα παραγγέλλονται συνήθως μήνες νωρίτερα, αφήνοντας τους λιανοπωλητές λιγότερο εκτεθειμένους από τις εταιρείες που βασίζονται στην έγκαιρη παράδοση.

Ο Simon Geale, εκτελεστικός αντιπρόεδρος προμηθειών στην εταιρεία συμβούλων Proxima, δήλωσε ότι ενώ ορισμένοι έμποροι λιανικής θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν αεροπορικά φορτία για να ξεπεράσουν τις καθυστερήσεις, αυτή ήταν πιθανώς μια επιλογή για όσους έχουν αρκετά γενναιόδωρα περιθώρια κέρδους για να απορροφήσουν το επιπλέον κόστος.

Αντίθετα, οι έμποροι λιανικής μπορεί να χρειαστεί να αρχίσουν να παραγγέλνουν προϊόντα από την Ασία νωρίτερα», είπε.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu