Ο Άδωνις ζήτησε να γίνει επένδυση στην Ελλάδα, αλλά ουδείς είχε ενημερώσει τον υπουργό, ότι δεν υπήρχε καν τέτοιο σχέδιο και ότι οι παραγωγικές επενδύσεις έγιναν ήδη σε Ιαπωνία και Πολωνία
Σε άλλο επίπεδο έχουν εξελιχθεί οι εκδηλώσεις των εταιρειών. Καλούν δημοσιογράφους, υπουργούς, βουλευτές, εκπροσώπους φορέων, μέχρι και πρώην πρωθυπουργούς προκειμένου να προωθήσουν προϊόντα και να περάσουν διάφορα αντικρουόμενα μηνύματα, που τα στελέχη τους νομίζουν ότι θα έχουν απήχηση στο κοινό. Και συνήθως διαλέγουν για αυτές τις εκδηλώσεις λαμπερά πρόσωπα της τηλεόρασης. Κάπως έτσι εξελίχθηκε η εκδήλωση της εταιρείας Japan Tobacco International (JTI) με παρουσιάστρια τη γνωστή δημοσιογράφο του Mega, Ράνια Τζίμα και καπνίστρια.
Στην εκδήλωση, που σκοπό είχε το λανσάρισμα στην Ελλάδα της εισαγόμενης συσκευής θερμαινόμενου τσιγάρου με την ονομασία Ploom X, με καλεσμένους εκτός από δημοσιογράφους, πολλά μέλη της κυβέρνησης, στελέχη της αντιπολίτευσης και εκπροσώπους φορέων, εμφανίστηκε μέσω μαγνητοσκοπημένου τηλεοπτικού μηνύματος και ο πρώην Πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, με την τελευταία του επαγγελματική ιδιότητα, του προέδρου της Συνεταιριστικής Οργάνωσης Καπνοπαραγωγών Ελλάδος.
Ο πρώην Πρωθυπουργός (ο οποίος είχε την τιμητική του χθες αφού παρευρέθηκε και σε παρουσίαση βιβλίου στη Θεσσαλονίκη), μίλησε για τη συνεργασία των Ελλήνων καπνοπαραγωγών με την εταιρεία ΣΕΚΑΠ, την παραδοσιακή βιομηχανία του «απαγορευμένου» τσιγάρου, που η JTI εξαγόρασε από τον Ιβάν Σαββίδη το 2018. Όμως, η ΣΕΚΑΠ δεν σχετίζεται με το συγκεκριμένο προϊόν που παρουσιάστηκε, ούτε εμπλέκεται στην παραγωγή του.
Μάλιστα, την ώρα που οι παρευρισκόμενοι άκουγαν εκστασιασμένοι τα νούμερα της επένδυσης (2 δισ. ευρώ), έγιναν μάρτυρες της παραίνεσης του υπουργού Εργασίας, Άδωνι Γεωργιάδη, προς τα στελέχη της JTI να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Παπαστράτος και να κάνουν μέρος της επένδυσης στην Ελλάδα. Όμως, ο υπουργός Εργασίας δεν πρόλαβε να ακούσει την απάντηση των στελεχών της εταιρείας, που θα τον στενοχωρούσε, καθώς απεχώρησε λόγω υποχρεώσεων. Το στέλεχος της JTI, Βασίλης Βωβός (CFO της JTI Global), ξεκαθάρισε ότι η Ελλάδα δεν περιλαμβάνεται καν στο σχεδιασμό των επενδύσεων για το συγκεκριμένο προϊόν και ότι οι μονάδες παραγωγής έχουν ήδη γίνει σε Ιαπωνία και Πολωνία.
Δεν γνωρίζουμε, τότε γιατί συνέρρευσαν τόσοι πολιτικοί. Για να διαφημίσουν το θερμαινόμενο τσιγάρο;
Η ιστορία
Για την ιστορία, η Japan Tobacco ανακοίνωσε την επίσημη κυκλοφορία του Ploom X στις 17 Αυγούστου 2021. H εταιρεία καθυστέρησε τις επενδύσεις που είχε προγραμματίσει το 2022 γιατί δεν υπήρχαν διαθέσιμα ηλεκτρονικά τσιπάκια για τις συσκευές της. Το ύψος των επενδύσεων ανέρχεται σε 2,25 δις. δολάρια σύμφωνα με τον πρόεδρο της Japan Tobacco, Masamichi Terabatake και το 2023. Το προϊόν κυκλοφορεί στην Ιαπωνία, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιταλία ενώ συνολικά θα διατεθεί σε 10 χώρες μέσα στο τρέχον έτος.
Η διοίκηση της JTI εκτιμά ότι ο τομέας του θερμαινόμενου τσιγάρου θα καταστεί κερδοφόρος το 2028.
Ε. Αλ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Μητσοτάκης στο συνέδριο της νεολαίας του ΕΛΚ: «Η Ευρώπη πρέπει να γεφυρώσει το τεχνολογικό χάσμα με τις ΗΠΑ»
- Ο Γεραπετρίτης θα ενημερώσει τους πολιτικούς αρχηγούς για τις επαφές με Φιντάν
- ΥΠΕΘΟ: 16 ερωτήσεις – απαντήσεις για τον νέο Προϋπολογισμό
- ΠΟΥ: 226 εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας έχουν σκοτωθεί από τις 7 Οκτωβρίου στο Λίβανο
- Επίδομα παιδιού: Πότε θα λάβουν χρήματα οι δικαιούχοι για την 5η και την 6η δόση
- Κυρανάκης: «Το πιθανό κύκλωμα πήγε να δηλώσει 45 ακίνητα σε Αγκίστρι, Ύδρα και Σπέτσες πάνω από 550.000 τ.μ.»
- Γκιουλέκας: Με χρονικό ορίζοντα το 2070 χρειάζεται να σχεδιάζονται σήμερα οι πόλεις
- Πιερρακάκης: Το θέμα χρηματοδότησης της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας έχει δρομολογηθεί
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις