Επιχειρήσεις

Η ιταλική Azienda Trasporti Milanesi υπέγραψε τη σύμβαση «αυτόματου πιλότου» στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Αξίας 250 εκατ. ευρώ για 11 χρόνια

Η Azienda Trasporti Milanesi (ATM) ανακοίνωσε ότι υπέγραψε τη σύμβαση για τη διαχείριση του πρώτου αυτοματοποιημένου συστήματος μετρό της Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη. Η σύμβαση, αξίας 250 εκατ. ευρώ και διάρκειας 11 ετών, είχε επισημοποιηθεί παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα.

Η επιτυχής προσφορά της ΑΤΜ σηματοδοτεί την γεωγραφική επέκταση της εταιρείας, εδραιώνοντας το ρόλο της στη διαχείριση αυτοματοποιημένων συστημάτων μετρό παγκοσμίως. Η σύμβαση καλύπτει τη λειτουργία και συντήρηση του πρώτου αυτόματου συστήματος μετρό που πρόκειται να ξεκινήσει στην πόλη της Θεσσαλονίκης μέχρι το 2024.

Το έργο αποτελεί κοινή προσπάθεια της κοινοπραξίας THEMA Consortium, μια σύμπραξη μεταξύ της ATM και της Egis, με ποσοστά συμμετοχής 51% και 49% αντίστοιχα. Μαζί θα επιβλέπουν τη διαχείριση της νέας γραμμής του μετρό χωρίς οδηγό, η οποία έχει προγραμματιστεί να εγκαινιαστεί το τέταρτο τρίμηνο του 2024.

Οι δύο γραμμές θα έχουν κοινό το τμήμα από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι και τον σταθμό 25η Μαρτίου. Απο εκεί θα διακλαδώνονται προς Νέα Ελβετία προς Μίκρα. Συνολικά το πρώτο αυτό δίκτυο περιλαμβάνει 18 χιλιόμετρα μήκος και 18 σταθμούς, στο σύνολό του υπόγειο.

Η ΑΤΜ έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία αυτοματοποιημένων συστημάτων μετρό σε διάφορες πόλεις, όπως η Κοπεγχάγη της Δανίας, το Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας και το Μιλάνο της Ιταλίας.

Το πρώτο σύστημα χωρίς οδηγό στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ιταλικής εταιρείας, το νέο αυτοματοποιημένο μετρό στη Θεσσαλονίκη είναι ένα πρωτοποριακό έργο, που αντιπροσωπεύει την πιο σύγχρονη και καινοτόμο ανάπτυξη δημόσιας υποδομής στην Ελλάδα. Είναι επίσης το πρώτο σύστημα χωρίς οδηγό που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα, εξυπηρετώντας τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, που φιλοξενεί πάνω από ένα εκατομμύριο κατοίκους. Μετά την ολοκλήρωση, το σύστημα του μετρό θα εκτείνεται περίπου 20 χιλιόμετρα και θα χρησιμεύσει ως κεντρικός κόμβος για ταξίδια εντός της πόλης και διασύνδεση σε όλη τη χώρα.

Ο Arrigo Giana, Διευθύνων Σύμβουλος της ATM , δήλωσε: «Αυτή η σημαντική σύμβαση είναι πλήρως σύμφωνη με τα διεθνή αναπτυξιακά σχέδια της ATM για την ενίσχυση της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας μας στη διαχείριση αυτόματων συστημάτων μετρό και συστημάτων κινητικότητας. Το κίνητρο και η δέσμευσή μας προσανατολίζονται στην προσφορά των καλύτερων υπηρεσιών δημόσιας συγκοινωνίας στους χρήστες της πόλης της δεύτερης σημαντικότερης πόλης της Ελλάδας και σε ολόκληρη τη χώρα».

Με αυτή τη σύμβαση, η Ελλάδα κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την ενίσχυση της υποδομής των δημόσιων συγκοινωνιών και την αγκαλιά του μέλλοντος των αυτοματοποιημένων συστημάτων του μετρό. Η επιτυχής εκτέλεση του έργου θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην προσβασιμότητα και τη συνδεσιμότητα της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας, της Θεσσαλονίκης, και του έθνους συνολικά.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu