Επιχειρήσεις

Η Italgas συζητάει με τον Κοπελούζο για είσοδο του στον όμιλο της ΔΕΠΑ Υποδομών – Οι επαφές και με τον ΔΕΣΦΑ

Επιβεβαιώθηκε επίσημα και από την Italgas το ενδιαφέρον του ομίλου Κοπελούζου να εισέλθει ως νέος μέτοχος στον όμιλο της ΔΕΠΑ Υποδομών, που αλλάζει πλέον σελίδα.

_x000D_

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ιταλικής εταιρίας, Paolo Gallo, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε χθες στην Αθήνα, μετά την τελετή για την οριστικοποίηση της πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών, ανέφερε ότι οι συζητήσεις αφορούν στην εκχώρηση ενός ποσοστού 10-20%, με πιθανότερο να είναι πιο κοντά στο 10%.

_x000D_

_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Η θυγατρική του ομίλου Κοπελούζου, Φαέθων Ενεργειακή ΕΠΕ, η οποία ελέγχεται από την κόρη του Δημήτρη Κοπελούζου, Ελμίνα, θα είναι ο νέος εταίρος στην εταιρία ειδικού σκοπού Italgas NewCo Srl, που είναι στην ουσία το νέο «αφεντικό» της ΔΕΠΑ Υποδομών.

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Η συγκεκριμένη εταιρία ελέγχεται κατά 100% από την Italgas και είναι ο αγοραστής της ελληνικής εταιρίας. Όπως, μάλιστα, έκανε γνωστό ο κ. Gallo, μπορεί να διατεθεί το 49% της NewCo, συνεπώς, υπάρχει θεωρητικά περιθώριο να εισέλθουν και άλλοι μέτοχοι. Οι συζητήσεις μεταξύ Italgas και ομίλου Κοπελούζου συνεχίζονται και όπως είπε ο μάνατζερ της Italgas, αναμένεται να καταλήξουν σε συμφωνία στους επόμενους μήνες.

_x000D_

Η επόμενη άμεση κίνηση της Italgas είναι η εξαγορά του 49% που κατέχει η νυν Plenitude, πρώην Eni Gas e Luce, στην Εταιρία Διανομής Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας. Η τελευταία είναι μία από τις τρεις θυγατρικές που συγκαταλέγονται στο πακέτο της πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών, μαζί με τις, ΕΔΑ Αττικής και ΔΕΔΑ. Όπως είπε ο κ. Gallo, είναι μία τυπική διαδικασία, έχουν συμφωνηθεί όλα με την μητρική Ιταλική ENI, ακόμη και το τίμημα. Αφού ενημερωθεί η ENI για το επίσημο κλείσιμο της οικονομικής συναλλαγής για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τη μεταβίβαση του ποσοστού της μίας ιταλικής εταιρίας προς την άλλη.

_x000D_

Ερωτηθείς, εξάλλου, ο κ. Gallo για ενδεχόμενα σχέδια αναδιαμόρφωσης της δομής του ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των τριών ΕΔΑ, επέλεξε να απαντήσει ότι είναι νωρίς ακόμη για αλλαγές. Όπως είπε, η επιδίωξη είναι να «χαρτογραφηθούν» πρώτα οι εταιρίες. Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε ότι παραμένουν στις θέσεις τους, ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΕΔΑ Αττικής, Πιέρρος Χατζηγιάννης και ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΔΑ, Μάριος Τσάκας.

_x000D_

Αντίθετα, σαρωτικές αλλαγές έγιναν στη ΔΕΠΑ Υποδομών. Η γενική συνέλευση των μετόχων, χθες, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, ενέκρινε το νέο καταστατικό της εταιρίας, καθώς και το διοικητικό συμβούλιο της. Πρόεδρος αναλαμβάνει ο Nunzio Ferrulli, διευθύνων σύμβουλος η Barbara Morgante, με μέλη τους, Peter Durante, Θόδωρο Πανάγο και Σπύρο Φλογαϊτη. Η τύχη της διοίκησης της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας θα αποφασιστεί μετά την εξαγορά του 49% από την Plenitude.

_x000D_

Άγνωστο, επίσης, είναι αν θα αλλάξει η επωνυμία της ΔΕΠΑ Υποδομών. Ο κ. Gallo περιορίστηκε να πει, «δεν το έχουμε σκεφθεί ακόμη», αφήνοντας στην ουσία ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα.

_x000D_

Στα σχέδια του νέου ιδιοκτήτη της ΔΕΠΑ Υποδομών είναι, μεταξύ άλλων, η επέκταση και η ψηφιοποίηση του δικτύου. Όπως είπε ο κ. Gallo, στόχος είναι το νέο δίκτυο να εξυπηρετεί τη μεταφορά όχι απαραίτητα του φυσικού αερίου, αλλά εναλλακτικών αερίων. Τα νέα δίκτυα που θα κατασκευαστούν θα είναι ψηφιοποιημένα εξαρχής, ενώ σταδιακά προβλέπεται να γίνει η ψηφιοποίηση και του υφιστάμενου δικτύου.

_x000D_

Ο όμιλος της ΔΕΠΑ Υποδομών εξυπηρετεί αυτή τη στιγμή περί τους 600.000 πελάτες, οι περισσότεροι των οποίων βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη (60%) και λιγότεροι στην Αττική (40%). Στόχος είναι να φθάσουν ως το 2028 περίπου στο 1.000.000, με παράλληλη εξισορρόπηση της διασποράς τους.

_x000D_

Αναφορά έκανε ο κ. Gallo και στον ΔΕΣΦΑ, με αφορμή τα προγραμματισμένα έργα του Διαχειριστή που περιλαμβάνουν και αναγκαίες υποδομές για τη διασύνδεση με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου. Ο μάνατζερ της Italgas εξέφρασε την άποψη ότι θα πρέπει να βρεθεί κοινός βηματισμός και να συμφωνηθεί ένα κοινό πλάνο, με τον συντονισμό μεταξύ των Διαχειριστών (ΔΕΣΦΑ-ΕΔΑ), διαφορετικά θα κινούνται με διαφορετικούς ρυθμούς σε ό,τι έχει να κάνει με την κατασκευή έργων. Προς αυτήν την κατεύθυνση ο κ. Gallo εκτίμησε ότι θα συμβάλει το γεγονός ότι ΔΕΣΦΑ και Italgas έχουν ένα κοινό σημείο: μέτοχος τους είναι η Snam (ο Ιταλικός αντίστοιχος ΔΕΣΦΑ).

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Η Italgas αποδίδει ιδιαίτερη σημασία και στην ενεργειακή εξοικονόμηση, διαθέτοντας μάλιστα θυγατρική, που διαθέτει τεχνογνωσία και ειδικούς για την επίτευξη αυτού του σκοπού. Σε ένα περιβάλλον, που χαρακτηρίζεται από το υψηλό ενεργειακό κόστος, οι Ιταλοί προτίθενται να εκπαιδεύσουν τους πελάτες της ΔΕΠΑ Υποδομών, με λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας.

_x000D_

Ο κ. Gallo ρωτήθηκε, τέλος, για την άποψη του σχετικά με τις προθέσεις της Κομισιόν, να προτείνει διαρθρωτικές αλλαγές στο μοντέλο της ηλεκτρικής αγοράς (target model). Παρότι εμφανίσθηκε να συμφωνεί με την πρόταση της ιταλικής κυβέρνησης να μπει πλαφόν στο φυσικό αέριο, για τις αλλαγές στο target model ήταν επιφυλακτικός. Όπως είπε, το μοντέλο αυτό λειτούργησε καλά ως τώρα. Και πρόσθεσε: Το πλαφόν στο φυσικό αέριο θα πρέπει να είναι προσωρινό, για να επανέλθει η αγορά στην κανονικότητα. Θα πρέπει, όμως, να είμαστε προσεκτικοί στις αλλαγές του target model υπό τις σημερινές εξαιρετικά ακραίες συνθήκες.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu