Η επίσπευση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της ΔΕΣΦΑ με έγκριση της εξαγοράς της από τη SOCAR από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Κομισιόν, ήταν το αντικείμενο της συνάντησης του ΥΠΕΚΑ Γιάννη Μανιάτη με τον αντιπρόεδρο της Κομισιόν και αρμόδιο για θέματα ενέργειας Μάροτς Σέφκοβιτς, στο περιθώριο του Συμβουλίου Υπουργών Ενέργειας της ΕΕ, που πραγματοποιήθηκε στις 8 και 9 Δεκεμβρίου στις Βρυξέλλες.
Επίσης, ο Γ.Μανιάτης και ο Κύπριος ομόλογός του, Γ.Λακκοτρύπης συζήτησαν τον κ. Σέφκοβιτς για το θέμα των αποθεμάτων φυσικού αερίου της Ανατολικής Μεσογείου, υπογραμμίζοντας τη σημασία του αγωγού φυσικού αερίου East-Med.
Εκκρεμεί η έγκριση της εξαγοράς από τη SOCAR
Ο Έλληνας υπουργός τόνισε ότι στη συνάντηση με τον αντιπρόεδρο της Eπιτροπής συζητήθηκε η διαδικασία έγκρισης της εξαγοράς της ΔΕΣΦΑ από τη SOCAR από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Επιτροπής και συγκεκριμένα από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού.
Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή στις 5 Νοεμβρίου ζήτησε τρίμηνη προθεσμία προκειμένου να μελετήσει περαιτέρω τη συμμόρφωση του νέου ιδιοκτησιακού καθεστώτος της ΔΕΣΦΑ προς τους ευρωπαϊκούς κανόνες ανταγωνισμού.
Ο Γ.Μανιάτης υπογράμμισε τη θετική συνεργασία των ελληνικών αρχών με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Επιτροπής και τόνισε ότι η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΣΦΑ εντάσσεται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ενεργειακής ασφάλειας στην Ευρώπη.
Για το λόγο αυτό, ο Έλληνας υπουργός ζήτησε από τον αντιπρόεδρο της Κομισιόν να συνεισφέρει στην επίσπευση της σχετικής διαδικασίας.
Πολιτική στήριξη του αγωγού East-Med
Ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γ.Μανιάτης και ο Κύπριος ομόλογός του, Γιώργος Λακκοτρύπης συναντήθηκαν με τον κ. Σέφκοβιτς για το θέμα των αποθεμάτων φυσικού αερίου της Ανατολικής Μεσογείου.
Οι δύο υπουργοί υπογράμμισαν τη σημασία του διαδρόμου φυσικού αερίου Ισραήλ-Κύπρου-Κρήτης-ηπειρωτικής Ελλάδας-Ιταλίας (East-Med Corridor) έργο κρίσιμης σημασίας για την ενεργειακή ασφάλεια της ΕΕ.
Επιπλέον, οι δύο υπουργοί επισήμαναν ότι ο αγωγός East-Med Corridor, που διαθέτει χωρητικότητα αντίστοιχη του Νοτίου Διαδρόμου, ήτοι της τάξεως των 8-12 bcm, θα αποτελέσει μελλοντικά μία ακόμη εναλλακτική πηγή και όδευση για τις ευρωπαϊκές χώρες, τη στιγμή ακριβώς που η αναζήτηση τέτοιων οδεύσεων έχει αναχθεί σε στρατηγική προτεραιότητα από την ΕΕ.
Όπως τόνισε ο Γ.Μανιάτης, ο East-Med διαθέτει επιπλέον το πλεονέκτημα ότι θα διέρχεται εξ ολοκλήρου από κράτη-μέλη της ΕΕ, και ως εκ τούτου ταυτίζεται απολύτως με τα συμφέροντα και τις επιδιώξεις της ΕΕ.
Σημείωσε δε ότι οι προμελέτες καταδεικνύουν ότι ο αγωγός είναι τεχνικά εφικτός και οικονομικά βιώσιμος.
Ο Έλληνας υπουργός δήλωσε πως, επί του παρόντος, ο East-Med βρίσκεται στα τελικά στάδια για την επιλογή της υλοποίησης της μελέτης σκοπιμότητας και ο αντιπρόεδρος Σέφκοβιτς δεσμεύθηκε να μελετήσει τρόπους στήριξης του σχεδίου από πλευράς της Επιτροπής.
Τέλος, σε κοινή δήλωσή τους, ο Γιάννης Μανιάτης, με τους ομολόγους του από την Βουλγαρία Βασίλ Στόνωφ και τη Ρουμανία Ραζβάν Νικολέσκου, εξέφρασαν τη βούλησή τους να υλοποιήσουν το πρώτο κομμάτι (Eλλάδα-Βουλγαρία) του αγωγού «Vertical Corridor», ο οποίος θα μπορούσε να συνδέσει το Αιγαίο με τις χώρες της Βαλτικής (Ελλάδα-Βουλγαρία-Ρουμανία, μέσω Ουγγαρίας ή Σλοβακίας).
Σύμφωνα με τον κ. Μανιάτη, ο «Vertical Corridor» θα μπορούσε να αποτελέσει μια νέα πηγή τροφοδοσίας για την Ευρώπη.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Αλβανία: Κλείνει το TikTok για έναν χρόνο – «Είναι ο κακοποιός της γειτονιάς», λέει ο Ράμα
- Κτηματολόγιο: Παράταση έως τις 31 Ιανουαρίου σε Χανιά, Ρέθυμνο και Βόρειο Ηράκλειο
- Συρία: Ο 37χρονος Χάσαν αλ Σιμπάνι είναι ο νέος υπουργός Εξωτερικών
- ΗΠΑ: Προχώρησαν σε άρση της επικήρυξη του ισλαμιστή ηγέτη της Συρίας, Αλ Τζολάνι
- «Allou! Fun Park»: Έληξε η άδειά του και σφραγίστηκε με απόφαση του Δήμου Νίκαιας – Ρέντη
- Εξάρθρωση κυκλώματος που διακινούσε ποτά «μπόμπες» – Ανάμεσά τους στέλεχος της ΑΑΔΕ
- Φόροι: Τι πρέπει να πληρώσουμε μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2024
- Χιόνια σε Παρνασσό και Βελούχι, αλυσίδες σε Σέρρες και ορεινά Θεσσαλονίκης
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις