Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων γνωρίζουν ότι για να αυξήσουν τις πωλήσεις πρέπει να κυκλοφορήσουν μοντέλα χαμηλού κόστους
Σε εμπορικό πόλεμο βρίσκονται Ευρώπη και Κίνα για τα ηλεκτρικά οχήματα και το κόστος. Στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι την εβδομάδα που μας πέρασε, αρκετές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης παρουσίασαν ηλεκτρικά οχήματα χαμηλού κόστους (EVs), σε μια προσπάθεια να μπορούν να ανταγωνιστούν τους κινεζικούς κολοσσούς.
Όμως οι ευρωπαϊκοί κολοσσοί αντιμετωπίζουν τεράστιες προκλήσεις στον δρόμο προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση, καθώς εκτός από το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακόμη πολύ ακριβά για τον μέσο ευρωπαίο, δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές φόρτισης σε όλες τις χώρες.
Κι όλα αυτά όταν από το 2035 η ΕΕ θα ασκήσει μεγαλύτερες πιέσεις στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς θα τεθούν σε ισχύ οι στόχοι μείωσης των εκπομπών, με ορισμένες εταιρείες να ζητούν ήδη επείγοντα μέτρα ανακούφισης για να αποφύγουν τα μεγάλα πρόστιμα.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, γνωρίζοντας ότι πρέπει να αυξήσουν τις πωλήσεις EV, λάνσαραν μια σειρά από μοντέλα χαμηλού κόστους.
Η γαλλική Renault, παρουσίασε για πρώτη φορά το ηλεκτρικό Twingo E-Tech που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2026 με τιμή εκκίνησης στην ηλεκτρική έκδοση τα 20.000 ευρώ.
Η Renault παρουσίασε και το μικρό της ηλεκτρικό SUV, το R4 ενώ πρόσφατα είχε παρουσιάσει και το ηλεκτρικό R5.
Η Dacia παρουσίασε ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά της μοντέλα που επίσης κοστίζει λιγότερο από 20.000 ευρώ ενώ ο γίγαντας αυτοκινήτων Stellantis, λάνσαρε το νέο Citroen C4 και C4 X, περιγράφοντας τα μοντέλα ως την απάντηση της αυτοκινητοβιομηχανίας στις προκλήσεις της ενεργειακής μετάβασης.
Διπλάσια η τιμή τους σε Ευρώπη και ΗΠΑ
Αν η κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλού κόστους αυξηθεί σημαντικά σημαίνει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν μερίδιο αγοράς έως και 24% από το 2025, από μόλις 14% φέτος.
Τα κινεζικής κατασκευής EV κοστίζουν συνήθως λιγότερο από τις μισές τιμές που παρατηρήθηκαν στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία δεδομένων JATO, υπογραμμίζοντας την ανάγκη οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες να συμβαδίσουν με τις Κινεζικές.
Η μέση τιμή λιανικής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Κίνα ήταν περίπου 31.000 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2023, σύμφωνα με την JATO, όταν η μέση τιμή στην Ευρώπη είναι 66,000 και 68.000 ευρώ στις ΗΠΑ.
«Οι άνθρωποι αναζητούν προσιτή μετακίνηση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Dacia, Denis Le Vot, στην παρουσίαση του νέου μοντέλου, έκδοσης του 2024, με νέο κινητήρα, 64 ίππους και εξαιρετική σχεδίασε με λιγότερα από 20.000 ευρώ.»
Ο Pere Brugal, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της GM Europe, δήλωσε ότι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης πρέπει να θεωρηθούν ως μια μεταβατική φάση – και όχι ως ένδειξη κρίσης.
«Η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και νέων συμπεριφορών δεν είναι ποτέ μια ευθεία γραμμή ανάπτυξης, αλλά το μέλλον ανήκει στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα», είπε ο Brugal στο CNBC.
Το επόμενο σημαντικό εμπόδιο που πρέπει σύντομα να υπερπηδηθεί είναι οι ακόμη μεγαλύτερες επενδύσεις στη δημόσια υποδομή φόρτισης, αν και σε κάποιες χώρες είναι σε ικανοποιητικό βαθμό.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Μητσοτάκης: Θα στραφούμε στην περαιτέρω ανακούφιση της μεσαίας τάξης
- Έφυγε από τη ζωή ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαΐτογλου
- ΥΠΕΘΟ και ΑΑΔΕ στο Ζάππειο: Έρχονται 4 νέα εργαλεία στην μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025
- Έρευνα Pulse: Το 49% των ελεύθερων επαγγελματιών θεωρεί άδικη τη φορολόγησή τους
- Ευρωπαϊκές αγορές: Ήπια κέρδη – Βούλιαξε 15,5% η JD Sports
- Ο Πούτιν απειλεί τη Δύση: «Σε περίπτωση κλιμάκωσης, θα απαντήσουμε συμμετρικά»
- Bloomberg: Η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές 8 δισ. ευρώ με νέα ομόλογα το 2025
- Trastor: Εξαγόρασε από την Prodea χαρτοφυλάκιο γραφείων αξίας 69,19 εκατ. ευρώ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις