Auto Moto

Η ΕΕ προτείνει Euro 7 για την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης

Σύμφωνα με δημοσίευση στο Bloomberg News η Ευρωπαϊκή ‘Ενωση θα προτείνει σήμερα Πέμπτη τους κανόνες του Euro 7 το οποίο αναμένεται να αυστηροποιήσει περαιτέρω τους περιορισμούς για τους ρύπους, συμπεριλαμβανομένων του μονοξειδίου του άνθρακα και των οξειδίων του αζώτου από το 2025.

Η υιοθέτηση των κανόνων έχει καθυστερήσει αρκετές φορές εν μέσω διαφωνιών για το περιεχόμενό τους. Τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένου του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis, Carlos Tavares, υποστήριξαν ότι τα τελευταία βήματα για τη μείωση του CO2 από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης συνιστούν περιττές επιβαρύνσεις για τη βιομηχανία και θα επιβραδύνουν την στροφή του κλάδου προς την ηλεκτροκίνηση.

Οι υποστηρικτές των κανόνων υποστηρίζουν πολλά από τα αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν μεταξύ 2025 και 2035 θα πωλούνται στην αγορά μεταχειρισμένων και θα κυκλοφορούν στους δρόμους για δεκαετίες, πράγμα που σημαίνει ότι οι αυστηρότεροι κανόνες για τη ρύπανση των μικροσωματιδίων θα καταλήξουν να σώσουν χιλιάδες ζωές.

«Η μετάβαση προς τον στόλο αυτοκινήτων/φορτηγών μηδενικών εκπομπών ρύπων θα κατανεμηθεί σε τουλάχιστον δύο δεκαετίες, δεδομένης της μέσης διάρκειας ζωής των αυτοκινήτων/φορτηγών που είναι άνω των 11 ετών», ανέφερε το προσχέδιο. «Εν τω μεταξύ, για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι πολιτικής, τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα συνεχίσουν να διατίθενται στην αγορά πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο καθαρά».

Οι κανόνες, μέρος της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας που στοχεύει να θέσει την οικονομία της ηπείρου σε βιώσιμες βάσεις, θα αναπτύξουν αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών για όλα τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ, τα φορτηγά και τα λεωφορεία.

Μια απόφαση για το Euro 7 θα ερχόταν μετά την επίτευξη συμφωνίας-ορόσημο από το ΕΕ τον περασμένο μήνα για την ουσιαστική απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035, αναγκάζοντας τις εταιρείες να αναθεωρήσουν τις προτεραιότητές τους.

Παρόλα αυτά ακόμα και η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παραδέχεται ότι η ώθηση προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό «εγκυμονεί κινδύνους για την απασχόληση αλλά και για την οικονομική προσιτότητα των οχημάτων» όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της ΕΕ Thierry Breton την περασμένη εβδομάδα, αφήνοντας να εννοηθεί ότι μια καθυστέρηση στη συγκεκριμένη πολιτική απόφαση δεν μπορεί να αποκλειστεί ως πιθανότητα.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu