Νέα

Η ΔΕΗ, η εξαγορά της Κωτσόβολος και η Επιτροπή Ανταγωνισμού

Θα είναι η πρώτη φορά που η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ασχοληθεί έστω και έμμεσα με την αγορά ενέργειας στη χώρα, αφού την αρμοδιότητα έχει η ΡΑΑΕΥ (πρώην ΡΑΕ)

Μετά τα μπράβο στη ΔΕΗ και το θαυμασμό προς τον επικεφαλής της διοίκησης, Γιώργο Στάσση για την εξαγορά της εταιρείας Κωτσόβολος, της μεγαλύτερης εταιρείας λιανικού εμπορίου ηλεκτρικών ειδών (οικιακής χρήσης, τεχνολογίας κλπ), θα πρέπει η εξαγορά να περάσει από την κρίση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Θα είναι η πρώτη φορά, που μία ηγέτιδα εταιρεία του κλάδου παραγωγής και προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα, όπως είναι η ΔΕΗ, θα πουλάει ψυγείο ή σεσουάρ για τα μαλλιά ακόμα και ένα τάμπλετ ή ακουστικά και θα μπορεί ταυτόχρονα να πουλήσει και ηλεκτρικό ρεύμα στον καταναλωτή. Αυτό κατά πόσο περιορίζει τον ανταγωνισμό, είναι κάτι που θα το κρίνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Επίσης, θα είναι η πρώτη φορά που η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ασχοληθεί έστω έμμεσα με την αγορά ενέργειας, αφού την αρμοδιότητα για την αγορά ενέργειας στην Ελλάδα έχει μια άλλη εποπτική ρυθμιστική αρχή, η ΡΑΕ η οποία έχει μετονομαστεί σε ΡΑΑΕΥ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Θ. Σκυλακάκης: Η ΕΕ και το ακριβό φυσικό αέριο «φταίνε» για την πολυπλοκότητα των τιμολογίων ρεύματος

Ρευματοκλοπές και κακοπληρωτές επιβαρύνουν την τιμή ρεύματος

Χείρα βοηθείας 

Και για όσους ασχολούνται με την αγορά ενέργειας μπορεί να θυμούνται ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού προσπάθησε να παρέμβει στη συγκεκριμένη αγορά, αλλά δεν της δόθηκε η δυνατότητα. Οι ίδιοι, γνωρίζουν ότι η ΡΑΕ μέχρι τώρα, είναι ο συνδετικός κρίκος της κυβέρνησης με τη ΔΕΗ, δίνοντας κυρίως λύσεις σε όλα τα εμπόδια που αντιμετωπίζει η διοίκηση του Γιώργου Στάσση. Από την αποφυγή ενημέρωσης των καταναλωτών όταν εφαρμόστηκε η περίφημη ρήτρα αναπροσαρμογής, μέχρι τις πρόσφατες τροποποιήσεις στα τιμολόγια ρεύματος.

3.000.000 παροχές στον αέρα 

Με τη νομοθετική παρέμβαση για τα νέα τιμολόγια θα έπρεπε να είναι στον αέρα περίπου τρία εκατομμύρια (3.000.000) παροχές ρεύματος. Τόσες περίπου είναι οι συνδέσεις της ΔΕΗ, που δεν έχουν συμβόλαιο. Κι αυτό γιατί άλλο είναι το όνομα, που συνοδεύει την έκδοση του λογαριασμού και άλλος είναι ο καταναλωτής, δηλαδή ο πελάτης που καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό είναι ένα κατάλοιπο ετών, που συνεχίζεται από τη ΔΕΗ, χωρίς καμία αρχή να την υποχρεώνει να κάνουν ότι οι άλλες εταιρείες, να υπογράφουν συμβόλαιο με τους πελάτες τους.

Η ΔΕΗ, όπως με τη ρήτρα αναπροσαρμογής θα έπρεπε να στείλει 3.000.000 επιστολές στους πελάτες της. Αλλά δεν τους  γνωρίζει. Και για την αποφυγή προβλημάτων, φροντίζουν οι αρμόδιες αρχές. Διότι αρκετοί πελάτες της ΔΕΗ που αναφέρονται  στους λογιαριασμούς απλώς δεν υπάρχουν, έχουν πεθάνει. Όλοι οι άλλοι πάροχοι υποχρεούνται να ρωτήσουν τους πελάτες τους σε ποιο τιμολόγιο να ενταχθούν. Αν δεν πάρουν απάντηση, τη λύση την έχει δώσει η πολιτεία. Τότε, οι πάροχοι έχουν το δικαίωμα να εντάξουν τον πελάτη τους στο ενιαίο ή πράσινο ή ειδικό τιμολόγιο.

Και όπως δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός Θεόδωρος Σκυλακάκης στην ΕΡΤ τη Δευτέρα, «στο πράσινο τιμολόγιο ίσως να καταφύγει έως και το 60% των καταναλωτών». Ισως ξέρει κάτι περισσότερο…, για να κάνει αυτή την εκτίμηση.

Σε αυτό το τιμολόγιο, μπορεί οι τιμές να είναι συγκρίσιμες, αλλά η τιμή θα ανακοινώνεται στην αρχή κάθε μήνα, δίχως ο καταναλωτής να μπορεί να κάνει κάτι. Μπορεί βέβαια να αλλάξει πάροχο, αλλά και στον άλλο πάροχο που θα πάει θα πρέπει να πληρώσει την τιμή που θα ανακοινώνεται κάθε μήνα, δίχως ο πελάτης να μπορεί να κάνει τον οποιοδήποτε προγραμματισμό στα έξοδά του, με το συγκεκριμένο τιμολόγιο.  Και όπως είπε και ο υπουργός για να μπορέσει ο καταναλωτής να συγκρίνει και να βρει φθηνότερο τιμολόγιο θέλει μεταπτυχιακό στα ενεργειακά.

Οπότε δεν θα ήταν υπερβολικό να εξάγουμε το λογικό συμπέρασμα: κάθε πέρυσι και καλύτερα.

Χρήστος Ιωάννου
[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu