Επιχειρήσεις

Η Coca-Cola 3E βάζει φωτιά στο ράφι: Προχωράει σε ανατιμήσεις πάνω από 30% στα προϊόντα της και συμπαρασύρει τον κλάδο

Νέο τιμοκατάλογο, με ανατιμήσεις που ξεπερνούν ακόμη και το 30% έστειλε τη Δευτέρα στους πελάτες της η Coca-Cola 3E market leader του κλάδου των αναψυκτικών. Στην επιστολή, που είναι στη διάθεσή του το Euro2day.gr, αναφέρεται ότι ο νέος τιμοκατάλογος αφορά το σύνολο των προϊόντων που εμπορεύεται η εταιρεία και ενεργοποιείται την 1η Απριλίου.

_x000D_

Αναφορικά με τις παραγγελίες κατά το διάστημα έως και την έναρξη ισχύος του νέου τιμοκαταλόγου, αυτές, όπως σημειώνεται στην επιστολή, «θα εξυπηρετούνται κατά τρόπο που θα διασφαλίζει την αναλογική εξυπηρέτηση των αναγκών όλων των πελατών, λαμβάνοντας υπόψη τα διαθέσιμα κάθε φορά αποθέματα». Επί της ουσίας η εταιρεία θέλοντας να αποφύγει τις μαζικές παραγγελίες με τις παλιές τιμές ενημερώνει τους πελάτες της ότι αυτές θα εξυπηρετούνται αναλογικά.

_x000D_

_x000D_

Πάντως για τον νέο γύρο ανατιμήσεων, είχε προειδοποιήσει στα μέσα του περασμένου μήνα, η διοίκηση της Coca-Cola HBC κατά τη διάρκεια του conference call, επικαλούμενη την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών και της ενέργειας. Πέρυσι οι υψηλότερες τιμές πώλησης των προϊόντων της, σε συνδυασμό με την πλήρη επανεκκίνηση της οικονομίας και η αύξηση της κατανάλωσης εκτός σπιτιού κατά 30% οδήγησαν σε αύξηση 15,9% τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε οργανική βάση.

_x000D_

Στην Ελλάδα ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε πέρυσι 9,1%. Στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της κατηγορίας του νερού. Οι πωλήσεις σε όγκο της κατηγορίας των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της Coke Zero, της Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας σημείωσαν άνοδο στο μέσο επίπεδο του εύρους 20-30%.

_x000D_

Που εντοπίζονται οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις

_x000D_

Ο νέος τιμοκατάλογος, τόσο στη λιανική όσο και στη χονδρική, περιλαμβάνει ανατιμήσεις που φθάνουν το 37,71% στην Coca Cοla στη συσκευασία των 250 ml και 30,02% στην Coca Cοla Zero των 250 ml. Οι αυξήσεις για την Coca Cοla στη συσκευασία των 500 ml ξεκινούν από το 5,02%, από 6,98% για τη συσκευασία του 1 lt, στο 9,51% είναι η αύξηση της τιμής για την Coca Cοla Zero Lemon, 5% στην Coca Cοla με στέβια η συσκευασία των 500 ml και 9,51% των 330 ml. Επτά προϊόντα Coca Cοla ανατιμώνται κατά 25% ενώ οι αυξήσεις στην Original Coca Cοla σε κουτάκι των 330 ml ξεκινούν από 7,5%.

_x000D_

Το εύρος των ανατιμήσεων στην Sprite κυμαίνεται από 6,47% έως 19,61%, στη Fanta από 6,41% έως 25% ανάλογα το προϊόν και τη συσκευασία και στη Schweppes από 7,54% έως 24,13%.

_x000D_

Στα αναψυκτικά 3Cents, brand που εξαγόρασε προσφάτως η εταιρεία, οι ανατιμήσεις αγγίζουν το 30%. Μόνο ένα από τα συνολικά 16 προϊόντα 3Cents έχει αύξηση 19,61% στα υπόλοιπα η αύξηση είναι 29,82%. Σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό 4,98% κινούνται οι αυξήσεις στο Powerade. Κυρίως μονοψήφιες είναι οι ανατιμήσεις σε Amita και frulite όπως και στο Monster, ενώ από 7,51% έως 10,02% είναι οι ανατιμήσεις στο Fuze Tea. Στο νερό οι αυξήσεις κινούνται από +7,97% έως 15,01% ενώ +20% είναι η αύξηση της τιμής για το νερό Lurisia.

_x000D_

Υψηλό μονοψήφιο είναι το ποσοστό των ανατιμήσεων στον καφέ Costa Coffee, με διψήφιο ποσοστό στα επίπεδα του 10-15% είναι οι αυξήσεις τιμών στα περισσότερα προϊόντα του Τσακίρη (πατατάκια), χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό σε Aperol, Campari, κλπ, σε ούζο και τσίπουρο (διανέμει τα προϊόντα Δεκαράκι, Πλωμάρι, κλπ), και στα ποτά όπως MACALLAN, ενώ ίδιες παρέμειναν οι τιμές στο HIGHLAND η αρχική τιμή του οποίου είναι ιδιαίτερα υψηλή.

_x000D_

Οι ανατιμήσεις που ανακοίνωσε η Coca Cοla 3E επηρεάζουν το σύνολο του κλάδου αφού είναι με διαφορά market leader και ρυθμιστής στις περισσότερες κατηγορίες που δραστηριοποιείται. Εξαιρείται ο κλάδος του καφέ στον οποίο τώρα «κτίζει» τη θέση της.

_x000D_

Στον κλάδο των αναψυκτικών η Coca Cοla 3E, παρ’ ότι από το 2019 και μετά έχει χάσει πάνω από 1 μονάδα συνεχίζει να απολαμβάνει ηγεμονικό μερίδιο στο σύνολο της αγοράς αναψυκτικών άνω του 62% σε αξία και πάνω από 56% σε όγκο. Στα αναψυκτικά τύπου cola το μερίδιο της Coca-Cola ξεπερνά το 80% σε αξία και το 73% σε όγκο.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu