Προϊόντα - Υπηρεσίες

Η Carrefour κήρυξε τον πόλεμο στην ακρίβεια – Στιγματίζει προϊόντα Nestle, PepsiCo και Unilever, που αυξάνουν τιμές και μειώνουν ποσότητες

Εντυπωσιακή πρωτοβουλία της γαλλικής εταιρείας σούπερ μάρκετ, που με τον τρόπο αυτό δείχνει το πραγματικό πρόσωπο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης - Παράδειγμα πρόκληση και για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ

Η γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Carrefour αποφάσισε να αναλάβει πρωτοβουλία για τη μείωση των τιμών σε ορισμένα αγαθά. Ετσι, τοποθετεί ταμπελάκι σε προϊόντα, που έχουν αλλάξει συσκευασία, κοστίζουν περισσότερο και το περιεχόμενό τους έχει περιοριστεί. Το κάνει σε προϊόντα όπως σοκολάτες Lindt, το τσάι Lipton Ice Tea και άλλα προκειμένου να πιέσει τους κορυφαίους προμηθευτές καταναλωτικών αγαθών Nestle, PepsiCo και Unilever να μειώσουν τις τιμές.

Με την πρωτοβουλία αυτή, η Carrefour θέλει να έχει την υποστήριξη των καταναλωτών, καθώς οι εταιρείες σούπερ μάρκετ το επόμενο διάστημα πρόκειται να προχωρήσουν σε διαπραγματεύσεις με τις τις μεγαλύτερες εταιρείες καταναλωτικών προϊοντων για να κλείσουν συμβόλαια. Οι συζητήσεις αυτές αναμένετια να ολοκληρωθούν στις 15 Οκτωβρίου.

“Προφανώς, ο στόχος του στιγματισμού αυτών των προϊόντων είναι να μπορούμε να πούμε στους κατασκευαστές να ξανασκεφτούν την τιμολογιακή τους πολιτική”, δήλωσε σε συνέντευξη ο Stefen Bompais, διευθυντής επικοινωνίας πελατών της Carrefour.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Carrefour, Alexandre Bompard, ο οποίος ηγείται επίσης της ομάδας λόμπι της βιομηχανίας λιανικής FDC, έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών δεν συνεργάζονται στις προσπάθειες μείωσης της τιμής χιλιάδων βασικών προϊόντων παρά την πτώση του κόστους των πρώτων υλών.

Σε αυτή την πρωτοβουλία η Carrefour υποστηρίζεται από τον υπουργό Οικονομικών Μπρούνο Λεμέρ, ο οποίος τον Ιούνιο κάλεσε 75 μεγάλους λιανοπωλητές και ομάδες καταναλωτών στο υπουργείο, προτρέποντάς τους να μειώσουν τις τιμές. Μετά από έναν νέο γύρο συναντήσεων τον περασμένο μήνα, ο Le Maire είπε ότι η Unilever, η Nestle και η PepsiCo ήταν μεταξύ των εταιρειών που δεν τηρούσαν την προτροπή για χαμηλότερες τιμές.

Από τη Δευτέρα, η Carrefour έχει στιγματήσει 26 προϊόντα στα καταστήματά της στη Γαλλία με ετικέτες που γράφουν: «Αυτό το προϊόν έχει μειώσει τον όγκο του ή την ποσότητά του και η πραγματική τιμή του από τον προμηθευτή έχει αυξηθεί».

Για παράδειγμα, η Carrefour είπε ότι ένα μπουκάλι Lipton Ice Tea με γεύση ροδάκινου χωρίς ζάχαρη, που παράγεται από την PepsiCo, συρρικνώθηκε στα 1,25 λίτρα (0,33 γαλόνι) από 1,5 λίτρα, με αποτέλεσμα η αύξηση της τιμής ανά λίτρο να φθάνει το 40%.

Το βρεφικό γάλα Guigoz που παρήγαγε η Nestle έφτασε από 900 γραμμάρια σε 830 γραμμάρια, ενώ ένα κέικ παγωτού Viennetta, που παρήγαγε η Unilever, συρρικνώθηκε στα 320 γραμμάρια από 350 γραμμάρια προηγουμένως.

Στην Ελλάδα ασχολούμαστε με τα καλάθια… 

Η πρωτοβουλία της Carrefour αποτελεί ένα παράδειγμα – πρόκληση και για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ προκειμένου να υπάρξει διαφάνεια ως προς τις τελικές τιμές των προϊόντων προς τον καταναλωτή. Και αυτό γιατί οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ανάπτυξης με τα κάθε είδους «καλάθια» δεν έχουν κανένα απολύτως αποτέλεσμα ως προς τον έλεγχο των τιμών. Αντίθετα, δημιουργεί κίνητρο αύξησης των τιμών και του χρηματικού κέρδους των εταιρειών, αφού οι εταιρείες μπορούν να πουλάνε προϊόντα σε υψηλότερες τιμές με το ίδιο περιθώριο μεικτού κέρδους (κάνοντας ακριβότερες προμήθειες), επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα υψηλότερα χρηματικά κέρδη. Σχετικά με το τελευταίο, «απροσδιόριστο» καλάθι του υπουργού κ. Σκρέκα (που επιβάλει πλαφόν στο περιθώριο μεικτου κέρδους για τα προϊόντα που είναι αναγκαία για τη διατροφή και την αξιοπρεπή διαβίωση), δεν έχουμε να προσθέσουμε κάτι άλλο, από την ίδια τη θολή, απροσδιόριστη και ανεφάρμοστη στην πράξη απόφαση στο ΦΕΚ.

Χρ. Ιωάννου
[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu