Επιχειρήσεις

Η ακρίβεια «μάζεψε τα χέρια» των καταναλωτών, βουτιά στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το Νοέμβριο

Στο -5,5% κλείδωσε η πτώση των πωλήσεων σε αξία στα σούπερ μάρκετ τον Νοέμβριο και στο -8,5% οι απώλειες στον όγκο πωλήσεων, σύμφωνα με στοιχεία από τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης.

_x000D_

Για διατήρηση των πιέσεων και τονΔεκέμβριο κάνουν λόγο στελέχη του λιανεμπορίου, που διακρίνουν συγκράτηση στις δαπάνες του καταναλωτή, η οποία όπως σημειώνουν θα διατηρηθεί και τους πρώτους μήνες του επόμενου έτους.

_x000D_

Η σημαντική αυτή υποχώρηση στην αξία και στον όγκο πωλήσεων των σούπερ μάρκετ αποδίδεται από στελέχη της αγοράς αφενός, στο γεγονός ότι η σύγκριση γίνεται με μια περίοδο -την περσινή- όπου η χώρα βρισκόταν σε lockdown και αφετέρου, στο γεγονός ότι η αύξηση στο κόστος ζωής έχει φοβίσει τους καταναλωτές.

_x000D_

Την ίδια στιγμή, «χοντρό μαχαίρι» στις προωθητικές ενέργειες έχουν βάλει προμηθευτές και αλυσίδες σούπερ μάρκετ τους τελευταίους μήνες. Ενώ το πρώτο τετράμηνο του 2021 το 62,2% των επώνυμων ταχυκίνητων προϊόντων διατέθηκαν σε προσφορά, το ποσοστό αυτό υποχώρησε τον Ιούνιο στο 44,1%, για να πέσει στο 35,2% τον περασμένο Οκτώβριο. (Στοιχεία Nielsen IQ)

_x000D_

Η μείωση της έντασης των προσφορών έχει στρέψει τους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο των οποίων στο καλάθι έχει αυξηθεί από 22,4% που ήταν τον Ιούλιο στο 23,2% τον Οκτώβριο και στην αναζήτησή φθηνότερων προϊόντων άλλης μάρκας.

_x000D_

Ένας στους δύο καταναλωτές είναι διατεθειμένος να αλλάξει μάρκα, εάν αυτή που επέλεγε πρώτα ακριβύνει. Αντίστοιχο ποσοστό (48%) επιλέγει προϊόντα που δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του, 4 στους 10 (ποσοστό 42%) αγοράζει ό,τι βρίσκεται σε προσφορά ανεξαρτήτως μάρκας και ποσοστό 37% αναζητεί προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

_x000D_

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu