Επιχειρήσεις

Η αύξηση στις τιμές των καυσίμων βάζουν φωτιά στο κόστος των online πωλήσεων

_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Σε μια περίοδο μάλιστα όπου το κόστος των μεταφορικών, λόγω της ενέργειας, έχει αυξηθεί σημαντικά, για τους περισσότερους λιανέμπορους με διαδικτυακή παρουσία η αναζήτησή εναλλακτικών, για να βγει η εξίσωση, αποτελεί μονόδρομο.

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Μόνο το 11% όσων συμμετείχαν στην πρόσφατη έρευνα του ecommerceDB δήλωσε ότι δεν προέβη σε καμία απολύτως ενέργεια.

_x000D_

Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι αντέδρασαν σε μια προσπάθεια να εξορθολογήσουν τις διαδικασίες τους. Το 60% του δείγματος δήλωσε πως βελτίωσε τις διαδρομές προμήθειας των προϊόντων που αγοράζει ή πραγματοποίησε λιγότερα ταξίδια για να προμηθευτεί προϊόντα, ενώ το 29% ανέφερε πως μείωσε τον αριθμό μεταφορών για την αποστολή των παραγγελιών.

_x000D_

Την ίδια στιγμή κοντά 4 στους 10 (ποσοστό 39%) ανέφερε πως μετακύλησε μέρος του κόστος στο τελικό προϊόν και κοντά 1 στους 3 (ποσοστό 31%) αύξησε τα τέλη αποστολής και διακίνησης. Κάποιοι δήλωσαν ότι άλλαξαν τη γκάμα των προϊόντων τους σε ελαφρύτερα ή διαφορετικά προϊόντα που κοστίζουν λιγότερο κατά τη μεταφορά ενώ ποσοστό 3% ανέφερε πως σταμάτησε να πωλεί προϊόντα μέσω διαδικτύου. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα είχαν τη δυνατότητα πολλαπλών απαντήσεων.

_x000D_

Στην Ελλάδα, αν και δεν έχουν υπάρξει δραματικές μεταβολές, μέχρι στιγμής, στη χρέωση των online παραγγελιών στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, η μια μετά την άλλη αλυσίδα αναζητά τρόπους για να εξορθολογίσει αυτό το κόστος.

_x000D_

Παραδείγματος χάριν η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός παρέχει τρεις εναλλακτικές στους πελάτες της. Για την υπηρεσία Easy Delivery χρεώνει 5 ευρώ για παραγγελίες κάτω από 40 ευρώ, για την υπηρεσία Express Delivery υπάρχει χρέωση 3 ευρώ ανεξάρτητα από το ύψος της παραγγελίας, ενώ για την υπηρεσία Take away δεν υπάρχει καμία επιπλέον χρέωση. Όταν ξέσπασε η πανδημία η αλυσίδα χρέωνε 5 ευρώ για παραγγελίες κάτω των 50 ευρώ ενώ χωρίς χρέωση παράδοσης ήταν οι μεγαλύτερες παραγγελίες.

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, που δέχεται online παραγγελίες άνω των 40 ευρώ και το κόστος των μεταφορικών διαμορφώνεται ανάλογα με την περιοχή εξυπηρέτησης, “τρέχει” το διάστημα αυτό προωθητική ενέργεια που δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να κάνουν τις οnline αγορές τους με ελάχιστο ποσό παραγγελίας τα 25 ευρώ.

_x000D_

Το κόστος παράδοσης για παραγγελίες από 25 ευρώ έως 45 ευρώ είναι τα 2 ευρώ και δωρεάν για παραγγελίες άνω των 45 ευρώ. Το όριο των 25 ευρώ ισχύει και για την υπηρεσία AB Collect. Η προωθητική ενέργεια «Κρατάς μικρό καλάθι;», όπως την ονομάζει, ισχύει για περιορισμένο χρονικό διάστημα έως 31/8/2022. Από την 1η Σεπτεμβρίου, -εκτός και αν αλλάξει κάτι στην πορεία- επανέρχεται το καθεστώς που ίσχυε πριν την πρωθητική ενέργεια.

_x000D_

Το μοναδικό ελληνικό καθαρόαιμο online super market, το e-fresh, δεν έχει αλλάξει τις βασικές χρεώσεις του αλλά έχει εντάξει μια νέα κατηγορία. Δέχεται παραγγελίες για δυσπρόσιτες περιοχές αρκεί η ελάχιστη παραγγελία να είναι 55 ευρώ. Το κόστος των μεταφορικών σε αυτή την περίπτωση είναι 3 ευρώ, όταν σε όλες τις υπόλοιπες περιοχές η παράδοση είναι χωρίς χρέωση για παραγγελίες άνω των 55 ευρώ.

_x000D_

Μια άλλη πρακτική που ακολουθούν οι λιανέμποροι που έχουν ισχυρή φυσική παρουσία καταστημάτων και eshop είναι να “φορτώνουν” στο ηλεκτρονικό τους κανάλι και με άλλα brands.

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Μασούτης, που έχει ανοίξει το eshop της σε συνεργαζόμενα δίκτυα και από ένα απλό ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ έχει καταφέρει να δημιουργήσει το πρώτο ηλεκτρονικό πολυκατάστημα σε περιβάλλον σούπερ μάρκετ.

_x000D_

Ήδη έχει συνεργασίες με το you.gr του ομίλου Quest και τημ Βιοκαρπετ, την Cook Shop, την BAG, την brands box, τη vita4you, την petshop, την organic brands, τη Morgan Collection και τα έπιπλα Μαραμαρίδη.

_x000D_

Η Κωτσόβολος αξιοποιεί τα 73 σημεία παραλαβής προϊόντων Quick Points όχι μόνο για τα δικά της προϊόντα.

_x000D_

Την ίδια στιγμή μέσα από τις αυτόματες θυρίδες (lockers) της Skroutz, στα Skroutz points, οι καταναλωτές του i-mall Micro Market -πρόκειται για το πρώτο μίνι μάρκετ που βασίζεται στους αυτόματους πωλητές- μπορούν να παραλαμβάνουν την παραγγελία τους.

_x000D_

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu