Επιχειρήσεις

Hellenic Train: Με κεφαλαιοποίηση χρέους τα 35,6 εκατ. ευρώ από τα 50 εκατ. της αύξησης κεφαλαίου

Ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train, Roberto Rinaudo.

Το νέο χρήμα που μπαίνει στην εταιρεία είναι 14,375 εκατ. ευρώ

Η Hellenic Train προχώρησε σε αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά 50 εκατ. ευρώ, με στόχο την ενίσχυση των κεφαλαίων και της ρευστότητάς της της λόγω ζημιών.

Από τα 50 εκατ. ευρώ, τα 14,375 εκατ. ευρώ είναι μετρητά δηλαδή νέο χρήμα ενώ τα υπόλοιπα αποτελούν κεφαλαιοποίηση χρέους προς τον μέτοχο της Trenitalia. Η Trenitalia είχε βάλει κατά καιρούς από το 2021 μέχρι και το 2022, ποσό 35,6 εκατ. ευρώ ως χρηματική διευκόλυνση στην εταιρεία αλλά αυτό το χρέος δεν επιστράφηκε με αποτέλεσμα να γίνεται κεφάλαιο, δηλαδή να εκδίδονται νέες μετοχές υπέρ του πιστωτή (που είναι ταυτόχρονα και ο μοναδικός βασικός μέτοχος)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διορίστηκε στην επιτροπή διερεύνησης του δυστυχήματος των Τεμπών και τώρα αποδέχτηκε να γίνει πρόεδρος της Hellenic Train

Τα περίεργα συνεχίζονται: Ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος είχε οριστεί από την Κυβέρνηση στο παρελθόν και πρόεδρος της ίδιας εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train) πριν την ιδιωτικοποίησή της ενώ είναι μέχρι τώρα και πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο έκανε την ιδιωτικοποίησή της

Αναλυτικά σύμφωνα με απόφαση της έκτακτη γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας αποφασίστηκε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 50.000.400 € με την έκδοση 3.096.000 νέων μετοχών ονομαστικής αξίας 16,15 ευρώ εκάστη, με τιμή διάθεσης ίση με την ονομαστική αξία, που θα καλυφθούν από την ημερομηνία λήψης της εν λόγω απόφασης και σε κάθε περίπτωση όχι αργότερα από την 31/12/2024.

Η αύξηση καλύφθηκε πλήρως από την Trenitalia S.p.A.  ως εξής:

-35.625.008 ευρώ με ισόποσο συμψηφισμό μέρους του χρέους της εταιρείας προς τον μέτοχο/Trenitalia S.p.A., και ειδικότερα με συμψηφισμό ποσού € 35.625.008 μέσω της ανάληψης 2.205.882,85 μετοχών. Ο συμψηφισμός αυτός θα πραγματοποιηθεί μέσω της «ανταλλαγής χρέους- ιδίων κεφαλαίων» τεσσάρων (4) τιμολογίων συνολικής αξίας 35.625.000,08 €, τα οποία εξέδωσε η Trenitalia στις 30/9/2021, 31/10/2021, 12/4/2022 και 8/8/2022 αντιστοίχως, ποσού 14.250.002 ευρώ, 7.125.002 ευρώ, 7.125.002 ευρώ και 7.125.002 ευρώ αντίστοιχα

– για το υπόλοιπο ποσό των € 14.375.392 (με καταβολή) σε μετρητά.

Με την ίδια απόφαση της γενικής συνέλευσης το κεφάλαιο μειώθηκε με συμψηφισμό μέρους των σωρευμένων ζημιών της 31.12.2023 (ήτοι ζημιές που μεταφέρθηκαν μέχρι το 2023) κατά το συνολικό ποσό των € 78.187.452,64, έναντι του νέου αυξημένου μετοχικού κεφαλαίου των € 84.406.909,10, και με ανάλογη μείωση της ονομαστικής αξίας των μετοχών ώστε κάθε μετοχή να ανέλθει στο νέο ποσό των €1,19, ώστε το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας να ανέλθει στο νέο ποσό των € 6.219.456,46 διαιρούμενο σε 5.226.434 ονομαστικές μετοχές ονομαστικής αξίας €1,19 εκάστη.

Έτσι, το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται πλέον στο ποσό των έξι εκατομμυρίων διακοσίων δέκα εννέα χιλιάδων τετρακοσίων πενήντα έξι ευρώ και σαράντα έξι λεπτών (€ 6.219.456,46) διαιρούμενο σε πέντε εκατομμύρια διακόσιες είκοσι έξι χιλιάδες τετρακόσιες τριάντα τέσσερεις (5.226.434) ονομαστικές μετοχές ονομαστικής αξίας ενός ευρώ και δέκα
εννέα λεπτών (€1,19) εκάστη.

Η διοίκηση της Hellenic Train, υπό τον Roberto Rinaudo, εξέδωσε ανακοίνωση για την αύξηση κεφαλαίου, στην οποία όμως δεν αναφέρει όλες τις λεπτομέρειές της ότι δηλαδή το μεγαλύτερο μέρος αφορά κεφαλαιοποίηση του χρέους που δημιουργήθηκε την περίοδο 2021-2022, αλλά σημειώνει τα εξής:

Η αύξηση κεφαλαίου αποτελεί μέρος μόνο ενός ευρύτερου πλάνου χρηματοδότησης, το οποίο στοχεύει:

Στην τόνωση της χρηματοοικονομικής σταθερότητας, παρέχοντας ευελιξία για την υλοποίηση στρατηγικών επενδύσεων, που θα συμβάλουν στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου της Ελλάδας.

Η Hellenic Train επιβεβαιώνει την προσήλωσή της στις κανονιστικές απαιτήσεις του κράτους, διασφαλίζοντας την οικονομική της βιωσιμότητα και την αποτελεσματική διαχείριση των πόρων της για τη στήριξη των μελλοντικών της σχεδίων

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train, κ. Roberto Rinaudo, δήλωσε σχετικά: «Η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου επιβεβαιώνει την αφοσίωση της Trenitalia στην ανάπτυξη της Hellenic Train. Αυτή η σημαντική επένδυση ενισχύει τις οικονομικές μας δυνατότητες και μας επιτρέπει να προχωρήσουμε δυναμικά στην υλοποίηση του επενδυτικού μας σχεδίου. Το όραμά μας είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου και ασφαλούς σιδηροδρόμου, αντάξιου των προσδοκιών των επιβατών και των μετόχων μας».

Χρήστος Ιωάννου
[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu