Κανένα φυσικό ή ψυχολογικό εμπόδιο δεν υπάρχει που να αποτρέπει τις γυναίκες από το να συμμετέχουν κανονικά σε αγώνες της Formula 1, διαπίστωσε έρευνα που διεξήχθη από το More than Equal -μια μη κερδοσκοπική πρωτοβουλία που συνιδρύθηκε από τον David Coulthard. Η F1 είναι ένα από τα πιο απαιτητικά σπορ όμως δεν αφορά μόνο τους άνδρες.
Ο οργανισμός συνεργάστηκε με τους ειδικούς σε θέματα απόδοσης Hintsa. Πρόκειται για μια μέθοδο στην οποία βασίζονται προσωπικοί γυμναστές αρκετών οδηγών της F1, συμπεριλαμβανομένων των Max Verstappen και Lewis Hamilton. Αυτή δίνει βαρύτητα σε διάφορες πτυχές της άσκησης και της προετοιμασίας, όπως η διατροφή, η σωματική άσκηση, η πνευματική υγεία και άλλα.
Η έρευνα ανέλυσε τα δεδομένα αναφοράς των οδηγών της F1 και διαπίστωσε ότι “όλα αυτά τα επίπεδα είναι εφικτά από τις γυναίκες οδηγούς”. Όπως σημείωσε ένας προπονητής της F1 αναφερόμενος στην έκθεση των αποτελεσμάτων της έρευνας, “Με βάση την έρευνα που κάναμε δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο μια γυναίκα δεν μπορεί να αγωνιστεί. Αυτή είναι μια από τις ομορφιές του αθλήματος, ότι ένας άνδρας και μια γυναίκα μπορούν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις. Πιστεύω ότι στο μέλλον θα υπάρχει γυναίκα στην F1 και ελπίζω να το καταφέρουμε πολύ σύντομα”.
Ωστόσο, η 60σέλιδη έκθεση αποκαλύπτει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στην κλίμακα του μηχανοκίνητου αθλητισμού οι γυναίκες. Πρώτα από όλα αποτελούν μόλις το 10% των οδηγών αγώνων σε όλες τις κατηγορίες και μόνο το 13% στο καρτ, όπου οι περισσότεροι οδηγοί της F1 ξεκινούν την οδηγική εκπαίδευσή του.
Διστακτικοί χορηγοί
Το κόστος των αγώνων αποτελεί επίσης σημαντικό ζήτημα, με τους επενδυτές και τους χορηγούς να διστάζουν συχνά να υποστηρίξουν τις γυναίκες οδηγούς στην αρχή της καριέρας τους. Όπως το θέτει μια κορυφαία γυναίκα οδηγός:”Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι θα μπορούσες να έχεις πλεονέκτημα για να πάρεις μια χορηγία ως γυναίκα επειδή δεν είμαστε τόσες πολλές σε ένα ανδροκρατούμενο άθλημα- στα χαρτιά θα έπρεπε να είναι έτσι, αλλά κάτι εμποδίζει τις μεγάλες εταιρείες να υποστηρίξουν τις γυναίκες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό- ίσως δεν πιστεύουν ότι έχουμε την αξιοπιστία”.
Γενικότερες συνθήκες που δεν ευνοούν
Άλλα εμπόδια που περιγράφονται στη μελέτη περιλαμβάνουν την έλλειψη προσαρμοσμένης εκπαίδευσης που είναι διαθέσιμη για τις γυναίκες οδηγούς, τις επίμονες αμφιβολίες σχετικά με την ικανότητα των γυναικών να οδηγούν γρήγορα, τον λιγότερο χρόνο στην πίστα, τα λίγα πρότυπα και μια γενικότερη κουλτούρα που είναι είτε “μη φιλόξενη, είτε ακατάλληλη”.
Ως αποτέλεσμα, οι γυναίκες οδηγοί τείνουν να εγκαταλείπουν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό από ένα έως πέντε χρόνια από την στιγμή που θα εμπλακούν, ενώ η καριέρα των ανδρών είναι πιο πιθανό να διαρκέσει πάνω από 12 χρόνια.
Τα στοιχεία μιλούν
“Από την αρχή δεσμευτήκαμε να βασιστούμε σε στοιχεία”, εξήγησε η Karen Webb-Moss, πρόεδρος του More than Equal. “Κατά τη διεξαγωγή αυτής της έρευνας, το More than Equal έθεσε δύσκολες ερωτήσεις και τώρα έχουμε κάποιες απαντήσεις που δείχνουν τη δύσκολη πραγματικότητα για τα κορίτσια και τις γυναίκες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό”.
“Η έκθεση δείχνει ότι οι οπαδοί θέλουν αλλαγή και ότι οι γυναίκες οδηγοί αξίζουν πραγματικές ευκαιρίες, οπότε, παρά τις αρνητικές απόψεις για τις προσπάθειες του κλάδου γύρω από την ένταξη είναι τώρα η ώρα για το άθλημα να ενωθεί και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που αν αντιμετωπιστούν, θα αποφέρουν μεγάλα οφέλη”.
Έρευνα σε παγκόσμιο επίπεδο
Σχεδόν 13.000 οπαδοί από 147 χώρες έλαβαν μέρος στην παγκόσμια έρευνα στάσης του More than Equal, η οποία διαπίστωσε ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αξιολογήθηκε χειρότερα από κάθε άλλο άθλημα όσον αφορά την ισότητα, την ποικιλομορφία και την ένταξη, εκτός από το αμερικανικό ποδόσφαιρο. Ωστόσο, αξιολόγησαν επίσης τη FIA, τις ομάδες της F1 και την ίδια την F1 ως τους φορείς που αποτελούν “κλειδιά” για την προώθηση της αλλαγής.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Πτωτικές τάσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Δυστύχημα Τεμπών: Απάντηση της Καρυστιανού μέσω Χ στην επίθεση Βόζενμπεργκ
- ΕΕΕΠ: Ερχονται αλλαγές στο τοπίο με τα “φρουτάκια” μετά τα παράπονα των επιχειρήσεων
- Motor Oil: Προσωρινό μέρισμα €0,3 ανά μετοχή
- Το μεγάλο “ραντεβού”: Μητσοτάκης, Καραμανλής, Σαμαράς θα βρεθούν στην ίδια εκδήλωση
- ΔΕΗ: Αλλαγή φρουράς στη θυγατρική της στη Β. Μακεδονία-Ποιος αναλαμβάνει CEO
- ΤΗΕΟΝ: Ισχυρή ζήτηση με νέες παραγγελίες για τον Οκτώβριο 2024
- Bιολάντα: Αύξησε τον τζίρο της 2023, επιθυμεί άνοδο στο πελατολόγιο και επέκταση σε νέες αγορές
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις