Οικονομία

Γυναίκα 39 ετών ο μέσος καταναλωτής στα σούπερ μάρκετ – Ξοδεύει 329 ευρώ το μήνα

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν στο ετήσιο «Shopper Trends» της NielsenIQ

Ενδιαφέροντα δημογραφικά χαρακτηριστικά για το προφίλ των καταναλωτών δημοσιοποιήθηκαν στο ετήσιο «Shopper Trends», δηλαδή το συνέδριο της NielsenIQ που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Απριλίου και συμμετείχαν περί τα 200 στελέχη από τους κλάδους της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου, από 38 εταιρείες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο μέσος αγοραστής, είναι αγοράστρια, δηλαδή γυναίκα ετών κατά μέσο 39 ετών, λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα, που είναι τα 42 έτη, και πρόκειται για το άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό.

Σε ότι αφορά τη συχνότητα, οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση και οι συμπληρωματικές/έκτακτες πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο δύο φορές την εβδομάδα, σε καταστήματα όχι μίας, αλλά παραπάνω από δύο διαφορετικών λιανεμπορικών αλυσίδων.

Σχετικά με τη μέση μηνιαία δαπάνη για τα ψώνια του νοικοκυριού στο σούπερ μάρκετ, υπολογίστηκε στα 329 ευρώ, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αποτελώντας μάλιστα και την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα.

Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλότερα από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι στα 352 ευρώ, ωστόσο υψηλότερα από αγορές με μεγαλύτερο ΑΕΠ, όπως η Γερμανία, με την κατάταξη της τελευταίας να μπορεί να ερμηνευθεί από την ισχυρή παρουσία των μεγάλων εκπτωτικών καταστημάτων και την ευρεία γκάμα των επιλογών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σχετικά με τις προϊοντικές κατηγορίες με τη μεγαλύτερη συχνότητα στο καλάθι του μέσου καταναλωτή ήταν τα βασικά είδη διατροφής, κυρίως με τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τις αμυλούχες κατηγορίες και τα λοιπά γαλακτομικά.

Σε ότι αγορά το κίνητρο του καταναλωτή για μπει στην διαδικασία των βασικών αγορών ήταν με διαφορά το φρέσκο κρέας και τα πουλερικά, τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά και το φρέσκο γάλα.

Στις χαμηλότερες θέσεις από πλευράς ενδιαφέροντος του καταναλωτή βρέθηκαν προϊοντικές κατηγορίες που παρά την ενδεχόμενη υψηλή συμμετοχή τους στο καλάθι των αγορών φαίνεται πως δεν αποτελούν κίνητρο για την πραγματοποίηση του αγοραστικού του ταξιδιού όπως είναι τα snacks, οι σοκολάτες / μπισκότα αλλά και τα αναψυκτικά.

Σχετικά με το θέμα των τιμών και των προσφορών,  οι αγοραστές δηλώνουν ότι αισθάνονται τις τιμές να αυξάνονται, και ως μηχανισμός συγκράτησης των προϋπολογισμών τους αποτελεί κυρίως η επικέντρωση τους στην προμήθεια βασικών ειδών και ο περιορισμός ενδεχόμενων πολυτελειών.

Σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι έχουν ικανοποιητική γνώση των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο καλάθι τους και αγοράζουν σε τακτική βάση και με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι σε θέση να αντιληφθούν τις όποιες αλλαγές της τιμής.

Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες αυτές φαίνεται να επηρεάζουν την πιστότητα στις μάρκες αλλά και στα καταστήματα με 1 στους 4 αγοραστές να δηλώνει πως αλλάζει είτε μάρκα είτε κατάστημα, ανάλογα με το που έχει τις καλύτερες προσφορές για το συγκεκριμένο αγοραστικό του ταξίδι.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu