Επιχειρήσεις

Γραφεία ακόμα και μέσα σε malls δημιουργούν στην Αθήνα

O Country Manager της IWG, Αλέξανδρος Κουδουνάς

Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στην Ελλάδα, που βρίσκεται ακόμα σε μονοψήφιο ποσοστό κάλυψης

Οι επενδύσεις εταιρειών για γραφεία συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό μετά την πανδημία αναζητώντας χώρους γραφείων στην Αττική και κυρίως σε περιοχές όπως το κέντρο, τα βόρεια και τα νότια προάστια.

Η διατήρηση του ευέλικτου τρόπου εργασίας, αλλά και η ανάγκη των μεγάλων επιχειρήσεων είτε για αποσυμφόρηση τους γραφείων είτε για διευκόλυνση των εργαζομένων τους που μπορεί να μένουν μακριά από την εταιρεία έχουν μεγεθύνει το περιθώριο αγοράς για σημαντικούς παίκτες του κλάδου.

Χαρακτηριστικό είναι ότι σε αυτή τη φάση η πολυεθνική IWG με πάνω από 4.000 μισθωμένα κτίρια σε όλο τον κόσμο επενδύει μέσα στο 2025 στην αγορά της Αθήνας, προχωρώντας στο άνοιγμα τριών νέων κτιρίων εντός Αττικής, στην Καλλιθέα, την Αργυρούπολη και το Αιγάλεω. Πιο συγκεκριμένα, τους πρώτους μήνες του νέου χρόνου η IWG ανοίγει το μεγαλύτερο της κτίριο, αυτή τη στιγμή στην Αττική, στην περιοχή της Καλλιθέας, σε έκταση 3.500 τμ και 4 επίπεδα, ενώ θα ακολουθήσει αυτό της Αργυρούπολης, επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης 602 κοντά σε μετρό, και ένα ακόμα στο Αιγάλεω, εντός του εμπορικού κέντρου River West, παρέχοντας στους εργαζόμενους την εταιρεία τη δυνατότητα να συνδυάζουν εργασία και αγορές.

Σύμφωνα με τον Country Manager της εταιρείας Αλέξανδρο Κουδουνά στο Financial Report “υπάρχει ανοδική τάση για ευέλικτη εργασία όχι μόνο παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα και για το λόγο αυτό τα επόμενα χρόνια βολιδοσκοπούμε σημεία σε όλη την πόλη. Εκτός από τα ήδη υπάρχοντα κτίρια και αυτά που ετοιμάζουμε μέσα από 2025, αναζητούμε κτίρια, και μικρότερα από 2-3.000 τμ σε όλη την Αθήνα, με στόχο να διαμορφωθούν και να ενταχθούν στο δίκτυο μας’’. Επί της ουσίας, η εταιρεία λειτουργεί ως διαχειριστής του ακινήτου που αναλαμβάνει, επωμιζόμενη τα έξοδα διαμόρφωσης και αποδίδοντας ετησίως ένα σεβαστό ποσό ως μίσθωση στον ιδιοκτήτη.

Ως εκ τούτου, το επόμενο χρονικό διάστημα το ελληνικό παράρτημα της IWG βρίσκεται σε διαδικασία ανοίγματος, πέρα από την Αττική, ακόμα και σε μικρότερες πόλεις της Ελλάδας και σε συνοικίες, καθώς έχει εστιάσει στο να βρει κτίρια πλησίον του μετρό Θεσσαλονίκης, στα Ιωάννινα, την Πάτρα, τον Βόλο κλπ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία διαθέτει παρουσία και στην Κύπρο με 3 κτίρια γραφείων, ενώ επιδιώκει το επόμενο χρονικό διάστημα την παρουσία της σε περιοχές του νησιού όπως η Λεμεσός η η Πάφος.

Μεγάλες εταιρίες και ιδιώτες

Σημαντικά brands ανά τον κόσμο που, ήδη, συνεργάζονται σε πολλές χώρες με την IWG έχουν προσωπικό σε γραφεία της και συνεχίζουν τη σύμπραξη αυτή και στα εν Ελλάδι κτίρια. Αυτό σημαίνει ότι ότι το μεγαλύτερο μέρος στα κτίρια αυτά, παρότι έχουν και δικά τους, τις περισσότερες φορές ιδιόκτητα γραφεία, καταλαμβάνουν εταιρείες όπως η Apple, η Visa, η Amazon, οι οποίες κατά τον κ. Κουδουνά «κερδίζουν ευελιξία χρήματα γιατί αξιοποιούν το χώρο που χρειάζονται ακριβώς, χωρίς περαιτέρω έξοδα».

Μάλιστα στην ενίσχυση αυτών των συνεργασιών, βοηθά ακόμα περισσότερο το γεγονός ότι η κάθε εταιρεία μπορεί να διαμορφώσει όπως επιθυμεί το χώρο της στο κτίριο, ανάλογα με το συμβόλαιό της μπορεί να πάει σε άλλο κτίριο μέσα στην Αθήνα κλπ.

Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι η IWG παραμένει σε ένα συγκεκριμένο πορτφόλιο πελατών, καθώς έχει τμήμα marketing και πωλήσεων, το οποίο προσεγγίζει νέο πελατολόγιο, είτε μικρές είτε μεγαλύτερες ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις. Οι ιδιώτες που έρχονται στους χώρους της είναι ακόμα σε πολύ μικρό ποσοστό. Σε αυτό το πλαίσιο, το 2024 αναμένεται να κλείσει με διψήφια, οργανική, ανάπτυξη για το ελληνικό παράρτημα της IWG.

Παρουσία σε 120 χώρες, 26 χρόνια στην Ελλάδα

Η IWG είναι εκ των κορυφαίων ηγετών στις λύσεις υβριδικής εργασίας και δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1998 με κτίρια γραφείων σε διάφορες περιοχές, κυρίως στην Αττική, όπως Γκάζι, Αμπελόκηποι, Γλυφάδα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη και αλλού.
Εν έτει 2024, το δίκτυο κάλυψης της IWG περιλαμβάνει 4.000 τοποθεσίες σε πάνω από 120 χώρες, με τις περισσότερες από τις οποίες να λειτουργούν με τη μορφή της διαχείρισης, καθώς ελάχιστες από αυτές είναι ιδιόκτητες. Χαρακτηριστικό είναι, δε, ότι το 83% των εταιρειών του Fortune 500 ανήκουν στην αυξανόμενη βάση πελατών της.
Aνάμεσα στα brands της περιλαμβάνονται τα Regus, Spaces, HQ και Signature, όλα συνδεδεμένα με παροχή υπηρεσιών γραφείου και κυρίως εξωτερικές συνεργασίες υπαλλήλων σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των κτιρίων.
Κατά όσα αναφέρουν τα στελέχη της, στόχος της εταιρείας είναι μέχρι το 2030 να έχει 10.000 κέντρα, παγκοσμίως. Η Ελλάδα είναι ανάμεσα στις αγορές με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, καθώς η κάλυψη είναι ακόμα σε μονοψήφιο ποσοστό σε σχέση με άλλες χώρες.

Mαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επενδύσεις

close menu