Επιχειρήσεις

Goody’s: Ξεπέρασε τα 240 εκατ. ευρώ ο τζίρος του 2023- Επέκταση των brands του ομίλου εντός και εκτός Ελλάδος

Ο CEO, Θανάσης Παπανικολάου

Ποιο από τα τέσσερα brands του ομίλου κρατά τα πρωτεία

Ανοδική τροχιά κατέγραψε για το 2023 ο όμιλος Goody’s, μέλος του ομίλου Vivartia, την ώρα που για την επόμενη χρονιά προγραμματίζεται επέκταση των brands του ομίλου μέσα στην Ελλάδα, αλλά και εκτός αυτής.

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος είναι μέλος του ομίλου Vivartia, που δραστηριοποιείται στον κλάδο της εστίασης μέσω των Goody’s, Everest, Flocafé και La Pasteria και τελεί υπό τη διοίκηση του Θάνου Παπανικολάου.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για το 2023, ο κύκλος εργασιών του ομίλου παρουσίασε αύξηση κατά 27,4 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκε στα 240,7 εκατ. ευρώ έναντι 213,3 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση. Τα μεικτά κέρδη του ομίλου ήταν στα 92,4 εκατ. ευρώ (+19%) με το μεικτό περιθώριο κέρδους να αυξάνεται στο 38,4% από 36,4% το 2022.

Την ίδια στιγμή, τα EBITDA του ομίλου (συμπεριλαμβανομένου και του ΔΠΧΑ 16) ανήλθαν σε 35,4 εκατ. ευρώ, έναντι 23,5 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση. Τα δε κέρδη μετά φόρων του ομίλου εκτινάχθηκαν στα 10,4 εκατ. ευρώ κάνοντας άλμα από το 1,1 εκατ. ευρώ κερδών που είχε πετύχει το 2022, πρώτη χρονιά που μπήκε σε κερδοφόρο τροχιά.

Προκλήσεις λόγω ενεργειακού κόστους

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται από τη διοίκηση στις προκλήσεις της προηγούμενης χρονιάς όπως η συνεχιζόμενη αύξηση του ενεργειακού κόστους. Όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις η διοίκηση του ομίλου σε μια χρονιά που ο κλάδος της εστίασης ήταν αντιμέτωπος με ένα ιδιαίτερα υψηλό ενεργειακό κόστος και διψήφιο ποσοστό πληθωρισμού στην κατηγορία των τροφίμων κατάφερε να διαχειριστεί με επιτυχία τις προκλήσεις υλοποιώντας το στρατηγικό της πλάνο με έμφαση στην προϊόντική καινοτομία, στην ψηφιακή ανάπτυξη των σημάτων, στην ενίσχυση της παρουσίας του ομίλου στον τομέα των ταξιδιωτικών υπηρεσιών μέσα από διαφορετικά concepts και την ενίσχυση των στρατηγικών συνεργασιών.

Το 2024 είναι επίσης ένα έτος με ανοιχτά μέτωπα σε ένα «ιδιαίτερα ρευστό περιβάλλον», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.

Παρόλαυτα υπάρχει η εκτίμηση ότι θα αυξηθούν περαιτέρω οι πωλήσεις, μέσω της διατήρησης και ενδυνάμωσης της ηγετικής θέσης όλων των σημάτων του Ομίλου στην Ελλάδα, της συνεχούς αναβάθμισης της εμπειρίας των καταναλωτών μέσω της ψηφιακής καινοτομίας και αύξηση των επιπέδων πιστότητας τους, μέσω εργαλείων και μέσων που απαντούν στις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες.

Επίσης, από την εταιρεία υπάρχει στόχος για περαιτέρω εξορθολογισμό και βελτιστοποίηση του λειτουργικού του μοντέλου, μέσα από στοχευμένες επενδύσεις στις παραγωγικές του μονάδες και αποτελεσματικότερη διαχείριση του λειτουργικού του κόστους.

Φιλόδοξο πλάνο ανάπτυξης στο εξωτερικό

Σε αυτό το πλαίσιο υπάρχει πλάνο για περαιτέρω επέκταση της παρουσίας των σημάτων του ομίλου σε ευρύτερες γεωγραφικές ζώνες ενδιαφέροντος με τη σύναψη συνεργασιών με στρατηγικούς εταίρους, χωρίς, όμως να διευκρινίζεται σε ποιες χώρες μελετάται να γίνει αυτό.

Στην παρούσα φάση, τα σήματα του ομίλου είναι παρόντα σε χώρες των Βαλκανίων, της Ανατολικής Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής, μέσω της σύναψης συμφωνιών Master Franchise.

Η εξέλιξη των εργασιών για το 2023 τόσο για το σήμα Goody’s όσο και για τα λοιπά σήματα του Ομίλου (Everest, Flocafe, La Pasteria) έχουν ως εξής:

«Κορωνίδα» τα Goody’s

Τα τέσσερα brands του ομίλου σημείωσαν ανοδική πορεία, με τα Goodys να διατηρούν τα πρωτεία.

Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Goody’s σημείωσαν αύξηση κατά 22,2% έναντι του 2022, ενώ άνοιξαν νέα σημεία πώλησης, με τη μέθοδο του franchise 9 νέα σημεία σε Ξάνθη, Βριλήσσια, Σέρρες, Ηγουμενίτσα, Κορωπί, Πατήσια, Εύοσμο, Ρόδο και Δράμα. Σε ό,τι αφορά τα Everest, oι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος σημείωσαν αύξηση κατά 13,0% έναντι του 2022, ενώ άνοιξε μόνο ένα νέο franchise κατάστημα στα Ιωάννινα

Αναφορικά με τα flocafé, οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Flocafé σημείωσαν αύξηση κατά 13,1% έναντι του 2022, ενώ ενισχύθηκε η εξωστρέφεια, καθώς άνοιξε ενα νεο κατάστημα στη Ντόχα του Κατάρ.

Τέλος, οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του σήματος La Pasteria, το οποίο προσφέρει ιταλική και εν γένει μεσογειακή κουζίνα σημείωσαν αύξηση κατά 12,2% έναντι του 2022.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu