Επιχειρήσεις

«Γκάζι» στο επιχειρείν για τα παιδιά: Ποια μεγάλα ονόματα επενδύουν παρά το δημογραφικό ζήτημα

Ο Σταύρος Καφούνης

Ένδυση, παιδικά αξεσουάρ και παιχνίδι στο στόχαστρο

Κινητικότητα παρατηρείται τις τελευταίες εβδομάδες στον κλάδο του επιχειρείν για το παιδί και τα προϊόντα που το αφορούν, παρά το γεγονός ότι η αγορά αυτή κάθε δεκαετία ελαττώνεται σε μέγεθος λόγω του δημογραφικού ζητήματος που μαστίζει έντονα τη χώρα μας.

Παρότι, ωστόσο, πρόκειται, για μια αγορά που μικραίνει, καθώς πλέον καταγράφει 79.000 γεννήσεις ετησίως έναντι 145.000 μόλις λίγα χρόνια πριν, ενισχύει τα μερίδιά της. Αυτό, κατά τους φορείς της αγοράς αποδίδεται διαχρονικά στο γεγονός ότι οι γονείς θα προτιμήσουν να δαπανήσουν χρήματα για το παιδί τους, παρά για τους ίδιους.

Σε αυτό το πλαίσιο, εγχώριες εταιρείες και επιχειρηματίες επενδύουν τους τελευταίους μήνες σε ξένους παιδικούς οίκους, αναπτύσσοντας περαιτέρω το επιχειρείν για 0-14 ετών σε όλους τους κλάδους: Παιχνίδι, ένδυση, αξεσουάρ, βιβλία και άλλα, αναδεικνύοντας την δυναμική της αγοράς σε αυτές τις ηλικίες.

DPAM: Ετοιμάζει νέο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, ανανέωσε το eshop

Ανταγωνιστική και κατακερματισμένη είναι, κατά τη Λήδα Φουρλή, Διευθύντρια Ανάπτυξης του ομίλου Fourlis, Πρόεδρο της Trade Status, της εταιρείας που εισήγαγε τα γαλλικά παιδικά ρούχα DPAM στην Ελλάδα πριν από 17 χρόνια, «Όλες οι εταιρείες δέχονται πιέσεις, καθώς υπάρχουν διαφορετικές πηγές πληροφόρησης και αγοράς, πλέον, για τον καταναλωτή, από αλυσίδες χαμηλού κόστους και apps fast fashion μέχρι ακριβές αλυσίδες και premium ρούχα» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Φουρλή σε πρόσφατη εκδήλωση για τα προσεχή βήματα της γαλλικής αλυσίδας στην Ελλάδα.

Βασίλης και Λήδα Φουρλή

Πρόσφατα η εταιρεία πέρασε σε νέα εποχή, καθώς ανανέωσε το ηλεκτρονικό της κατάστημα, ενώ πριν από λίγο χρονικό διάστημα έκανε εγκαίνια σε δύο ακόμα σημεία, στα Ιωάννινα και τον Πειραιά.

Παράλληλα, ετοιμάζεται για το άνοιγμα του δεύτερου καταστήματός της στη Θεσσαλονίκη, εντός του Notos, μετά από αυτό στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos.

Εξάλλου, κινήσεις που έγιναν από τη διοίκηση κατά την πανδημία, με την προσοχή που δόθηκε στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, οδήγησαν το 2022 σε αύξηση των πωλήσεων κατά 18,88%, ενώ οι υψηλοί ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων συνεχίστηκαν και την προηγούμενη χρονιά, όταν η εταιρεία εμφάνισε τζίρο 16 εκατ. ευρώ με περίπου 1 εκατ. ευρώ EBITDA.

As Company: Ανοίγει το χαρτοφυλάκιό της σε μεγαλύτερα παιδιά

Την ίδια στιγμή και η εισηγμένη εταιρεία As Company έκανε πριν από λίγες ημέρες την κίνηση-ματ να αποκτήσει δικαιώματα διανομής των προϊόντων της ιταλικής εταιρείας Artsana Spa, όσον αφορά στα προϊόντα της με τα σήματα Chicco και Boppy, για την Ελλάδα και την Κύπρο, αλλά και τη συνεργασία με την ολλανδική εταιρία Maxi Miliaan BV (Dorel), σε σχέση με τα προϊόντα της με τα σήματα Bébé Comfort, and Safety First, για την Ελλάδα.

Επί της ουσίας, επιβεβαίωσε, αυτό είχαν, αναφέρει, ήδη, τα στελέχη της πριν κάποιο χρονικό διάστημα όταν οι στρατηγικές κινήσεις της αφορούσαν τον κλάδο του τουρισμού και του real estate, στο Financial Report: «Παρά τις επενδύσεις μας στο χώρο του τουρισμού και την διαμόρφωση στρατηγικού σχεδίου πάνω σε αυτό, δεν παρεκκλίνουμε από τη βασική μας επιχειρηματική δράση που είναι το παιδί και όλα όσα έχουν να κάνουν με αυτό».

O Πρόεδρος Και CEO της As Company, Στράτος Ανδρεάδης

Η συνεργασία με τις εταιρείες από την Ολλανδία και την Ιταλία αυτή τη φορά αφορούν όχι παιχνίδια, αλλά είδη θηλασμού και ασφάλειας παιδιών, δείγμα ότι η εταιρεία επιθυμεί την επέκταση σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς κωδικούς τα τελευταία χρόνια, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν μια ολιστική προσέγγιση στο θέμα ”παιδί”.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report, πρόκειται για εταιρείες με τις οποίες υπήρχε ήδη μια θετική προδιάθεση, η οποία επιβεβαιώθηκε από την τελική συμφωνία που αγγίζει τα 2 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για κίνηση της διοίκησης να αυξήσει το χαρτοφυλάκιο της, διαφοροποιώντας τη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας, ενισχύοντας το μερίδιο του τζίρου που έρχεται από ιδιόκτητα προϊόντα, σημείωσε ότι «βλέπει» κι άλλους κλάδους, διερευνώντας και άλλες πιθανές ευκαιρίες.

Κidscom: Ξεπέρασε τα 4 εκατ. ευρώ τζίρο το 2023

Μία χρονιά ανάπτυξης ήταν το 2023 για την εταιρεία παιδικών ειδών Kidscom. Eιδικότερα, την προηγούμενη χρονιά, η εταιρεία, η οποία ανήκει εξ ολοκλήρου στον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρο Καφούνη, έφερε εις πέρας ένα σημαντικό πλάνο ανακαίνισης των καταστημάτων της την χρονιά που πέρασε, ενώ ανανέωσε και το ηλεκτρονικό της κατάστημα.

Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Kidscom ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 4 εκατ. ευρώ το 2023, από 3,86 εκατ. ευρώ το 2022, διατηρώντας ταυτόχρονα σε ικανοποιητικά για την συγκυρία επίπεδα την κερδοφορία της -περί τα 61.000 ευρώ τα κέρδη EBITDA. Στόχο αποτελεί ωστόσο η επάνοδος σε υψηλότερα επίπεδα κερδοφορίας, κοντά στα 300.000 ευρώ, εφόσον οι συνθήκες των μεταφορικών βελτιωθούν.

Χαρακτηριστικό είναι ότι, από την ίδρυση της το 2008 η εταιρεία είναι ο αποκλειστικός διανομέας κάποιων από τα ισχυρότερα παγκόσμια brands παιδικών ειδών, όπως τα Joie, Nuna, Recaro, Sparco, Kinderpraat και Lascal.

Το νέο είναι, εξάλλου, ότι μέσα στο επόμενο διάστημα πρόκειται να ενσωματώσει στο χαρτοφυλάκιο της ακόμη δύο γνωστά brands τα οποία θα διαθέσει μέσω των συνεργασιών χονδρικής. Στην παρούσα φάση, η εταιρεία διατηρεί δίκτυο τριών ιδιόκτητων καταστημάτων στην Ελλάδα και δύο σημείων στην Κύπρο, με τις συνεργασίες χονδρικής να ξεπερνούν τα 250 καταστήματα στην ελληνική αγορά.

Zippy: Δίκτυο καταστημάτων στην Ελλάδα με τη σύμπραξη της FF Ops Co (πρώην Folli Follie) 

Στο παιδικό επιχειρείν, και συγκεκριμένα στην παιδική ένδυση, εξάλλου, έκανε την είσοδό της πρόσφατα και η FF Ops Co (πρώην Folli Follie), μέσα από τη συνεργασία της με την πορτογαλική εταιρεία Ζippy. Πρόκειται για μια σύμπραξη, η οποία ήταν υπό διαπραγμάτευση ανάμεσα στις δύο πλευρές τους τελευταίους μήνες και τελικά ‘’έκλεισε’’ μέσα στο καλοκαίρι.

Κατά όσα έχουν γίνει γνωστά, η συμφωνία προβλέπει το άνοιγμα έως και 15 μονοθεματικών καταστημάτων στην Ελλάδα, με στόχο τη σταδιακή εδραίωση της παρουσίας του brand στην αγορά.

Στις αρχές Ιουλίου το πρώτο κατάστημα της πορτογαλικής εταιρείας ξεκίνησε την λειτουργία του στην αγορά της Κηφισιάς, με στόχο να ακολουθήσουν και άλλα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, κυρίως σε ήδη υπάρχοντα καταστήματα της FF, στα οποία θα υπάρξει αλλαγή χρήσης.

Σημειώνεται ότι η πορτογαλική εταιρεία παιδικών ενδυμάτων Zippy ιδρύθηκε το 1996 στο Πόρτο της Πορτογαλίας και σήμερα διαθέτει παρουσία σε περισσότερες από 40 χώρες. Προσφέρει, δε, μία γκάμα επιλογών ένδυσης και υπόδησης για παιδιά από 1 έως 14 ετών, με βασικά χαρακτηριστικά την άνεση και την ποιότητα σε προσιτές τιμές.

O Γιώργος Σάμιος

Όπως σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της FF OpsCo, Γιώργος Σάμιος, η απόφαση επέκτασης της εταιρείας στην αγορά της παιδικής ένδυσης είναι στρατηγικής σημασίας, καθώς εκτιμάται ότι ο συγκεκριμένος κλάδος διαθέτει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης. Από την πλευρά του, ο επικεφαλής franchising της Zippy, Joao Ribeiro, αναφέρει ότι θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια να διασφαλιστεί μία βιώσιμη συνεργασία μακροπρόθεσμα, καθώς η Ελλάδα θεωρείται μία στρατηγική αγορά για την πορτογαλική εταιρεία.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu