Η τιμή ενοικίασης ενός τετρακάμπινου γιοτ για μια εβδομάδα για αγγίζει τα 8.000 ευρώ
Στο ένα δις ευρώ ετησίως ανέρχεται η αγορά του γιότινγκ στην Ελλάδα, η οποία από το 2019 και μετά σημειώνει συνεχώς διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, την ώρα που εν γένει στην Ευρώπη υπάρχει μια τάση διόρθωσης, με ελαφρά μείωση στο ρυθμό ανάπτυξης.
Πρόκειται για έναν κλάδο ο οποίος είναι δραστήριος τόσο στις πωλήσεις, αλλά ακόμα περισσότερο στις μισθώσεις γιοτ, τύπου καταμαράν, μήκους 10-12 μέτρων.
Σύμφωνα με φορείς του κλάδου του γιότινγκ, οι κρατήσεις για την προσεχή σεζόν αρχίζουν από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, με μέσο όρο μίσθωσης τις 7 ημέρες και με προτίμηση κατά κύριο λόγο στα 12μετρα καταμαράν που μπορούν να φιλοξενήσουν μέχρι 8 άτομα.
Η τιμή τους δε, συμπεριλαμβανομένου και του σκίπερ, μπορεί να αγγίξει τα 8.000 ευρώ, ενώ οι πιο δημοφιλείς θαλάσσιες διαδρομές είναι στα Ιόνια νησιά, που θεωρούνται πιο ”ήρεμα” και διαχειρίσιμα νερά σε σχέση με το Αιγαίο.
Οι καλύτεροι πελάτες είναι οι Αμερικανοί, ακολουθούν οι Ισραηλινοί, οι οποίοι μετά από μια μικρή παύση όταν ξεκίνησε ο πόλεμος, επανέρχονται δριμύτεροι, στην τρίτη θέση είναι οι Γερμανοί, ενώ γύρω στο 5-10% είναι οι μισθωτές από τη χώρα μας.
Σε ό,τι αφορά την αγορά σκαφών, και αυτή είναι μια αγορά με ανάπτυξη, αλλά με πολύ συγκεκριμένο κοινό, καθώς μιλάμε για τιμές ανά σκάφος που… ζαλίζουν, καθώς μπορεί να υπερβούν ακόμα και το 1,5 εκατ. ευρώ.
Μέσα στο 2024 το μεγαλύτερο showroom στην Ευρώπη
Σε αυτό το πλαίσιο αυξάνονται και οι επενδύσεις από πλευράς των εταιρειών που δραστηριοποιούνται. Η περίπτωση της Ρηγινός yachts είναι χαρακτηριστική, καθώς η εταιρεία, η οποία συμπλήρωσε πέρυσι τα 40 χρόνια στο χώρο, ετοιμάζει μέσα ατό 2024 το μεγαλύτερο showroom πάρκινγκ και παράλληλα ναυπηγείο γιοτ στην Ελλάδα και ίσως το μεγαλύτερο και αυτήν Ευρώπη.
Σε μια έκταση 12 στρεμμάτων στη Λεωφ. Βάρης Κορωπίου θα είναι έτοιμος μέσα στο 2024 ο συγκεκριμένος χώρος ο οποίος θα είναι παράλληλα χώρος κατασκευής, πάρκινγκ και επίδειξης σκαφών σε αλλοδαπούς και Έλληνες πελάτες.
Η συνολική επένδυση θα αγγίξει σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας Γιώργο Ρηγινό τα 7,5 εκατ ευρώ, από τα οποία το 1,2 προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης, και θα δημιουργήσει περί τις 25 θέσεις εργασίας.
Κατά όσα τόνισε ο ίδιος στο Financial Report η κατασκευή θα είναι εξ ολοκλήρου ελληνική, το σχέδιο κυρίως ιταλικό και οι πρώτες ύλες, χρώματα, υλικά κλπ, επίσης κατά κύριο λόγο από την Ιταλία.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ιδιοκτητών της Ρηγινός, στο χώρο αυτό θα κατασκευάζονται 30 σκάφη ετησίως τα οποία θα διατίθενται τόσο για πώληση όσο και για μίσθωση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανάγκη για ελληνικής κατασκευής σκάφη γεννήθηκε στους ιδιοκτήτες και από τη ζήτηση στο εξωτερικό: “Πλέον έχει αλλάξει η τάση και στις διεθνείς εκθέσεις οι ξένοι πελάτες μας ζητούν ελληνικής κατασκευής σκάφη, τα θεωρούν αξιόπιστα” υπογραμμίζει ο κ. Ρηγινός.
Το χαμένο software και οι αγγελίες που κρατάνε μήνες
Όμως ενώ υπάρχει συνεχής ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια στον κλάδο, δεν παύουν τα ανοιχτά μέτωπα, όπως αυτό της έλλειψης προσωπικού, καθώς οι αγγελίες που βάζουν οι εταιρείες του κλάδου μπορεί να μείνουν ενεργές για μήνες χωρίς καμία ανταπόκριση. “Για το λόγο αυτό έχουμε ξεκίνησε ήδη συνεργασία με τα πανεπιστήμια πχ με το τμήμα Ναυπηγών, με στόχο την μετεκπαίδευση των φοιτητών και την προσέλκυση τους στη συνέχεια ως κανονικούς εργαζόμενους στην εταιρεία ” αναφέρει ο Γ. Ρηγινός.
Την ίδια στιγμή, ο επικεφαλής της Ρηγινός κάνει λόγο και για την ύπαρξη φοβερής γραφειοκρατία στον κλάδο, κάτι που μπορεί να επηρεάσει τις επενδύσεις. Πάνω σε αυτό δε αφηγείται ένα περιστατικό το 2014 . “Φτιάξαμε μόνοι μας, με δικά μας έξοδα, ένα software για τον κλάδο κ το πήγαμε στο Υπουργείο Ναυτιλίας. Το είδαν πολύ θετικά, αλλά πάνω που ξεκίνησε η εφαρμογή του, άλλαξε η κυβέρνηση. Η επόμενη κυβέρνηση το είδε, επίσης, πολύ θετικά, όμως τελικά δεν μπήκε ποτέ σε εφαρμογή. Θυμάμαι ότι είχαμε πάει, ήδη, και εμείς στο Υπουργείο για να τους δείξουμε πώς λειτουργεί. Τελικά το software αυτό δεν μπήκε ποτέ σε εφαρμογή και μιλάμε για κάτι που θα μπορούσε να ωφελήσει σε μεγάλο βαθμό όλο τον κλάδο της ναυτιλίας».
Άλλο ζήτημα που, επίσης, ταλανίζει τους επιχειρηματίες που ασχολούνται με την εμπορία και μίσθωση των γιοτ είναι και η έλλειψη μαρινών, εν έτει 2024. «Από εκεί που ήταν άδειες το 2015, πλέον δεν μπορείς να βρεις θέση, υπάρχει ανάγκη για νέες μαρίνες» αναφέρει ο κ. Ρηγινός, ο οποίος ανέφερε ότι είναι μεγάλος ο ανταγωνισμός σε ό,τι αφορά τις μαρίνες, ειδικά στην Αττική.
Μαρία Μπακοπούλου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΝΑΤ: Παρατείνεται η αρμοδιότητά του σε θέματα συντάξεων και εφάπαξ ναυτικών
- Αψιμαχίες Ανδρουλάκη – Μητσοτάκη για το 1,5 δισ. ρύπων (σε αξία) που εξασφάλισε η κυβέρνηση για την απανθρακοποίηση των νησιών
- Ντε Γκίντος: Σε πορεία μείωσης των επιτοκίων η ΕΚΤ
- ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκαν κι άλλο 5,5% τα οικοδομικά υλικά τον Οκτώβριο – Εκτίναξη 12,9% το κόστος ενέργειας
- ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Τρία νέα αιολικά πάρκα στην Ελλάδα συνολικής ισχύος 100MW
- ΕΛΣΤΑΤ: «Κεσάτια» στο λιανεμπόριο – Αύξηση τζίρου 0,4% τον Σεπτέμβριο και 0,8% το γ΄τρίμηνο
- Εμπορικός στόλος: Αύξηση 0,4% στη δύναμή του τον Σεπτέμβριο
- Θεοδωρικάκος: “Ελεγχοι σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων”
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις