Συνεντεύξεις

Γιώργος Μουστάκας: Ο καθαρόαιμος παιχνιδάς

 

  Καθαρόαιμος παιχνιδάς, αυθεντικός, υπεύθυνος, διεισδυτικός, ο Γιώργος Μουστάκας, συνεχίζει την παράδοση του πατέρα του, που ξεκίνησε την επιχείρηση ως μια μικρή βιοτεχνία με αντικείμενο την κατασκευή και εμπορία παιδικών παιχνιδιών και σήμερα απαριθμεί συνολικά έντεκα καταστήματα στην Ελλάδα, δέκα στην Αττική και ένα στη Θεσσαλονίκη. Όπως υποστηρίζει «δεν θα καθίσω με σταυρωμένα τα χέρια επικαλούμενος την κρίση, αντίθετα το παλεύουμε και προχωράμε με προσεκτικά βήματα μεν, για την ανάπτυξη και επέκταση της εταιρίας. Ευκαιρίες υπάρχουν και θα τις βρεις μόνο εάν ψάξεις».

  Τον συναντήσαμε στα κεντρικά γραφεία της εταιρίας «Μουστάκα» στο Περιστέρι, όπου στο ίδιο κτήριο στεγάζεται και ένα από τα καταστήματα της αλυσίδας. Η καθημερινότητα τον βρίσκει συνεχώς από το ένα μαγαζί στο άλλο. Τα επισκέπτεται ο ίδιος προσωπικά για να επιβλέπει την πορεία τους, γιατί τα παιχνιδάδικα «Μουστάκας» αποτελούν ¨προσωπική υπόθεση¨ όπως λέει ο ίδιος και μόνο έτσι μπορείς να κατανοήσεις τις επιθυμίες των παιδιών, που είναι και οι πιο απαιτητικοί πελάτες της αγοράς. Επίμονα  προσηλωμένος στο παιχνίδι, δείχνει μεγάλη ευαισθησία σε θέματα ακατάλληλων παιχνιδιών και έχει δώσει σκληρούς αγώνες για να φτιαχτούν οι νόμοι για τον έλεγχο της ποιότητας των παιχνιδιών. Γνωρίζει καλά όλες τις πτυχές του κλάδου καθώς υπήρξε και Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιχνιδιών και Παιδικών Αμαξών επί 18 συνεχόμενα χρόνια ως το 2011.

 

 

Συνέντευξη στη Χρύσα Σαραντοπούλου

-Τι μερίδιο αγοράς έχει η εταιρία «Μουστάκας»;
Έχουμε καταφέρει να κερδίσουμε ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς που ξεπερνά το 20%. Φέτος μάλιστα και οι πωλήσεις και τα κέρδη της εταιρίας παρουσίασαν αξιόλογη αύξηση σε σχέση με πέρσι, αγγίζοντας ποσοστό με διψήφιο αριθμό. Πράγμα δύσκολο να επιτευχθεί με τις δεδομένες δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας, όμως εμείς το καταφέραμε με σκληρή δουλειά και προσωπικό μεράκι. Γιατί δεν θα καθίσω με σταυρωμένα τα χέρια επικαλούμενος την κρίση, αντίθετα το παλεύουμε και προχωράμε με προσεκτικά βήματα μεν, για την ανάπτυξη και επέκταση της εταιρίας. Ευκαιρίες υπάρχουν και θα τις βρεις μόνο εάν ψάξεις.

-Τα παιδιά σας ακολουθούν την παράδοση τη δική σας και του παππού. Σε αυτά οφείλεται ο αέρας ανανέωσης της εταιρίας;
Στα παιδιά μου πιστώνονται οι φρέσκες ιδέες που οδήγησαν στην άνοδο των κερδών της εταιρίας και στην περεταίρω ανάπτυξη της. Είναι η τρίτη γενιά στο τιμόνι της εταιρίας. Είμαστε μία οικογενειακή επιχείρηση που δουλεύουμε από το πρωί μέχρι το βράδυ. Ο Νίκος ασκεί καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου και η Έλσα έχει αναλάβει το κομμάτι του bebe, τα παιδικά ρούχα και παπούτσια. Η στρατηγική που ακολουθούν δίνοντας έμφαση στις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών έχει απογειώσει τις πωλήσεις. Σε αυτά οφείλεται και η ιδέα των διαδικτυακών πωλήσεων τα τελευταία τρία χρόνια. Η άνθηση των συναλλαγών μέσω διαδικτύου είναι μεγάλη και εκτός από την Ελλάδα δεχόμαστε παραγγελίες και από το εξωτερικό.

 

-Ο κλάδος των παιχνιδιών ποντάρει πολύ στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και του Πάσχα, όπου παραδοσιακά οι πωλήσεις είναι αυξημένες, καθώς πρόκειται για γιορτές που απευθύνονται κυρίως στα παιδιά. Πώς εξελίχθηκε η Πασχαλινή περίοδος αυτή τη χρονιά εν όψει των οικονομικών δυσκολιών;
Οι γιορτές του Πάσχα και των Χριστουγέννων συνεισφέρουν συνήθως κατά 35% στον συνολικό τζίρο της αλυσίδας μας. Πήγαμε πάρα πολύ καλά το Πάσχα αλλά κάπως έχουν αλλάξει οι όροι των προϊόντων της πασχαλινής αγοράς. Πουλήθηκε πάρα πολύ παιχνίδι (σκέτο) και πάρα πολύ λαμπάδα (η στολισμένη και η λεπτή), όμως η κατηγορία λαμπάδα με παιχνίδι δεν πήγε καλά. Έχουν αλλάξει πλέον τα γούστα και ο κόσμος δεν προτιμά την λαμπάδα την φορτωμένη με παιχνίδια. Φροντίζει να παίρνει το παιχνίδι που αντέχει η τσέπη του και την λαμπάδα αντίστοιχα.

 

-Πόσο έχει επηρεάσει η κρίση το παιχνίδι; Έχει αλλάξει η αγοραστική κίνηση;
Το παιδί πάντα προσφέρεται. Δεν κάνουν οικονομία για το παιδί. Το παιδί πάντα θα ζητάει και οι μεγάλοι πάντα θα προσπαθούν να κάνουν το καλύτερο για εκείνο. Άλλωστε υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις αρκετές ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα του καθενός. Σίγουρα η δυσκολία υπάρχει αλλά οι στόχοι του κλάδου πιάνονται. Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει στον βωμό του κέρδους οι εταιρίες να θυσιάζουν την ποιότητα των παιχνιδιών. Οι καταναλωτές πρέπει να είναι ενημερωμένοι για αυτό που αγοράζουν και όχι απλά να το αγοράζουν επειδή είναι φθηνό και επειδή το εισόδημά τους έχει υποστεί τις συνέπειες της κρίσης οπότε δεν μπορούν να πάρουν κάτι ακριβό. Υπάρχουν παιχνίδια που είναι καλά ποιοτικά και οικονομικά. Έχουμε να κάνουμε με παιδιά και δεν πρέπει να παίζουμε με την ασφάλεια τους. Αυτή είναι βασική παράμετρος για τους γονείς που βλέπουν το εισόδημά τους να μειώνεται, αλλά είναι διατεθειμένοι να στερηθούν οτιδήποτε προκειμένου να ευχαριστήσουν τα παιδιά τους.

 

-Φοβάστε τον ανταγωνισμό;
Εμείς έχουμε το πλεονέκτημα ότι είμαστε καθαρόαιμο παιχνιδάδικο κι έτσι όλο το βάρος ρίχνεται στην αναγνώριση και εξυπηρέτηση των αναγκών του παιδιού και αυτό μας το ανταποδίδουν. Έχουμε τα καλύτερα παιχνίδια στον κόσμο και πληθώρα υπαλλήλων που βρίσκονται συνέχεια δίπλα στον πελάτη προσφέροντάς του οδηγίες για το κάθε παιχνίδι και καθοδήγηση για τις ανάγκες του κάθε παιδιού ξεχωριστά. Αγωνιζόμαστε για ένα σκοπό: να διαφυλάττουμε τη ψυχική και σωματική υγεία του παιδιού. Αυτό που μας απασχολεί είναι να βλέπουμε ζωγραφισμένα χαμόγελα στα πρόσωπα των παιδιών που είναι οι πιο απαιτητικοί πελάτες της αγοράς και εμπιστοσύνη στα μάτια των μεγάλων. Τα καταστήματα «Μουστάκας» αποτελούν προσωπική υπόθεση και αυτό αναγνωρίζεται από τους καταναλωτές. Με «σύνθημα» τις καλές τιμές και την καλή καταγωγή των παιχνιδιών «Μουστάκας», η εταιρεία δεν φοβάται τον ανταγωνισμό, αντιθέτως κάνει μεθοδικά βήματα επέκτασης και ακολουθεί σταθερή πολιτική εκπτώσεων.

 

-Είστε, όπως λέτε κι εσείς, 70 χρόνια παιχνιδάς και υπήρξατε και επί 18 συνεχόμενα χρόνια Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιχνιδιών και Παιδικών Αμαξών. Τι έχει αλλάξει στο παιχνίδι από τότε μέχρι τώρα;
Συναντάμε μεγάλες διαφορές. Τότε παίζαμε με τενεκεδάκια. Το πατίνι ήταν με ρουλεμάν. Τα πάντα έχουν αλλάξει. Δεν έχει καμία σχέση η τότε φιλοσοφία του παιχνιδιού με τη σημερινή. Έχουν αλλάξει οι προτιμήσεις και οι απαιτήσεις των παιδιών, και έχουν εξελιχθεί τα παιχνίδια στο πέρασμα των χρόνων. Τώρα τα παιδιά είναι πολύ έξυπνα και το ζητούμενο είναι τα προϊόντα να έχουν επίκαιρη θεματολογία και όχι μόνο να διασκεδάζουν αλλά και να παιδαγωγούν.  Πάλι όμως πάνω από όλα είναι η ποιότητα του παιχνιδιού. Ευτυχώς τώρα πια το κάθε παιχνίδι έχει τη δική του ταυτότητα και επίσης διενεργούνται συνεχώς έλεγχοι από τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu