Υγεία

Γιατρός εξιστορεί το θάνατο επιβάτη σε πλοίο της ΑΝΕΚ (Attica Group) και θέτει ερωτήματα για εταιρεία και πολιτική ηγεσία

Αφορά περίπτωση θανάτου κατά το δρομολόγιο Ανκόνα - Ηγουμενίτσα στις 12 Αυγούστου 2024

Ο γιατρός David Nikolaidis εξιστόρησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο X τη θλιβερή εμπειρία – τον θάνατο ενός επιβάτη – που έζησε ο ίδιος ως επιβάτης και ως γιατρός, προσφέροντας τις πρώτες βοήθειες, ταξιδεύοντας με το πλοίο της ΑΝΕΚ (ανήκει στον όμιλο Attica Συμμετοχών) στις 12 Αυγούστου από την Ανκόνα για την Ηγουμενίτσα (αναχώρηση 18.30 της 12.08.24).

Ο γιατρός αναφέρει στην ανάρτησή του: Ακολουθεί ιστορία (thread) προς ιατρούς και λοιπούς ανθρώπους, με την επισήμναση «όχι για μίζερους». Και στο τέλος απευθύνει ερωτήματα προς την εταιρεία στην οποία ανήκει το πλοίο (ΑΝΕΚ και Attica Συμμετοχών) και στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, δηλασδή στον Χρήστο Στυλιανίδη.

Αξίζει να διαβαστεί:

Ακολουθεί 🧵
Προς ιατρούς και λοιπούς ανθρώπους
Όχι για μίζερους

Πρέπει να σας διηγηθώ τη χθεσινή μου εμπειρία
Πιθανόν να διαβάσατε για το θάνατο συνανθρώπου μας στο παρακάτω πλοίο (σ.σ υπάρχει φωτογραφία στο thread)

Αναχώρησα από την Ανκόνα για Ηγουμενίτσα στις 1830 της 12.08.24
Τρίτη και 13.08.24, κατά τις 13:15 από τα μεγάφωνα αναζητούν ιατρό για επείγον περιστατικό
Εμφανιζόμαστε εγώ και ο Franz, Γερμανός ιατρός με τη φίλη (;) του νοσοκόμα και ένας αξιωματικός μας οδηγεί στο κατάστρωμα 10

Βρίσκουμε τον ιταλόφωνο Bruno, περί τα 60 έτη θεώρησα (εντέλει 79!), με πόνο στην πλάτη (ιστορικό δισκοπάθειας) και επιγαστρικά (μεταδίδεται εκεί;)
να κείτεται στο σαλόνι του καταστρώματος· με τα λιγοστά Ιταλικά μαθαίνω πως έπασχε από σακχαρώδη διαβήτη, υπό Metformin 850mg και αρτηριακή υπέρταση (υπό HCT)

Του είχαν δώσει ένα ΜΣΑΦ
Είχε τάση για εμετό
Πίεση 130/75 mmHg
Αποκλείω οξεία κοιλία (κοιλιά μαλακή)
Πιθανολογώ γαστρική δυσφορία ΔΔ γαστρεντερίτιδα, παρενέργεια του ΜΣΑΦ. Υπόσχομαι να περάσω μετά μισάωρο, όπως και κάνω
Εν τω μεταξύ είχε κάνει εμετό, ένιωθε καλύτερα από την κοιλιά

Καθότι όμως πονούσε η πλάτη, το σαλόνι του πλοίου δεν ήταν αναπαυτικό, κι ήταν έφιδρος, ζήτησα να τον συνοδεύσουμε στο ιατρείο του πλοίου με καροτσάκι
Βρεθήκαμε εκεί περίπου στις 1445· ο ασθενής πήγε μόνος στην τουαλέτα να αφοδεύσει (διάρροια) κι ένιωσε λίγο καλύτερα

Λόγω της απώλειας υγρών κι όντας σε ένα περιβάλλον σχετικά ζεστό (το ιατρείο του πλοίου δε διαθέτει κλιματισμό) βάλαμε όρο, αφότου αποκλείσαμε υπογλυκαιμία· πλέον είμαστε τρεις, εγώ είχα καλέσει το Franz, ο οποίος ήταν αγγειοχειρουργός και τη νοσοκόμα (το όνομα μου διαφεύγει, εξαίρετη),

Ποιοτικό στηθοσκόπιο δυστυχώς δεν υπήρχε· υπήρχαν ένα φαρμακείο σχετικά καλά εξοπλισμένο (άνευ μορφίνης), κι ένας Ύπαρχος να βοηθεί όπως μπορεί
Μέχρι να μπει ο όρος, μέσα σε ένα δυσλειτουργικό και σχετικά ζεστό περιβάλλον, όπου ψαχνόμασταν συνεχώς να βρούμε τα απαραίτητα, πρέπει να πήγε 1530,

Εκεί αρχίζουν τα δύσκολα
Ο ασθενής παραπονείται για δύσπνοια· τοποθετούμε δεύτερο όρο για εφεδρεία, ετοιμάζουμε τον απινιδωτή, χορηγούμε μιδαζολαμη 2.5mg ως αγχολυτικό κι ετοιμάζουμε σύριγγες με αδρεναλίνη
Γύρω στις 1600 ειδοποιώ τον καπετάνιο, μέσω του Ύπαρχου, πως όλα είναι πλέον πιθανά

Ζητώ ελικόπτερο, μας λένε πως δε μπορεί να έρθει (δεν υπάρχει;, δε μπορεί να προσγειωθεί;, δεν κατάλαβα). Ζήτω τον κατάπλου στο κοντινότερο λιμάνι, πάμε για Κέρκυρα με φουλ μηχανές
Αξιωματικοί κι ο Ύπαρχος του πλοίου βοηθούν, όπως μπορούν
Όμως ο συνάνθρωπος αργοσβήνει
Η πίεση στα 70/30mmHg, η οξυγόνωση στα 78%

Ξεκινάμε ΚΑΡΠΑ στις 1615
Κάλεσα τον υιό μου να βοηθήσει
Έγχυση συνολικά 4mg αδρεναλίνης
Τοποθετούμε σωλήνα διασωλήνωσης, ώστε να εφαρμόζει καλύτερα ο ασκός αναζωογόνησης
ΚΑΡΠΑ επι 95 λεπτά, μέχρι το πλοίο να φθάσει και δέσει στην Κέρκυρα και να εισέλθουν οι νοσοκόμοι του ΕΚΑΒ· η ελπίδα πεθαίνει τελευταία

Οι νοσοκόμοι μας <<συνεφέρνουν>>· ο ασθενής κρύος, τι νόημα έχει πια, το ΗΚΓ μια ευθεία γραμμή….;
Αποφασίζουμε τη διακοπή στις 1750
Ο Franz κι η νοσοκόμα αποχωρούν, εμείς (ο υιός μου κι εγώ) συνεχίζουμε τα διαδικαστικά (μεταφορά του νεκρού στο ασθενοφόρο με τη βοήθεια του πληρώματος), υπογραφή στο πρωτόκολλο κτλ

Ένα αίσθημα κενότητας με πλημμυρίζει· οι αξιωματικοί μας ευχαριστούν, ναι το παλέψαμε, αλλά ο συνάνθρωπος απέθανε…
Τέσσερεις ώρες πάλης, κόντρα πιθανότατα σε ένα οπισθοτοιχωματικό έμφραγμα του μυοκαρδίου (πιθανολογώ εκ των υστέρων)

Παραλείψεις
Από πλευράς μου
εντέλει, πιθανότατα, λανθασμένη διάγνωση
Ναι ξέρω, το ΗΚΓ του απινιδωτή δεν έδειχνε στοιχεία εμφράγματος στη μία διαθέσιμη απαγωγή, ιστορικό δεν υπήρχε, εργαστηριακό δεν υπήρχε, στηθοσκόπιο λειτουργικό δεν υπήρχε!
Αλλά ο επιγαστρικός πόνος είναι σύμπτωμα και εμφράγματος του μυοκαρδίου

Το πλοίο μετέφερε 1200 ανθρώπους δε διέθετε ιατρό ή έστω έναν έμπειρο νοσοκόμο
Το φιλότιμο των αξιωματικών του πλοίου εξαίρετο
Αλλά κάποιος να μπορεί να μας δείξει που και τι να βρούμε στο ιατρείο του πλοίου….

Τα κόστη για τη στάση στην Κέρκυρα υπερβαίνουν σίγουρα το δωδεκάμηνο μισθό ενός έμπειρου νοσοκόμου
@StylianidesEU
μας διαβάζει;
Υποχρεωτικά ένας νοσοκόμος σε κάθε πλοίο με πολύωρο ταξίδι
Attica Group μας διαβάζει;

Προμήθεια ελικοπτέρων προς διάσωση
time is tissue για το μυοκάρδιο
@Vkikilias
μας διαβάζει;

Αυτά που έζησα, ήταν ένα χρήσιμο μάθημα
Έγιναν όμως στην <<κουμπούρα>> ενός εντέλει αποθανόντα
Τα γράφω μήπως μάθουν και κάποιοι άλλοι κάτι
Τα συλλυπητήρια μου στην οικογένεια του νεκρού

Καλημέρα πλέον

Υ.Γ. Κλιματισμός ατο ιατρείο του πλοίου
Δε μπορεί να ασκείται ιατρική με ανοιχτή πόρτα!
Attica Group διαβάζει;

Εδώ η ανάρτηση στο X:

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu