Το μέλος της οικογένειας που χειρίζεται το συγκεκριμένο θέμα είναι ο 28χρονος Kyril Louis-Dreyfus
Σε μήλο της έριδος εξελίσσεται ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), που εκμεταλλεύεται μία μεγάλης σημασίας υποδομή, ίσως τη μεγαλύτερη της συμπρωτεύουσας. Η κίνηση των μελών της Louis Dreyfus, που είναι ιδιοκτήτες της ομώνυμης Louis Dreyfus Company, μιας τεράστιας γαλλικής εταιρείας (που ξεκίνησε από την Αλσατία και εδρεύει στην Ολλανδία), με επικεφαλής την Margarita Olegovna Louis Dreyfus, να διατυπώσουν προαιρετική δημόσια πρόταση για την αγορά του 21% των μετοχών της εταιρείας (μέσω του νομικού προσώπου Leonidsport Β.V., που είναι και ο προτείνων), αιφνιδίασε όχι μόνο την εγχώρια κεφαλαιαγορά αλλά ακόμα και τα στελέχη του οργανισμού, τα οποία δεν περίμεναν την κίνηση, σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report.
Οι άνθρωποι της Louis Dreyfus με την προαιρετική πρόταση μπαίνουν σφήνα στους δύο υφιστάμενους βασικούς μετόχους, δηλαδή την Belterra Investments του Ιβάν Σαββίδη που κατέχει το 71,85% των μετοχών του ΟΛΘ και το Υπερταμείο που κατέχει το 7,13% και διεκδικούν θέση για μελλοντικές εξελίξεις στην εταιρεία.
Η κίνηση θεωρείται μελετημένη καθώς στοχεύει στις μετοχές, που είναι σε ελεύθερη διασπορά. Με άλλα λόγια διεκδικούν το 21% των μετοχών (2.116.800 μετοχές), που δεν κατέχουν οι δύο βασικοί μέτοχοι, αλλά το ευρύ επενδυτικό κοινό, το οποίο συνήθως πουλάει τις μετοχές όταν ο αγοραστής προσφέρει τίμημα με καλό premium (δηλαδή τιμή υψηλότερη σε σχέση με την χρηματιστηριακή τιμή). Συνεπώς διεκδικούν ρόλο βασικού μετόχου.
Για να το καταφέρουν αυτό, το προσφερόμενο τίμημα των 27 ευρώ (ή 57,153 εκατ. ευρώ συνολικά για το 21%), ισοδυναμεί με premium 22,72% σε σύγκριση με την τιμή της μετοχής την παραμονή της εκδήλωσης της προαιρετικής δημόσιας πρότασης (22 ευρώ). Αυτό το premium θεωρείται ικανοποιητικό. Θα μπορούσε να είναι και υψηλότερο, δεδομένου ότι η μετοχή του ΟΛΘ είχε προσεγγίσει παλαιότερα υψηλότερες τιμές, αλλά τα 27 ευρώ, που δίνουν είχαν να τα δουν οι μέτοχοι του ΟΛΘ από τον Απρίλιο του 2022. Παλαιότερα, η μετοχή του ΟΛΘ είχε φθάσει μέχρι και τα 36 ευρώ, αλλά αυτό είχε συμβεί πριν το 2008. Επίσης, είχε ξεπεράσει τα 30 ευρώ το 2014, το 2018 κα το 2019. Μετά την χρονιά του κορονοϊού η μετοχή υποχώρησε προς τα 20 ευρώ και από τότε κυμαινόταν σε μία ζώνη τιμών 20 και 28 ευρώ.
Συνεπώς για τους μετόχους που θα εξετάσουν να πουλήσουν τις μετοχές τους είναι μία καλή πρόταση αφού με την πρόταση η συνολική αποτίμηση του ΟΛΘ ανεβαίνει στα 291,6 εκατ. ευρώ.
Δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος
Αναλυτές εκτιμούν ότι ο προτείνων θα αποκτήσει ένα σημαντικό ποσοστό, ίσως όχι το σύνολο που επιδιώκει (δηλαδή το 21%) αλλά ένα ποσοστό που θα τον καταστήσει δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχο μετά τον Ιβάν Σαββίδη και πάνω από το ποσοστό που κατέχει το Υπερταμείο. Ο νέος μέτοχος βάζει υποψηφιότητα να παίξει ρόλο σε μελλοντικές εξελίξεις, οι οποίες βέβαια περνούν μέσα από τις προθέσεις του μεγαλύτερου μετόχου, ο οποίος κατέχει πλειοψηφικό πακέτο.
Το γεγονός ότι ο Ρωσοπόντιος επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης είναι υπό ρωσική επιρροή μπορεί να παίξει το ρόλο του σε μία μελλοντική συμφωνία δεδομένου ότι η Margarita Olegovna, μπορεί να γεννήθηκε στη Ρωσία, αλλά ανήκει στη σφαίρα επιρροής της Δύσης.
Να σημειωθεί πως για τον Ιβάν Σαββίδη, ο ΟΛΘ είναι ένα από τα πιο πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία του και κυρίως από τα πιο αποδοτικά, καθώς εμφανίζει διατηρήσιμη κερδοφορία που εφέτος αναμένεται να φθάσει στα υψηλότερα επίπεδα στην ιστορία του οργανισμού.
Κρίσιμη γεωπολιτικά υποδομή
Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης αποτελεί ίσως την καλύτερη πύλη εισόδου των προϊόντων προς τα Βαλκάνια και από εκεί στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Είναι σημαντικό ότι το λιμάνι δεν επηρεάστηκε από τα προβλήματα που αντιμετώπισε το εμπόριο στην Ερυθρά Θάλασσα από τις επιθέσεις των Χούθι. Αντίθετα, ευνοήθηκε λόγω του ότι οι δια θαλάσσης μεταφορές διαμοιράστηκαν σε περισσότερα μεσαίου μεγέθους λιμάνια.
Επιπλέον η Ελεύθερη Ζώνη του Λιμανιού διευκολύνει τη μεταφορά αγαθών και προϊόντων μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, κάνοντάς το ένα ζωτικής σημασίας κέντρο για το διεθνές εμπόριο ενώ η γεωπολιτική του θέση το καθιστά κρίσιμη υποδομή.
Ο ΟΛΘ ακολουθεί ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια υπό την καθοδήγηση του αμετακίνητου Θάνου Λιάγκου, ο οποίος κατέχει σήμερα τη θέση εκτελεστικού προέδρου.
Εφέτος μάλιστα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διανύει την καλύτερη περίοδο σε όρους εσόδων και κερδών ενώ «έχει κλείσει την πόρτα», του ανταγωνισμού καθώς έχει αναδειχθεί ανάδοχος και για την εκμετάλλευση του λιμανιού του Βόλου (σ.σ. ο διαγωνισμός αν και έχει ολοκληρωθεί, το λιμάνι δεν έχει παραχωρηθεί εξαιτίας προσφυγών από την κοινοπραξία που έχασε τον διαγωνισμό, δηλαδή την Goldair, που προσπαθεί με κάθε τρόπο να χαλάσει την συμφωνία).
Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, τα έσοδα του ΟΛΘ στο πρώτο εξάμηνο του 2024 σημείωσαν αύξηση 17,2% στα 48,35 εκατ. ευρώ ενώ για το σύνολο του έτους τα έσοδα αναμένεται να ξεπεράσουν τα 90 εκατ. ευρώ, που είναι τα υψηλότερα στην ιστορία του οργανισμού.
Η αύξηση των εσόδων έχει συνδυαστεί και με αύξηση των κερδών. Στο πρώτο εξάμηνο τα καθαρά κέρδη (μετά από φόρους) ανήλθαν 13,64 εκατ. ευρώ κάνοντας άλμα 62% σε σύγκριση με τα 8,4 εκατ. ευρώ του πρώτου εξαμήνου του 2023.
Συνεπώς, η συνεχής ανάπτυξη του οργανισμού σε συνδυασμό με το ότι έχει κλείσει την πόρτα του ανταγωνισμού και γεωπολιτικά θεωρείται κομβικής σημασίας λιμάνι, κινητοποίησε επενδυτές που διοικούν μία διεθνή εταιρεία, που συγκαταλέγεται στις τέσσερις μεγαλύτερες στον κόσμο στον τομέα των αγροδιατροφικών προϊόντων και όχι μόνο. H Louis Dreyfus Company έχει παρουσία σε περισσότερες από 100 χώρες και απασχολεί πάνω από 18.000 εργαζόμενους. Το 2023 έκλεισε με πωλήσεις 50,6 δισ. δολαρίων, λειτουργικά κέρδη (Ebitda) 2,22 δισ. δολάρια και καθαρά κέρδη 1,013 δισ. δολάρια (το α΄εξάμηνο του 2024 οι πωλήσεις ανήλθαν σε 25,6 δισ. δολάρια).
LeonidsPort – Επενδύσεις σε διεθνείς, στρατηγικές υποδομές
Η οικογένεια Louis Dreyfus επιδιώκει να διευρύνει το ιδιωτικό της επενδυτικό χαρτοφυλάκιο μέσα από επενδύσεις σε διεθνείς στρατηγικές υποδομές στην Ευρώπη. Για τον σκοπό τα μέλη της ίδρυσαν την LeonidsPort η οποία αποτελεί εταιρεία των μελών της οικογένειας Louis Dreyfus και δεν συνδέεται άμεσα με την Louis Dreyfus Company.
Πάντως, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το όνομα της νεοσύστατης εταιρείας LeonidsPort, προέρχεται από τον παππού της Margarita Louis-Dreyfus, Leonid, ο οποίος αποτέλεσε πρότυπο τόσο για την ίδια, όσο και για τους γιούς της.
Το μέλος της οικογένειας που χειρίζεται τα θέματα της LeonidsPort, είναι ο 28χρονος Kyril Louis-Dreyfus, υιός της Margarita Olegovna Louis Dreyfus. Είναι παντρεμένος με την Alexandra Nowikovsky, κόρη της Toneya Bird. Ο ίδιος είναι πρόεδρος και βασικός μέτοχος της αγγλικής ποδοσφαιρικής ομάδας Sunderland. Μάλιστα η αρχική αγορά μετοχών της Sunderland έγινε όταν ήταν 23 ετών.
Από το 2023, ο Kyril Louis-Dreyfus είναι συνιδιοκτήτης και συμπρόεδρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Supercross, FIM WSX.
Ο ΟΛΘ είναι η πρώτη υποδομή στην οποία η οικογένεια προτίθεται να επενδύσει, μέσω της LeonidsPort. Εφόσον υλοποιηθεί, θα είναι και η πρώτη ουσιαστική επένδυση στην Ελλάδα από τα μέλη της οικογένειας Louis Dreyfus, μία κίνηση, που δείχνει ότι η χώρα προσελκύει διεθνείς επενδυτές και δεν περνάει απαρατήρητη.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Volotea: Οι στόχοι της εταιρείας που επένδυσε η Αegean – Τα 2 εκατ. θέσεις και ο προορισμός-έκπληξη
- Γιατί ο ΟΛΘ έγινε μήλο της έριδος και η οικογένεια των δισεκατομμυριούχων Louis Dreyfus θέλει να αποκτήσει μετοχές
- Η μεταφορά λαδιού χωρίς παραστατικά θα διώκεται ως φοροδιαφυγή
- Σοφία Ζαχαράκη: Αυξάνεται στα 1.850 ευρώ το μηνιαίο ποσό για τους επαγγελματίες αναδόχους γονείς παιδιών με αναπηρία
- Κλειστά τα σχολεία στη Δ. Μακεδονία – Τι αποφάσισε η Πολιτική Προστασία για την κακοκαιρία
- Τι είναι ο «πυρόκαινος» εποχή – Ομοιότητες στο κλίμα Καλιφόρνιας – Ελλάδας
- Ακυρώσεις πτήσεων στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης
- Σε αποθήκες του IKEA στην Πολωνία κατέληξαν από λάθος αντιαρματικές νάρκες
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις