Επιχειρήσεις

Γιατι ο Emanuele Grimaldi «χτύπησε» τα δύο από τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας

Mετά την υποβολή της καλύτερης οικονομικής προσφοράς – άνω των 84 εκατ. ευρώ – για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (απέκτησε το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας), ο όμιλος του Ιταλού επιχειρηματία Emanuele Grimaldi (Euromed S.p.A. & Μινωικές Γραμμές, με στόλο άνω των 130 πλοίων, έκανε άλλη μία εντυπωσιακή ρελάνς στην εκμετάλλευση των υποδομών των λιμανιών της χώρας. Αυτή τη φορά αναδείχτηκε προτιμητέος επενδυτής στη σχετική διαγωνιστική διαδικασία για την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού συμμετοχής 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου» (ΟΛΗ Α.Ε.). Η προσφορά των 80 εκατ. ευρώ για το 67% των μετοχών ανεβάζει τη συνολική αποτίμηση του οργανισμού σε περίπου 120 εκατ. ευρώ, δηλαδή έδωσε 12 φορές τα έσοδα του 2022. Πρόκειται για ένα υψηλό τίμημα, όπως ανέφερε και το ΤΑΙΠΕΔ στην ανακοίνωσή του. 

_x000D_

Ο όμιλος Grimaldi είναι από τους βασικότερους πελάτες των λιμανιών τόσο της Ηγουμενίτσας όσο και του Ηρακλείου και θέλει να τα δει να μεγαλώνουν αυξάνοντας και τα έσοδα των εταιρειών του. 

_x000D_

«Σε αντίθεση με άλλους χρηματοοικονομικούς επενδυτές δεν επιδιώκει ο όμιλος το κέρδος, ούτε σκοπεύει να αυξήσει τα τέλη. Είμαι ο μεγαλύτερος χρήστης των λιμανιών και θέλω να τα δω να αναπτύσσονται και να βελτιώνουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους», είχε αναφέρει προ μηνών ο Ιταλός επιχειρηματίας στη διάρκεια του 25ου Euromed Convention-Grimaldi Group που πραγματοποιήθηκε στο Σορέντο της Ιταλίας. «Τόσο στην Ηγουμενίτσα όσο και στο Ηράκλειο Κρήτης ο Όμιλος είναι ο μεγάλος πελάτης. Το 60% των εσόδων της Ηγουμενίτσας προέρχονται από εμάς. Θέλουμε στην ουσία να προστατεύσουμε τις επενδύσεις μας για αυτό και συμμετέχουμε στον διαγωνισμό της Ηγουμενίτσας και θα συμμετάσχουμε και στον διαγωνισμό για το λιμάνι του Ηρακλείου», είχε σημειώσει, προαναγγέλλοντας αυτό που εν τέλει έγινε, δηλαδή να δείξει ισχυρό ενδιαφέρον για τους δύο διαγωνισμούς.

_x000D_

Ειδικά στην Ηγουμενίτσα τα σχέδιά του περιλαμβάνουν την ανάπτυξη των δρόμων του εμπορίου γύρω από τον άξονα της Εγνατίας. Η θέση του λιμένα στο Ιόνιο και την Αδριατική, σε συνδυασμό με την προώθηση στην περιοχή σημαντικών υποδομών (οδικές κ.α.) αναβαθμίσουν τον διαμετακομιστικό ρόλο του λιμανιού σε συνδυασμό με τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες, ιδίως αν στην περιοχή συνδυαστούν και άλλα projects (Logistics, σιδηρόδρομος κ.α.). Η Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. έχει το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηγουμενίτσας, του αλιευτικού καταφυγίου Σαγιάδας, του αλιευτικού καταφυγίου Πλαταριάς και του καταφυγίου σκαφών αναψυχής στα Σύβοτα. Η θέση του λιμανιού σε συνδυασμό με σημαντικές οδικές υποδομές (π.χ. Εγνατία Οδός) που επόμενο είναι να επιτρέπουν την περαιτέρω ανάπτυξη των δρόμων του εμπορίου, ίσως και σε συνδυασμό μελλοντικά με άλλες υποδομές (logistics, σιδηρόδρομο κ.α. προφανώς και εξηγούν το ενδιαφέρον του Grimaldi. Σε αυτές τις επενδύσεις κάποιοι περιλαμβάνουν και την ενεργειακή αυτονόμηση του λιμανιού.

_x000D_

Το Ηράκλειο 

_x000D_

Στον Τομέα της Ακτοπλοΐας, το λιμάνι του Ηρακλείου συνδέεται καθημερινά με τον Πειραιά με δύο ακτοπλοϊκά δρομολόγια που εκτελούνται σύγχρονα, πολυτελή και γρήγορα Επιβατηγά–Οχηματαγωγά πλοία (Ε/Γ-Ο/Γ). Παράλληλα συνδέεται με τα Δωδεκάνησα ενώ τους θερινούς μήνες υπάρχουν καθημερινά δρομολόγια προς πολλά νησιά των Κυκλάδων, με ταχύπλοα Επιβατικά ή/και Οχηματαγωγά (Ε/Γ-Τ/Χ, Ο/Γ-Τ/Χ) σκάφη, η αύξηση που σημειώθηκε το 2022 στον αριθμό των διακινούμενων επιβατών των πλοίων γραμμής ανήλθε σε 31,7%.

_x000D_

O Grimaldi φέρεται να έχει σχέδια και για την υποδομή. Η αξιοποίηση της Ο.Λ.Η. Α.Ε. εντάσσεται στο ευρύτερο αναπτυξιακό σχέδιο για την αναβάθμιση των υποδομών της Κρήτης, με την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), και του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, αλλά και πλήθος επενδύσεων σε άλλους τομείς (ενέργεια, real estate, τουρισμό, ίσως και Καζίνο κ.α.).

_x000D_

Στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου έχει παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου. Η εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε.» (ΟΛΗ Α.Ε.) έχει σήμερα το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου μέχρι τον Ιανουάριο του 2063.

_x000D_

Έχει επίσης διαχειριστικές αρμοδιότητες των α) του παλαιού Ενετικού λιμένα, β) του λιμένα Λινοπεραμάτων και γ) των τριών αλιευτικών καταφυγίων: Λούτρα, Κερατόκαμπος και Άρβη. Προβλέπεται ο Παλαιός Ενετικός Λιμένας να εξαιρεθεί από την αναθεωρημένη ζώνη ευθύνης του Οργανισμού. Οι κύριες δραστηριότητες της ΟΛΗ Α.Ε. περιλαμβάνουν υπηρεσίες ελλιμενισμού πλοίων, φορτοεκφόρτωσης ξηρού χύδην φορτίου και γενικών συμβατικών φορτίων, δραστηριότητες κρουαζιέρας καθώς και παράκτιες μεταφορές επιβατών. Το 2022 υπήρξε για τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ) χρονιά έντονης δραστηριότητας, με εντυπωσιακή ανάπτυξη όλων των οικονομικών μεγεθών. Τα προ φόρων αποτελέσματα της χρήσεως 2022 διαμορφώθηκαν σε 3,77 εκατ. ευρώ, ήτοι βελτιωμένα κατά 2 εκατ. ευρώ (+114,75%) περίπου σε σχέση με την προηγούμενη χρήση και τα έσοδα σε 7,8 εκατ. περίπου. Επίσης, το έτος 2022 οι συνολικές αφίξεις κρουαζιεροπλοίων που προσέγγισαν το Λιμάνι του Ηρακλείου ήταν 227 με αριθμό αφίξεων επιβατών 304.257, ενώ το 2021 οι προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων ήταν 118 με 119.930 επιβάτες.

_x000D_

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu