Τουρισμός

Γιατί η Κίνα παραμένει δύσκολη τουριστική αγορά για την Ελλάδα

Ο Γενικός Διευθυντής της Air China, κ. Fan Heyun

Θέματα Visa και κόστους αποτρέπουν πολλούς Κινέζους να επισκεφθούν για διακοπές τη χώρα μας

Την ώρα που η χώρα δείχνει να έχει πλήρως επανακάμψει από τον κορονοιό, η Κινεζική τουριστική αγορά σημειώνει όλο και μεγαλύτερη άνοδο αργά, αλλά σταθερά προς τη χώρα μας.

Αυτό δείχνει και η πρόσφατη απόφαση της αεροπορικής εταιρείας Air China να αυξήσει τις απευθείας πτήσεις Αθήνα – Πεκίνο από τρεις, που ήταν μέχρι τώρα, σε πέντε εβδομαδιαίως, αρχής γενομένης από τον ερχόμενο Απρίλιο.

Το γιατί ελήφθη αυτή η απόφαση εξηγεί στο financialreport.gr ο Γενικός Διευθυντής της αεροπορικής εταιρείας Air China Fan Heyun : “Είναι κάτι που αποδεικνύει πόσο μεγάλη σημασία έχει η Ελλάδα ως αγορά για την Κίνα και φανερώνει τα περιθώρια ανάπτυξης που υπάρχουν είναι σημαντικά. Η Ελλάδα είναι πλέον μέσα στο top 5 των ευρωπαϊκών χωρών που επισκέπτονται οι Κινέζοι όταν ταξιδεύουν. Ήδη το 2023 έκλεισε με 40% αύξηση σε σχέση με το 2022, ενώ αναμένουμε το 2024 να ξεπεράσει το 50%”.

Εξάλλου, ενδεικτικό της σημασίας που δίνεται στο συγκεκριμένο δρομολόγιο είναι, όπως αποκάλυψε ο κ. Heyun, το γεγονός ότι θα ανανεωθεί και ο στόλος που ταξιδεύει προς την Ελλάδα, καθώς πλέον από την Air China θα δρομολογηθούν πιο σύγχρονα Airbus 350 σε σχέση με τα πιο παλιά Airbus 330 που έκαναν αυτό το δρομολόγιο μέχρι τώρα.

Παρολαυτα, κατά ξενοδοχειακούς φορείς, το ποσοστό των Κινέζων τουριστών παραμένει ακόμα χαμηλό, σε σχέση με τον πληθυσμό, και η Κινέζικη αγορά θεωρείται ακόμα κλειστή προς την Ελλάδα, σε σύγκριση με άλλες παραδοσιακές αγορές. Ο κ. Heyun τονίζει: “Αυτό μπορεί να εξηγηθεί γιατί υπάρχουν ακόμα τα θέματα της Visa που μπορούν να αποτρέψουν κάποιους Κινέζους να έρθουν, ενώ και στο σύνολο του ακόμα ένα ταξίδι στην Ελλάδα, κυρίως λόγω της απόστασης, είναι ακριβό για έναν μέσο Κινέζο επισκέπτη. Αυτό είναι όμως κάτι το οποίο ελπίζουμε να ξεπεραστεί τα επόμενα χρόνια, με προοπτικές για ακόμα περισσότερες πτήσεις». Κατά τον κ. Heyun, εξάλλου, έχουν διαδραματίσει βασικό ρόλο το 2023 οι διαφημιστικές καμπάνιες στα αεροδρόμια Αθηνών και Πεκίνου, οι οποίες θα εξακολουθήσουν και το 2024.

Η χρονιά του ”Δράκου” γιορτάστηκε τον Φεβρουάριο στο αεροδρόμιο ”Ελ. Βενιζέλος”

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η κινεζική τουριστική αγορά στη χώρα μας δεν σημειώνει σταδιακή άνοδο χρονιά με τη χρονιά. Χαρακτηριστικό είναι, σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ότι το 2015 οι Κινέζοι επισκέπτες στην Ελλάδα άγγιζαν τους 85.000, ενώ τέσσερα χρόνια μετά, την χρονιά πριν τον κορονοιό, ο αριθμός αυτός είχε σχεδόν διπλασιαστεί, ξεπερνώντας τους 145.000.

Επίσης, ενδιαφέρον έχουν τα στατιστικά στοιχεία των ανθρώπων που κάνουν χρήση των πτήσεων Αθήνα – Πεκίνο, Πεκίνο-Αθήνα: Από πλευράς κινεζικής αγοράς, ταξιδεύουν κυρίως για διακοπές, σε ένα ποσοστό άνω του 70%, όταν από πλευράς Ελλήνων, τα περισσότερα ταξίδια γίνονται κυρίως για επαγγελματικούς λόγους, σε ένα ποσοστό 60%.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu