Η Bolt είναι η τρίτη εταιρεία από το εξωτερικό που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα
H αυξημένη τουριστική κίνηση των τελευταίων ετών, η σταδιακή ανάδειξη της Αθήνας σε μια από τις πόλεις για city break, κάτι το οποίο επιβεβαιώνει και η ξενοδοχειακή έκρηξη στην πόλη τα τελευταία χρόνια, αλλά και η επιβαρυμένη κυκλοφοριακή κίνηση που αποθαρρύνει πολλούς πλέον να κυκλοφορούν με το όχημά τους είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους στην Αθήνα συρρέουν και επεκτείνουν τις δράσεις τους τα app εταιρειών ταξί από το εξωτερικό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πρόσφατη ημερίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που πραγματοποιήθηκε στις αρχές Ιανουαρίου, η Αθήνα βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα της Ευρώπης με την πιο επιβαρυμένη κυκλοφοριακή κίνηση για τον απαιτούμενο χρόνο διαδρομής.
Με βάση τα ευρήματα που παρουσιάστηκαν στην ημερίδα και τα οποία συνέλεξε η Tom Tom, ο μέσος χρόνος που χρειάζεται κάποιος για να διανύσει 10 χιλιόμετρα στο κέντρο είναι σχεδόν 30 λεπτά (29 λεπτά και 39 δευτερόλεπτα). Βέβαια, υπάρχουν και λίγο χειρότερα όπως το Λονδίνο (33:17 λεπτά), το Δουβλίνο (32:45), η Βαρκελώνη (31:13), το Βουκουρέστι (31:09), το Μπορντώ (31:08), οι Βρυξέλλες (30:22) και η Ρώμη (29:59).
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο Αθηναίος πολίτης δαπανά το 34% της ημέρας στην κίνηση σε συνθήκες συμφόρησης, κάτι που κατατάσσει την πρωτεύουσα 114η στον κόσμο. Tην ίδια στιγμή, χάνει 100 ώρες από τη ζωή του για τη μετακίνηση, ετησίως.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με στοιχεία από την Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ), οι επισκέπτες στην Αθήνα το 2024 εκτιμάται θα ξεπεράσουν τα 7,5 εκατ., με τη πρωτεύουσα πλέον να βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα των πόλεων για μικρές αποδράσεις, κυρίως από Ευρωπαίους και Ισραηλινούς επισκέπτες, ενώ και οι Αμερικανοί την επισκέπτονται για μακροχρόνιες εκδρομές, σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Αυτοί οι παράγοντες συνέβαλαν κυρίως στον ερχομό στη χώρα μας άλλης μιας εταιρείας -app ταξί, της Bolt, όπως ανακοινώθηκε πριν από λίγες ώρες, με την προσδοκία για ένα σημαντικό μερίδιο της πίτας που τώρα έχουν η Beat και η Uber.
Bolt: Ιδρύθηκε από 19χρονο μαθητή με… δάνειο
Η ιστορία της Bolt έχει μια ιδιαιτερότητα, καθώς ιδρυτής της ήταν ένας 19χρονος Εσθονός, μαθητής Λυκείου, ο οποίος την ίδρυσε λαμβάνοντας δάνειο από την οικογένειά του.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2013 ως Taxify από τον Markus Villig, τότε 19χρονο μαθητή λυκείου. Ο Μάρκους κατασκεύασε την πρωτότυπη εφαρμογή, ενώ στρατολογούσε προσωπικά οδηγούς στους δρόμους του Ταλίν αφού έλαβε δάνειο 5000 ευρώ από την οικογένειά του.
Η πρώτη διαδρομή έγινε στο Ταλίν τον Αύγουστο του 2013 και μέχρι το 2014 η εταιρεία είχε βγει και στο εξωτερικό. Τον Απρίλιο του 2017 επεκτάθηκε στο Μπακού και τη Μάλτα, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2017, η Bolt ξεκίνησε τις υπηρεσίες της στο Λονδίνο εξαγοράζοντας μια τοπική εταιρεία ταξί, αλλά ανεστάλη από την Transport for London λόγω ζητημάτων αδειοδότησης. Τον Οκτώβριο του 2017 επεκτάθηκε στο Παρίσι, ενώ τον Απρίλιο του 2018, έφτασε τα 10 εκατομμύρια παγκόσμιους χρήστες.
Σημείο ορόσημο για την πορεία της ήταν τον Μάρτιο του 2019, οπότε και άλλαξε το όνομά της από Taxify σε Bolt.
Άλλος ιδιαίτερος σταθμός για την Bolt ήρθε τον Αύγουστο του 2019, όταν η εταιρεία ξεκίνησε το Bolt Food, μια υπηρεσία παράδοσης τροφίμων στο Ταλίν. Έκτοτε επεκτάθηκε σε περισσότερες από 80 πόλεις σε 20 χώρες με περισσότερα από 30.000 εστιατόρια που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα. Ακολούθως, τον Σεπτέμβριο του 2021, η Bolt ξεκίνησε μια υπηρεσία παράδοσης ειδών παντοπωλείου, τη Bolt Market.
Σημειώνεται ότι το 2023 η εταιρεία έκλεισε με κύκλο εργασιών 1,7 δις ευρώ.
Aνάπτυξη και για τις άλλες πλατφόρμες
Την ίδια στιγμή, το 2024 εκτιμήθηκε ως μια καλή χρονιά για τις δύο πλατφόρμες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, τη FreeNow και την Uber. Σε ό,τι αφορά την πρώτη, πάνω από 1,8 εκατ. επιβάτες και πάνω από 12.000 εγγεγραμμένους οδηγούς έχει πλέον στην πλατφόρμα της, ενώ σύμφωνα με στοιχεία από την εταιρεία, το 2024 καταγράφηκε ανάπτυξη που αγγίζει το 20% το 2024 σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε διαδρομές.
Ο περασμένος Δεκέμβριος, δε, ήταν ο πιο επιτυχημένος μήνας στην ιστορία της εταιρείας, καθώς υπήρξε αύξηση των προγραμματισμένων ραντεβού μέσω της εφαρμογής, που ανέβηκαν κατά 40% σε σχέση με τον περασμένο Δεκέμβριο.
Κατά όσα, επίσης, τονίζονται από την FreeNow, το 2024 υπήρξε αύξηση κατά 10% στις διαθέσιμες ώρες των επαγγελματιών οδηγών ταξί.
Το 2025, εξάλλου, μπήκε με την εταιρεία να λανσάρει τρεις νέους στόλους στην αρχή της χρονιάς, καθώς πέρα από την κλασική επιλογή ταξί, πλέον οι επιβάτες μπορούν να καλέσουν large trunk ταξί όταν έχουν πολλές και μεγάλες αποσκευές, priority ταξί για πιο γρήγορη εξυπηρέτηση τις ώρες αιχμής, αλλά και premium ταξί όταν οι περιστάσεις επιζητούν μία αναβαθμισμένη εμπειρία. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία έχει επεκταθεί ήδη από το 2023 στο Ηράκλειο Κρήτης, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, το 2025 αναμένονται ανακοινώσεις και για κάποιες ακόμα πόλεις.
Uber: Oι ευκαιρίες στην Ελλάδα
H Uber ξεκίνησε την πορεία της το 2014 στην Αθήνα, ενώ την τελευταία τριετία έχει επεκταθεί στη Θεσσαλία και στα πιο τουριστικά νησιά (Μύκονος, Κέρκυρα και Σαντορίνη). Σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει στο Financial Report, η Country Manager Μαίρη Γαϊτανάρου, όπως και το 2023, έτσι και το 2024 η εταιρεία αναπτύχθηκε με διψήφιο ρυθμό στις περιοχές που έχει παρουσία ενώ προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο επέκτασης σε άλλες περιοχές στην Ελλάδα.
Επίσης, κατά την κ. Γαϊτανάρου, ο τουρισμός είναι ένα μεγάλο κομμάτι των κερδών της Uber από τον κύκλο εργασιών στην Ελλάδα.
“Βλέπουμε μεγάλες ευκαιρίες στην Ελλάδα μακροπρόθεσμα“, ανέφερε μιλώντας στο Financial Report και ο Manuelle de Mattia, διευθυντής επικοινωνίας της Uber σε Τουρκία, Ελλάδα και Βουλγαρία.
Σημειώνεται ότι στην Αθήνα, σύμφωνα με στοιχεία του 2024, η Uber επιχειρεί με το 40% των ήδη υπαρχόντων ταξί, δηλαδή γύρω στα 6.000 ταξί, καθώς στην παρούσα φάση τα ταξί στην πρωτεύουσα είναι 13.589, με το ποσοστό να είναι σε αυξητική τάση κατά την κ. Γαϊτανάρου κάθε χρόνο.
Σε αντίθεση, δε, με άλλες χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται η Uber, στην Ελλάδα, δεν συνεργάζεται με ιδιώτες οδηγούς, λόγω της νομοθεσίας.
Μαρία Μπακοπούλου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Γερμανία: Υποχώρησε στο 2,3% ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο
- Επικοινωνία Φάμελλου – Ανδρουλάκη για την πρόταση δυσπιστίας στην κυβέρνηση
- Vidavo: Άλλαξε χέρια το 22,35% – Στο 2,64% η συμμετοχή της «THERMI A.E.»
- Οι αγρότες έκλεισαν την Εθνική Οδό στο Κάστρο Βοιωτίας
- ΗΠΑ: Στο 2,6% αυξήθηκε ο πληθωρισμός (PCE) τον Δεκέμβριο
- Uni.Fund: Επένδυση 4,47 εκατ. ευρώ στην ιρλανδική Output Sports
- Γερμανία: Αμετάβλητος στο 2,8% παρέμεινε ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο
- Europa League: Με Στεάουα Βουκουρεστίου στα playoffs ο ΠΑΟΚ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις