Το 78% αναμένει μάλλον αρνητικές συνέπειες από μια πιθανή προεδρία Τραμπ, ενώ το 4% αναμένει μάλλον θετικές
Η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στη θέση του προέδρου των ΗΠΑ θα ήταν μάλλον κακή για τη γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία, λένε οι περισσότεροι εκπρόσωποι του κλάδου.
Το 78% αναμένει μάλλον αρνητικές συνέπειες από μια πιθανή προεδρία Τραμπ, ενώ το 4% αναμένει μάλλον θετικές.
Αυτά είναι τα ευρήματα της φετινής ναυτιλιακής έρευνας των ελεγκτών της PwC, η οποία τέθηκε στη διάθεση της Deutsche Presse-Agentur.
Στη μελέτη συμμετείχαν 124 υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων στον κλάδο. Ορισμένοι εκφράζουν την ανησυχία ότι οι εμπορικοί φραγμοί θα μπορούσαν να αυξηθούν και ο όγκος των μεταφορών να μειωθεί υπό τον Τραμπ.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα
Η μελέτη εξετάζει επίσης τη συνεχιζόμενη κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα. Από το φθινόπωρο του 2023, οι Χούτι της Υεμένης επιτίθενται σε εμπορικά πλοία στην περιοχή, μεταξύ άλλων με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους.
Ένα πλοίο της ναυτιλιακής εταιρείας Hapag-Lloyd με έδρα το Αμβούργο έχει επίσης δεχθεί επίθεση. Σύμφωνα με τη μελέτη, σχεδόν όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες απέφυγαν την Ερυθρά Θάλασσα κατά την περίοδο της έρευνας τον Μάιο και τον Ιούνιο.
Μόνο τρεις από τις 72 εταιρείες που συνήθως πλέουν στη θάλασσα εξακολουθούν να πλέουν εκεί.
Οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες κάνουν παρακάμψεις. Μια εναλλακτική διαδρομή οδηγεί δίπλα από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας (Νότια Αφρική).
Οι συνέπειες είναι μεγαλύτερος χρόνος ταξιδιού και υψηλότερο κόστος, μεταξύ άλλων για τα καύσιμα, αλλά και υψηλότερες τιμές. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι χρειάζονται περισσότερα πλοία για να εξυπηρετήσουν τις μεγαλύτερες διαδρομές, γεγονός που μειώνει την προσφορά. Οι υψηλότερες τιμές των ναύλων είναι επωφελείς για τις εταιρείες.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν τους ρύπους
Η μελέτη εξέτασε επίσης τον τρόπο με τον οποίο ο κλάδος αντιμετωπίζει τους κλιματικούς στόχους.
Τα τρία τέταρτα των ναυτιλιακών εταιρειών δήλωσαν ότι έχουν λάβει μέτρα για τη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Το ποσοστό των εταιρειών που δεν σχεδιάζουν κανένα μέτρο αυξήθηκε επίσης ελαφρώς από επτά σε εννέα τοις εκατό.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Bosch: Προχωράει σε 5.500 απολύσεις εν μέσω κρίσης στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
- ΟΤΕ: Αγορές μετοχών αξίας 6,15 εκατ. ευρώ
- Οι Σαουδάραβες στην Αθήνα για το ελληνικό φάρμακο
- CEPE: Οι δασμοί στις εισαγωγές Κίνας θα επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας χρωμάτων της ΕΕ
- Αναβλήθηκε η δίκη της Ειρήνης Μουρζούκου για συκοφαντική δυσφήμιση
- Q&R: Σε πρώιμες επαφές με εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς
- Πως θα δουλέψουν τα εμπορικά καταστήματα στις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς
- Μητσοτάκης στο συνέδριο της νεολαίας του ΕΛΚ: «Η Ευρώπη πρέπει να γεφυρώσει το τεχνολογικό χάσμα με τις ΗΠΑ»
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις