Διεθνή

Γερμανία: Το 2024 κάνει ποδαρικό με νέες απεργίες στους σιδηροδρόμους

Οι νέες κινητοποιήσεις θα κρατούν μέχρι και 5 συνεχόμενες ημέρες σύμφωνα με το συνδικάτο των μηχανοδηγών

Ακινητοποιούνται και πάλι από τις 8 Ιανουαρίου οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn) αφού το συνδικάτο των μηχανοδηγών GDL αποφάσισε με ποσοστό 97% νέες κινητοποιήσεις για τις νέες συλλογικές συμβάσεις του κλάδου.

Σε μια χώρα όπου τα τρένα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εργασιακής καθημερινότητας, αλλά και αγαπημένο μέσο μετακίνησης για τουριστικούς λόγους, αποτελεί άλλο ένα χτύπημα για όσους τα χρησιμοποιούν. Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο επικεφαλής του συνδικάτου Κλάους Βεζέλσκι ανακοίνωσε ότι αυτή τη φορά οι απεργιακές κινητοποιήσεις δεν θα διαρκέσουν 24 ώρες, όπως μέχρι τώρα, αλλά μέχρι και 5 συνεχόμενες ημέρες.

Σε φύλλο της Rheinische Post o Βεζέλσκι διευκρίνισε ότι το συνδικάτο μηχανοδηγών δεν σκοπεύει να απεργήσει πάνω από πέντε μέρες. «Προκήρυξη απεργίας επ’ αόριστον δεν θα ήταν σωστή απέναντι στους πελάτες (των Σιδηροδρόμων) και τις οικονομικές συνέπειες». Επίσης, επιβεβαίωσε αυτό που είχε υποσχεθεί παλαιότερα, ότι μέχρι τις 7 Ιανουαρίου δεν θα γίνουν απεργιακές κινητοποιήσεις. Απευθυνόμενος στον διαπραγματευτικό του εταίρο, την Deutsche Bahn, ο επικεφαλής του GDL ζήτησε από τον υπουργό Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ είτε να «διώξει αυτό το διοικητικό συμβούλιο των σιδηροδρόμων» είτε να «το θέσει προ των ευθυνών του».

Σχολιάζοντας την αντίδραση της διοίκησης του κρατικού ομίλου στο αποτέλεσμα της ψηφοφορίας των μελών του συνδικάτου, ο Βεζέλσκι την χαρακτήρισε εξωφρενική. «Ο Βίσινγκ θα πρέπει να ακυρώσει τα μπόνους του δ.σ. του ομίλου και να θέσει επιτέλους μετρήσιμους στόχους. Μόνο τότε θα μπορέσουμε να μιλήσουμε ξανά για μπόνους». Αλλά για ποια ακριβώς μπόνους πρόκειται; Σύμφωνα με έρευνες της Βορειοδυτικής Ραδιοφωνίας NDR, της Δυτικογερμανικής Ραδιοφωνίας WDR και της Süddeutsche Zeitung, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Deutsche Bahn πρόκειται να λάβουν μπόνους ύψους 5 εκατ. ευρώ παρά την αποτυχία επίτευξης του στόχου ακρίβειας στα δρομολόγια.

Η είδηση εκλήφθηκε ως ύβρις όχι μόνο ευρύτερα από τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους, που πασχίζουν εδώ και μήνες για καλύτερες αποδοχές και εργασιακές συνθήκες, αλλά και για τους ίδιους τους επιβάτες. «Αποτελεί ράπισμα», όπως αναφέρθηκε από το Κέντρο Συμβουλών Καταναλωτών.

Η μεταφορά με τους Γερμανικούς Σιδηρόδρομους τα τελευταία χρόνια έχει γίνει υπόθεση για γερά νεύρα λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων, των αιφνιδιαστικών ακυρώσεων δρομολογίων και των συνθηκών μεταφοράς – πολλές φορές σαν «σαρδέλες». Δεν είναι λοιπόν απορίας άξιο το ότι η ικανοποίηση των επιβατών των σιδηροδρόμων είναι και φέτος κάτω του μετρίου. Απέτυχαν στον στόχο που είχαν οι ίδιοι βάλει, δηλαδή να είναι τα δρομολόγια στην ώρα τους στο 77% των περιπτώσεων. «Κι όμως, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου μπορούν ακόμα να προσβλέπουν σε πλούσια μπόνους», όπως ανέφεραν το NDR, το WDR και η SZ στις 11 Δεκεμβρίου. Ο λόγος που επικαλέστηκαν για τα μπόνους; Η εταιρεία είχε υπερβεί τους στόχους της σε άλλους τομείς. Στον στόχο «Γυναίκες στη διοίκηση και ικανοποίηση των εργαζομένων».

Τι ζητά από την πλευρά του το συνδικάτο των μηχανοδηγών GDL; Εκτός από τη μείωση των εβδομαδιαίων ωρών εργασίας, απαιτεί αύξηση αποδοχών τουλάχιστον κατά 555 ευρώ και επίδομα πληθωρισμού 3.000 ευρώ για περίοδο ενός έτους. Βασικό αίτημα είναι επίσης η μείωση των εβδομαδιαίων ωρών εργασίας για τους εργαζόμενους σε βάρδιες, από 38 σε 35 ώρες με πλήρη μισθολογική αντιστάθμιση. Η προσφορά της Deutsche Bahn είναι αυξήσεις αποδοχών κατά 11% και επίδομα πληθωρισμού έως 2.850 ευρώ σε περίοδο 32 μηνών. Η εταιρεία υποστήριξε ότι το αίτημα για μείωση των ωρών εργασίας είναι ανέφικτο λόγω έλλειψης προσωπικού. Το επόμενο επεισόδιο θα παιχτεί με τη νέα χρονιά στις αποβάθρες των τρένων.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu