Επιχειρήσεις

ΓΕΚ Τέρνα: Με ένα μεγάλο σμπάρο, την Αττική Οδό, διπλασιάζει το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων

Μεγάλοι χαμένοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ, που θα «χάσουν» το δρόμο μετά από 25 χρόνια εκμετάλλευσης

Με μία προσφορά που άφησε σχεδόν άλλαλη την αγορά 3,27 δισ. ευρώ, ο όμιλος της ΓΕΚ Τέρνα, που ακόμα βρίσκεται σε ελληνικά χέρια και διευθύνεται από Έλληνες επιχειρηματίες και managers, έκανε την έκπληξη και πλειοδότησε στο διαγωνισμό-ορόσημο του έτους,  για την νέα 25ετή παραχώρηση (η υφιστάμενη τελειώνει τον Οκτώβριο του 2024) του αυτοκινητόδρομου της Αττικής Οδού, που συνοδεύεται από τις καλύτερες επιδόσεις τα προηγούμενα χρόνια. Μεγάλοι χαμένοι του διαγωνισμού ο δεύτερος πλειοδότης, δηλαδή το κοινοπρακτικό σχήμα που συμμετείχε μία άλλη ελληνική εταιρεία ο Μυτιληναίος,  αλλά με επικεφαλής του σχήματος τον γαλλικλό όμιλο Vinci (που έκανε προσφορά 3,106 δισ. ευρώ κοντά σε αυτή του πλειοδότη 3,27 δισ. ευρώ) και φυσικά το σχήμα που συμμετείχαν η Ακτωρ Παραχωρήσεις (ΕΛΛΑΚΤΩΡ) και η Άβαξ, δηλαδή οι δύο εταιρείες που έχουν τώρα και όλα τα προηγούμενα χρόνια την εκμετάλλευση της χρυσοτόκου όρνιθας και θα την χάνουν μετά από 25 χρόνια λειτουργίας. Ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος είχε ταυτιστεί με τις εταιρείας ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ, αφού τον κατασκεύασαν και ξεκίνησαν την εκμετάλλευσή του από τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Η εταιρεία «Αττική Οδός Α.Ε.» ιδρύθηκε το 1996 ως εταιρείας ενώ η «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» θυγατρική της πρώτης ιδρύθηκε το 1999, με αντικείμενο τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου.

Το εντυπωσιακό είναι πως συμμετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήταν η μόνη αυτόνομη ανάμεσα στα έξι σχήματα που κατέθεσαν προσφορές αφού, όπως αναφέρουν πηγές από τον όμιλο , επέλεξε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του χωρίς να συμμετάσχει σε κοινοπραξία με κάποια άλλη εταιρεία ή διεθνές fund, δείχνοντας την τεχνική και οικονομική αυτάρκεια που διαθέτει και έχοντας αναπτύξει το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων στην Ελλάδα που είναι συγκρίσιμο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Τον ελληνικό όμιλο βοήθησε μονο η ιταλική τράπεζα Mediobanca S.p.A. που ήταν ο αποκλειστικός χρηματοοικονομικός σύμβουλος για τη συναλλαγή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: «The Looser» της Αττικής Οδού

Ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ χάνει μετά από 25 χρόνια την εκμετάλλευση της χρυσοτόκου όρνιθας, την Αττική Οδό

Ο αυτοκινητόδρομος μήκους 70 χιλιομέτρων γύρω και μέσα στον αστικό ιστό της πρωτεύοσας απέδειξε ότι αποδίδει ακόμα και σε απρόβλεπτες καταστάσεις όπως η περίοδος πανδημίας. Αν και οι αποδόσεις θα υποχωρήσουν λόγω και των μικρότερων διοδίων, η παραχώρηση της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια, έχει δυνατότητα περαιτέρω αναπτύξεων στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής (Ελληνικό, Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο).

Με τη ανάληψη της παραχώρησης της Αττικής Οδού η ΓΕΚ Τέρνα διπλασιάζει το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων και ενισχύει περαιτέρω την παραγωγή επαναλαμβανόμενων σταθερών ταμειακών ροών σε μακροχρόνια βάση. Ο  όμιλος είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, διαχειρίζεται περισσότερα από 1.600 χλμ. αυτοκινητοδρόμων συμπεριλαμβανομένων της Εγνατίας και της Αττικής Οδού και εμβληματικά έργα που αντιστοιχούν σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, το οδικό τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων στις Περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου, το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κ.α. Παράλληλα, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικεί το κομμάτι της παραχώρησης του ΒΟΑΚ, ενώ αξιοποιώντας το πρόσφατο νομοθετικό πλαίσιο κατέθεσε ως leader ένωσης εταιρειών την πρώτη Πρότυπη Πρόταση που περιλαμβάνει νέα τμήματα του οδικού δικτύου της Αττικής προς Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης.

Σε ότι αφορά τη ρευστότητα η ΓΕΚ Τέρνα διαθέτει ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα (χωρίς να υπολογίζονται επιπλέον γραμμές ρευστότητας (credit lines) περίπου 1,6 δισ. ευρώ ενώ και οι υφιστάμενες επενδύσεις παράγουν επαναλαμβανόμενες θετικές ταμειακές ροές.  Συνολικά, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει πάνω από 6 δισ. ευρώ σε μερίσματα από το υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο συμμετοχών της σε έργα παραχωρήσεων. Επιπρόσθετα αναμένεται σημαντική οργανική κερδοφορία και ελεύθερες ταμειακές ροές από τις άλλες δραστηριότητες του Ομίλου, καθώς και σημαντική υπεραξία από την εκτέλεση του επενδυτικού προγράμματος της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία καθαρής ενέργειας στην Ελλάδα.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu