Επιχειρήσεις

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ελεγχόμενη επίπτωση από την αύξηση κόστους χρήματος και υλικών – Βελτίωση κερδοφορίας στις κατασκευές

Επάρκεια κεφαλαίων για την προώθηση των mega επενδύσεων της διαθέτει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σύμφωνα και με την ενημέρωση που παρείχε η διοίκηση του ομίλου στους αναλυτές με αφορμή τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων α’ εξαμήνου 2022

_x000D_

Ειδικότερα, ο όμιλος ο οποίος προωθεί επενδύσεις ύψους 6,7 δισ. ευρώ και διαθέτει ανεκτέλεστο κατασκευαστικό υπόλοιπο ύψους 4,9 δισ. ευρώ (με δρομολογημένες υπογραφές νέων συμβάσεων) στο α’ εξάμηνο του 2022, εμφάνισε 1,609 δισ. ευρώ καθαρό δανεισμό με το δείκτη δανειακής μόχλευσης να διαμορφώνεται στο 4%.

_x000D_

Ο πρόεδρος του ομίλου, Γιώργος Περιστέρης κατά την ανάλυση της διάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού ανάφερε πως το μέσο επιτόκιο δανεισμού του ομίλου διαμορφώνεται στο 2,7%, αλλά και πως εγκαίρως έχουν εξασφαλιστεί μέσω των προηγούμενων ομολογιακών εκδόσεων όλα τα απαιτούμενα κεφάλαια για τις δρομολογημένες επενδύσεις, αλλά και για ευκαιρίες που μπορεί να προκύψουν το επόμενο διάστημα.

_x000D_

Η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διευκρίνισε ότι πολλά από τα έργα παραχώρησης προσφέρουν ήδη μέσω των συμβατικών τους όρων προστασία από άνοδο των επιτοκίων και άρα σε συνδυασμό και με τις προαναφερθείσες πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί συνολικά για τον δανεισμό του ομίλου, δεν αναμένεται επίπτωση από ενδεχόμενη περαιτέρω αύξηση των επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Ο δε κ. Περιστέρης ανάφερε πως «τα κεφάλαια βρίσκονται στον τραπεζικό μας λογαριασμό και είναι έτοιμα να διατεθούν».

_x000D_

Υπενθυμίζεται ότι το εύρος επενδύσεων του ομίλου αφορά το φάσμα κατασκευών, παραχωρήσεων και ενεργειακών υποδομών, με τα σημαντικότερα εξ αυτών την Εγνατία Οδό, το IRC στο Ελληνικό, το Αεροδρόμιο στο Καστέλι και η νέα υπερσύγχρονη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο στην Κομοτηνή.

_x000D_

Οι κλάδοι

_x000D_

Ο κύκλος εργασιών του τομέα των Κατασκευών διαμορφώθηκε σε 420,4 εκατ. ευρώ έναντι 248,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021 και είναι αυξημένος κατά 69,4%. Το προσαρμοσμένο EBITDA (EBITDA πλέον των συμπεριλαμβανομένων σε αυτό μη ταμειακών αποτελεσμάτων), διαμορφώθηκε σε 40,7 εκατ. ευρώ έναντι 27,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021 και είναι αυξημένο κατά 46,4%, λόγω της αύξησης των εσόδων κατασκευής και της διατήρησης σε ικανοποιητικό επίπεδο του περιθωρίου κέρδους των εν εξελίξει έργων.

_x000D_

Αναφορικά με την άνοδο στα κόστη υλικών – ενέργειας, αναφέρεται την οικονομική έκθεση 6μήνου ότι στον Λειτουργικό Τομέα των Κατασκευών υπάρχει επίδραση στο κόστος κατασκευής από τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην Ουκρανία, αλλά με δεδομένο ότι σε ένα μεγάλο μέρος των σημαντικών κυρίως συμβάσεων, υπάρχει η πρόνοια της αναπροσαρμογής των τιμών, η τελική επίδραση στον όμιλο δεν αναμένεται να είναι σημαντική.

_x000D_

Παράλληλα, για το σύνολο των νέων έργων στα οποία ο όμιλος είναι μειοδότης τα αυξημένα κόστη συμπεριλαμβάνονται στους προϋπολογισμούς των προσφορών. Κατά την τηλεδιάσκεψη δε ο κ. Περιστέρης ανάφερε πως στα επόμενα τρίμηνα ο τομέας των κατασκευών θα γίνει πιο κερδοφόρος. Σημειώνεται ότι το EBITDA margin του τομέα υποχώρησε στο 9,7% στο α’ εξάμηνο του 2022 έναντι 11,2% στο αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο.

_x000D_

Στις Παραχωρήσεις, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά και την προσθήκη της Εγνατίας Οδού, θα διαθέτει το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, ξεπερνώντας τα 1.500 χλμ και ενισχύοντας περαιτέρω τη δυνατότητα του ομίλου να παράγει σημαντικά, σταθερά κι επαναλαμβανόμενα έσοδα σε βάθος χρόνου. Στο α’ εξάμηνο του 2022 ο κύκλος εργασιών του τομέα των Παραχωρήσεων, διαμορφώθηκε σε 93,9 εκατ. ευρώ, έναντι 69,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

_x000D_

Η εν λόγω αύξηση οφείλεται κυρίως στις αυξημένες διελεύσεις στο α’ εξάμηνο του 2022, συνεπεία της εξάλειψης των περιορισμών στις μετακινήσεις λόγω COVID-19. Το Προσαρμοσμένο EBITDA (EBITDA πλέον των συμπεριλαμβανομένων σε αυτό μη ταμειακών αποτελεσμάτων), διαμορφώθηκε σε 47,7 εκατ. ευρώ, έναντι 46,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021 και είναι αυξημένο κατά 3,2%. Ωστόσο, το περιθώριο EBITDA σημείωσε θεαματική πτώση στο 50,8% από 66,1% το περυσινό αντίστοιχο εξάμηνο.

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Στον τομέα παραγωγής ηλεκτρισμού από Θερμικές Πηγές Ενέργειας συνεχίζονται οι εργασίες στον νέο Αεριοστροβιλικο Σταθμό Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο εγκατεστημένης μεικτής ισχύος 877 MW, τον οποίο ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Όμιλος ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ από κοινού κατασκευάζουν. Οι εργασίες του συνεχίζονται κανονικά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα ώστε να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το 2024.

_x000D_

Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή του Σταθμού ξεκίνησε στις 31.08.2021, με την ανάθεση αυτής στην ΤΕΡΝΑ A.E., θυγατρική εταιρεία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Όσον αφορά στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, η Διοίκηση ανάφερε πως η τρέχουσα αστάθεια της αγοράς απαιτεί συνεχή παρακολούθηση, ωστόσο σημείωσε ότι το χαρτοφυλάκιο πελατών της είναι υψηλής πιστοληπτικής ποιότητας.

_x000D_

Σε ότι αφορά τον τομέα των ΑΠΕ και το επενδυτικό ενδιαφέρον για την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή η διοίκηση του ομίλου αρκέστηκε να επαναλάβει πως «δεν υπάρχει τίποτα συγκεκριμένο ή οριστικό για να ανακοινώσουμε αυτή τη στιγμή. Σε περίπτωση που προκύψει οποιαδήποτε ουσιαστική εξέλιξη, θα ενημερώσουμε άμεσα όπως οφείλουμε την επενδυτική κοινότητα».

_x000D_

Τέλος, η διοίκηση του ομίλου άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ενίσχυσης της μερισματικής πολιτικής του ομίλου.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu