Επιχειρήσεις

Γ. Πατέρας: Η αντικατάσταση των πλοίων που καίνε άνθρακα με «πράσινα» θα στοιχίσει 11 δισ. ευρώ

Την ανάγκη ανανέωσης του ελληνικού στόλου των πλοίων, λόγω των προστίμων που θα επιβάλλει η ΕΕ για το αποτύπωμα άνθρακα (carbon footprint) επισήμανε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γεώργιος Πατέρας, μιλώντας σε εκδήλωση στο περίπτερο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στην 85η ΔΕΘ.

_x000D_

Πρόσθεσε, δε, ότι η αντικατάσταση των πλοίων με «πράσινα» που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα (zero carbon), αλλά υδρογόνο θα στοιχίσει 11 δισ. ευρώ. Τα επόμενα βήματα είναι η εκπόνηση του business plan και η κατασκευή του πρώτου πλοίου, που θα δείξει ότι η ιδέα είναι υλοποιήσιμη.  

_x000D_

Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, που είχε τον ρόλο συντονιστή της συζήτησης, τόνισε ότι το business plan θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. 

_x000D_

Στο έργο που επιτελεί η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών, με γνώμονα την καλύτερη δυνατή σύνδεση των νησιών κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες αναφέρθηκε ο διευθυντής της, πλοίαρχος Λιμενικού Σώματος, Γεώργιος Ρίγγας.

_x000D_

Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των επιπτώσεων της πανδημίας, υπογράμμισε ότι δόθηκαν επιπλέον 79 εκατ. ευρώ για να αποφευχθεί η κατάρρευση του ακτοπλοϊκού δικτύου. Υπογράμμισε ότι η σταθερότητα και η υπογραφή πολυετών συμβάσεων θα αποτελέσει κίνητρο για να επενδύσει ο επιχειρηματίας σε μια ακτοπλοϊκή γραμμή.

_x000D_

Η καθηγήτρια του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών και στέλεχος του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, Μαρία Μποϊλέ, σημείωσε ότι η μελέτη για την αναμόρφωση του συστήματος ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που εκπόνησε το ΙΜΕΤ μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο στη λήψη αποφάσεων από τους φορείς της πολιτείας. 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu