«Είμαστε αποφασισμένοι να μην αφήσουμε απλώς τον καιρό να περάσει με πυροτεχνήματα, όπως έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά όταν ολοκληρώσουμε τη θητεία μας να έχουμε αφήσει πίσω μας έργο χειροπιαστό», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, κατά την ομιλία του στο Συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Εταιρειών – Γραφείων Μελετών.
Ο κ. Καραγιάννης επισήμανε, ότι όπως έχει πει και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, «δουλεύουμε με σοβαρό σχεδιασμό για έργα που θα αλλάξουν μακροπρόθεσμα την εικόνα της χώρας, αλλά και την καθημερινότητα του πολίτη, τα αποτελέσματα της οποίας σταδιακά θα γίνονται και πιο ορατά».
Μάλιστα, σημείωσε ότι πολλά προβλήματα που έχει κληρονομήσει η κυβέρνηση της ΝΔ είναι σύνθετα και δεν λύνονται με μαγικό ραβδί, αφού, όπως είπε χαρακτηριστικά, «δυστυχώς, δεν παραλάβαμε καμία ώριμη μελέτη και κανέναν σχεδιασμό για τα έργα της επόμενης 15ετίας».
Στη συνέχεια, ο υφυπουργός αναφέρθηκε στο πλάνο των έργων, 13 δισ. ευρώ, που έχει καταρτίσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δηλαδή τους διαγωνισμούς που τρέχουν ή θα τρέξουν το επόμενο διάστημα, επισημαίνοντας ότι προωθείται η δημοπράτηση έργων με καινοτόμους και ευέλικτους τρόπους.
«Στον πυρήνα τους έχουν την εκπόνηση μεγαλύτερου τμήματος των μελετών κατά τη φάση κατασκευής, πάντα από γραφεία με τα απαραίτητα προσόντα, με εμπειρία, με πτυχία, αλλά και με τις νόμιμες αμοιβές που προβλέπονται. Έτσι, θα αποφύγουμε κακοτοπιές του παρελθόντος, με αλλαγές μελετών, συμπληρωματικές συμβάσεις και καθυστερήσεις και καταφέρνουμε και οι δικές σας αμοιβές να δίνονται κανονικά και τα έργα να προχωρούν και να εκτελούνται στην ώρα τους».
Ο κ. Καραγιάννης, είπε επίσης, ότι «άμεσα θα ξεκινήσουμε και μια νέα μεγάλη συμφωνία-πλαίσιο αποκλειστικά για μελέτες, μέσω της οποίας θα σχεδιάσουμε τα μεγάλα έργα της επόμενης γενιάς στη χώρα».
Στο σημείο αυτό, έκανε λόγο για μια «win-win συνθήκη για όλο τον κλάδο των δημοσίων έργων».
Ο υφυπουργός Υποδομών, αφού επισήμανε ότι ο κλάδος των μελετητών επλήγη βαθύτατα όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης, αναφέρθηκε στις νέες προκλήσεις και θεσμικές παρεμβάσεις που θα αλλάξουν την εικόνα του κλάδου, θα παράγουν αποτέλεσμα στην αγορά και θα θεραπεύσουν στρεβλώσεις του παρελθόντος.
Συγκεκριμένα όπως είπε:
- Πρέπει να δώσουμε παράταση ζωής σε μεγάλα έργα υποδομών που λόγω παλαιότητας και ελλιπούς συντήρησης χρειάζονται ενίσχυση.
- Πρέπει να σχεδιάσουμε τα έργα μας σύμφωνα με τις νέες συνθήκες που αφορούν τη κλιματική αλλαγή και την περίοδο επαναφοράς ακραίων φαινομένων και να μοντελοποιήσουμε ακριβέστερα τη ανθρώπινη συμπεριφορά για πιο αποτελεσματικά συστήματα μεταφορών.
- Πρέπει να αξιοποιήσουμε τη τεχνολογία, τη τεχνητή νοημοσύνη και ό,τι άλλο μας δίνει απλόχερα η επιστημονική έρευνα για να δημιουργήσουμε τα έργα της νέας εποχής.
«Επίσης, προωθούμε το BIM, που ήδη είναι απαιτητή η χρήση του στις μελέτες και την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας και ουσιαστικά θα λειτουργήσει πιλοτικά για την εφαρμογή του σε δεύτερο χρόνο σε όλα τα μεγάλα έργα κατ’ αρχήν, όπως και την ενόργανη παρακολούθηση διαφόρων γεφυρών σε όλη τη χώρα, προκειμένου να εξάγουμε συμπεράσματα για τον καλύτερο προγραμματισμό των μελλοντικών επεμβάσεών μας. Δημιουργούμε ένα περιβάλλον με καλύτερες συνθήκες, περισσότερες δουλειές και καλύτερες προοπτικές».
Ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι τα ελληνικά μελετητικά γραφεία είχαν και συνεχίζουν να έχουν τέτοια τεχνογνωσία, ώστε να ανταποκριθούν στον σχεδιασμό έργων υψηλών απαιτήσεων και αποτελούν σίγουρα το καλύτερα εκπαιδευμένο και καταρτισμένο προσωπικό του χώρου.
«Όμως, οι υψηλές εκπτώσεις, το πετσοκομμένο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, οι χαμηλοί τζίροι και φυσικά η κατακόρυφη πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας, ήταν οι βασικοί λόγοι που σας απασχόλησαν την τελευταία δεκαετία. Πολλοί δεν κατάφεραν να μείνουν στον χώρο, πολλοί άλλαξαν πεδίο ενασχόλησης».
Πλέον, ανέφερε ο υφυπουργός, «αλλάζει η εικόνα και θεραπεύονται στρεβλώσεις του παρελθόντος, όπως η απαράδεκτη κατάσταση με τις υπέρογκες εκπτώσεις -συχνά άνω του 70%- που οδήγησαν σε ταχεία πτώση των τζίρων και των αμοιβών στο χώρο, αλλά και στην ίδια την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το Δημόσιο.
Ακόμη, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη μείωσε και μειώνει και πάλι το φορολογικό συντελεστή στις επιχειρήσεις, κάτι που αυξάνει τα κέρδη των επιχειρήσεών σας και σας απαλλάξαμε από το απαράδεκτο “ασφαλιστικό Κατρούγκαλου” που εμμέσως σας φορολογούσε διπλά».
Τέλος, ο κ. Καραγιάννης, αφού τόνισε ότι ο κλάδος των Ελληνικών Εταιρειών-Γραφείων Μελετών, αποτελεί στρατηγικό σύμμαχο για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και θεσμικός συνομιλητής για τον σχεδιασμό των μεγάλων έργων στη χώρα, τόνισε ότι «η πόρτα τόσο του υπουργού Κώστα Καραμανλή, όσο και η δική μου, είτε ως γενικός γραμματέας, είτε με τη νέα μου ιδιότητα ως υφυπουργός Υποδομών, ήταν και είναι πάντα ανοιχτή».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Πολιτική κρίση στη Γαλλία: Η Λε Πεν ζητά νέες φοροελαφρύνσεις για να ψηφίσει τον προϋπολογισμό του 2025
- Εκτός ΣΥΡΙΖΑ και ο ναύαρχος Αποστολάκης αφήνοντας το κόμμα με 27 βουλευτές
- ΑΑΔΕ: Σε λειτουργία από 1 Δεκεμβρίου το ψηφιακό μητρώο δεξαμενών πρατηρίων καυσίμων
- Ληστεία χρηματαποστολής στο Λαύριο: Συνελήφθησαν 6 μέλη της σπείρας, ο ένας υπάλληλος της εταιρείας security
- Reuters: Ο ΟΠΕΚ+ μεταθέτει την αύξηση παραγωγής πετρελαίου για α’ τρίμηνο του 2025
- Κορονοϊός: Στους 26 οι θάνατοι, στους 12 οι διασωληνωμένοι
- Γ. Προκοπίου: Συμφωνία πώλησης και επαναμίσθωσης 5 πλοίων μεταφοράς LNG έναντι 1,1 δισ. δολαρίων
- SingularLogic: Ολοκλήρωσε το έργο διαχείρισης υπηρεσιών πληροφορικής – ITSM για τον ΔΕΣΦΑ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις