Διεθνή

«Φράκαρε» το λιμάνι της Σαγκάης, στοπ στις εισαγωγές κατεψυγμένων κρεάτων και θαλασσινών

Η AP Moller- Maersk A/S, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο, έχει σταματήσει τις συμβάσεις μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων στη Σαγκάη, καθώς το αυστηρό lockdown εμποδίζει τη μεταφορά προϊόντων όπως το κατεψυγμένο κρέας και τα θαλασσινά από το λιμάνι στην πόλη.

Τα εμπορευματοκιβώτια συσσωρεύονται στο λιμάνι της Σανγκάης εξαιτίας των ισχυρών πιέσεων που δέχεται η εφοδιαστική αλυσίδα από το αυστηρό lockdown που έχουν επιβάλει οι αρχές της Σαγκάης, τονίζει η Ocean Network Express σε ενημερωτικό της σημείωμα προς τους πελάτες της.

Οι ηλεκτρικές υποδομές του λιμανιού δεν επαρκούν για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες λειτουργίας των ψυγείων, ενώ οι μεταφορές με φορτηγά παραμένουν περιορισμένες. Την ίδια ώρα οι τερματικοί σταθμοί είναι γεμάτοι.

Τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα η Maersk να λάβει την απόφαση να διακόψει όλες τις νέες παραδόσεις κατεψυγμένων προϊόντων αλλά και ορισμένων επικίνδυνων φορτίων στη Σαγκάη μέχρι νεωτέρας.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι δεν θα χρεώσει του πελάτες της προκειμένου να τροποποιήσει τα δρομολόγια των πλοίων που ήδη κατευθύνονται προς το εν λόγω λιμάνι.

Οι άκρως αυστηροί περιορισμοί στη Σανγκάη με στόχο την ανάσχεση της εξάπλωσης της μετάλλαξης Όμικρον μετρούν πλέον τρεις εβδομάδες προκαλώντας καθίζηση στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και αναγκάζοντας πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων να αλλάζουν τα δρομολόγιά τους.

Επιπλέον, το αυστηρό lockdown που έχει επιβάλει η Κίνα έχει καταφέρει ισχυρό πλήγμα ακόμα και στις εφοδιαστικές αλυσίδες τροφίμων μέχρι και την επαρχία Σενζέν στη νότια Κίνα. Ο τερματικός σταθμός Σεκού, της πρωτεύουσας ηλεκτρονικού εμπορίου, έχει απαγορεύσει τις εισαγωγές κατεψυγμένου κρέατος και προϊόντων θαλασσινών, ανέφερε η Hapag-Lloyd AG στον ιστότοπό της στις 8 Απριλίου. Καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες ζητούν από τους πελάτες να αλλάξουν τον προορισμό  των αποστολών τους από τη Σαγκάη ή το Shekou στο Γιαντιάν και το Χονγκ Κονγκ, δημιουργείται ο κίνδυνος να επιδεινωθεί η συμφόρηση στα λιμάνια του κινεζικού νότου, είπε ο Τζος Μπράζιλ, αναλυτής δεδομένων στο project44.

«Το Χονγκ Κονγκ και η Γιαντιάν βρίσκονται υπό καθεστώς lockdown λόγω Covid εδώ και μήνες, κάτι που έχει δημιουργήσει προβλήματα όχι μόνο στις κατασκευές αλλά και στο εμπόριο», δήλωσε ο Μπράζιλ. «Το lockdown στη Σαγκάη επηρεάζει τις θαλάσσιες μεταφορές και στη Νότια Κίνα».

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu