Νέα

Φούρνοι Βενέτη: Ο ευφάνταστος τρόπος για να κυριαρχίσει το brand στην αγορά

Ο επικεφαλής της εταιρείας, Παναγιώτης Μονεμβασιώτης.

Κάλεσμα προς επαγγελματίες συναδέλφους για από κοινού δράση

Περαιτέρω επέκταση του δικτύου της σχεδιάζει το 2024 η εταιρεία εστίασης Φούρνοι Βενέτη, έχοντας  «μαγιά» και από τη θετική πορεία  και το 2023, ελέω και της ανόδου του τουρισμού, ειδικά, στην πρωτεύουσα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος που επιδιώκεται να γίνει η επέκταση της αλυσίδας, πέρα από το άνοιγμα νέων σημείων πώλησης, υπό τα διάφορα σήματα της εταιρείας.

Η διοίκηση εδώ και λίγο καιρό απευθύνει μέσω social media και σε κάποιες περιπτώσεις μέσω προσωπικών επαφών, κάλεσμα σε επαγγελματίες της εστίασης, αρτοποιούς, ζαχαροπλάστες και εν γένει επιχειρηματίες που διαθέτουν δικό τους κατάστημα στο συγκεκριμένο κλάδο, προκειμένου να γίνουν  «μέλη» της εταιρείας Βενέτη.

Αυτό μπορεί να γίνει, σύμφωνα με όσα αναφέρονται από την εταιρεία, μετατρέποντας το κατάστημά τους σε brand Βενέτη, ερχόμενοι σε συμφωνία με την εταιρεία, που θα τους προσφέρει αφενός ένα γνωστό brand και τεχνογνωσία. Με στόχο, μάλιστα, να συγκεντρώσει ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον, έχει κάνει χορηγούμενη διαφήμιση στο Facebook, που πηγαίνει σε συγκεκριμένο κοινό, με μεγαλύτερες πιθανότητες προσέγγισης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του ομίλου βάσει του τελευταίου δημοσιευμένου ισολογισμού το 2022, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας Φούρνοι Βενέτη, με 17 θυγατρικές, ξεπέρασε τα 100 εκατ. ευρώ, ανερχόμενος στα 110 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 24% έναντι του 2021.

Σε επίπεδο μητρικής, ο κύκλος εργασιών ανήλθε το 2022 στα 52,290 εκατ. ευρώ έναντι 43 εκατ. το 2021, σημειώνοντας αύξηση κατά 24%. Τα κέρδη προ φόρων του ομίλου έφτασαν το 2022 τα 3,672 εκατ. ευρώ από 5,069 το 2021, σημειώνοντας μείωση κατά 28% ενώ το EBITDA ανήλθε στα 8,715 εκατ. ευρώ έναντι 11,005 το 2021, μειώθηκε δηλαδή κατά 24%, γεγονός που αντικατοπτρίζει την πίεση από το αυξημένο κόστος πρώτων υλών, ενέργειας και μισθοδοτικού κόστους.

Σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει πέρυσι ο επικεφαλής της εταιρείας Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, την προηγούμενη χρονιά έγιναν ανατιμήσεις στα προϊόντα της εταιρείας που άγγιξαν μεσοσταθμικά το 6,5% και προήλθαν κυρίως από την αύξηση των πρώτων υλών και της ενέργειας και την άνοδο στη μισθοδοσία.

Το προσωπικό παραμένει πρόβλημα

Την ίδια στιγμή, η έλλειψη προσωπικού συνεχίζει να αποτελεί πρόβλημα για τον κλάδο. Κατά όσα είχε, επίσης, τονίσει ο επικεφαλής των Φούρνων Βενέτη, το 2022 έλειψαν 60.000 άτομα από την εστίαση, ενώ το 2023 έμειναν κενές πάνω από 100.000 θέσεις εργασίας στον κλάδο. Αμελητέο, φυσικά, δεν είναι ούτε το πρόβλημα της ενέργειας, με τον Παναγιώτη Μονεμβασιώτη να υπογραμμίζει ότι «πρόκειται για ένα ζήτημα που θα είναι παρόν στο επιχειρείν για τα επόμενα τρία χρόνια». Πάντως, οι τιμές ενέργειας έχουν υποχωρήσει αρκετά λόγω κυρίως της διεθνής τιμής του φυσικού αερίου, που βρίσκεται σε επιπεδα ακόμα χαμηλότερα και από αυτά προ της ενεργειακής κρίσης. Μάλιστα τις τελευταίας ημέρες η τιμή του στην ολλανδική ηλεκτρονική πλατφόρμα TTF που αποτελεί σημείο αναφοράς για την Ευρώπη η τιμή του βρίσκεται στα 28 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Τα δύο ανοιχτά, αυτά, μέτωπα, ωστόσο φαίνεται ότι δεν αποτελούν τροχοπέδη στις επενδύσεις. Υπάρχει σε εξέλιξη, κατά πληροφορίες από τη διοίκηση, πλάνο πενταετίας, το οποίο περιλαμβάνει επενδύσεις 80 εκατ. ευρώ, οι οποίες σε βάθος χρόνου, αναμένεται να συντελέσουν σε πωλήσεις, από πλευράς των εταιρειών του ομίλου, ύψους 200 εκατ. ευρώ.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu