Επιχειρήσεις

Fourlis: Η πόρτα για επτά χώρες στα Βαλκάνια και ο στόχος για 250 εκατ. τζίρο με τα προϊόντα της Footlocker

Από αριστερά: Δημήτρης Βαλαχής, CEO Fourlis, Βασίλης Φουρλής, Πρόεδρος Fourlis, Βαγγέλης Μπάτρης, CEO Intersport

Στην παρούσα φάση υπάρχουν τρία καταστήματα Footlocker στην Ελλάδα, δύο στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη

Πέρα από τη συμφωνία με έναν μεγάλο retailer στο χώρο του αθλητισμού, μια νέα πόρτα ανοίγει διάπλατα για τη Fourlis, με αυτή τη νέα σύμπραξη με τον διεθνή κολοσσό των Sneakers, τη Footlocker, η οποία ‘’έκλεισε’’ οριστικά στις 27 Αυγούστου, μετά από τρία χρόνια διαπραγματεύσεων: Η είσοδος σε τέσσερις νέες χώρες για την εταιρεία, πέρα από Βουλγαρία, Ρουμανία και Κύπρο, στις οποίες, ήδη, δραστηριοποιείται: Αυτές είναι στις Κροατία, Σλοβενία, Βοσνία και Μαυροβούνιο, με στόχο να γνωρίσει την αγορά τους και απώτερο σκοπό την πιθανή δραστηριοποίηση και των άλλων της brands, στο εγγύς μέλλον.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη συμφωνία έρχεται να ‘’συμπληρώσει’’ και όχι να υπερκαλύψει, όπως ανέφερε ο κ. Φουρλής, το αθλητικό κομμάτι του ομίλου Fourlis.

Ο Βασίλης Φουρλης

Ο στόχος είναι η διεύρυνση του κλάδου στην Ελλάδα και η συμπληρωματική λειτουργία με το έτερο αθλητικό brand της Fourlis, την Intersport, καθώς τα σνίκερ, κατά όσα έχουν δείξει έρευνες, απευθύνονται στις μικρές ηλικίες, ενώ τα προϊόντα της Intersport σε ηλικίες 35 και άνω, καθώς και σε παιδιά.

Κατά όσα έγιναν γνωστά σε εκδήλωση στα νέα γραφεία της εταιρείας στην Κηφισιά, πρόκειται για μια διαδικασία, η οποία ξεκίνησε λίγο μετά στην πανδημία και ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ώρες, με την υπογραφή της επίσημης συμφωνίας, η οποία θα περιλαμβάνει μέσα στην ερχόμενη τριετία το άνοιγμα 100-120 καταστημάτων σε οκτώ χώρες, υπό την ομπρέλα της Fourlis: Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρο, Κροατία, Βοσνία, Σλοβενία και Μαυροβούνιο. Στις τέσσερις χώρες, η εταιρεία βρίσκεται, ήδη, μέσω των καταστημάτων IKEA και Intersport, ενώ τα επόμενα δύο χρόνια σε Βουλγαρία και Ρουμανία θα μπει και η εταιρεία ευεξίας Holland & Barrett. Εκτός στόχου, πάντως, βρίσκεται η Σερβία, καθώς όπως είπε ο κ. Φουρλής δεν είναι μέλος της ΕΕ και υπάρχουν και διάφορες δυσκολίες στις εισαγωγές.

Με αφορμή τη σύμπραξη αυτή, ο Πρόεδρος της Fourlis ανέφερε ότι πρόκειται για σύμπραξη, η οποία έρχεται να αντικαταστήσει το κενό που προέκυψε από την αποεπένδυση στην Athletes Foot πριν από μερικά χρόνια, ενώ δημιουργεί μεγάλες ευκαιρίες σε μια διαρκώς αναπτυσσόμενη αγορά, αυτή των sneakers, η οποία από την πανδημία και μετά, με την τάση ‘’Athleisure’, ήρθε για να μείνει και τα επόμενα χρόνια.

Κατά όσα έχουν γίνει γνωστά, θα ξεκινήσει σταδιακά η εξαγορά των τριών υπάρχοντων σημείων πώλησης σημείων πώλησης στην Ελλάδα (Ερμού, Mall και Θεσσαλονίκη) και του e-shop και των αντίστοιχων τριών σημείων στη Ρουμανία, τα οποία μέχρι τώρα ανήκαν στη μητρική εταιρεία.
Επίσης, μέσα στο 2024 θα λάβει χώρα έναρξη λειτουργίας στη Βουλγαρία, όπου, επίσης, υπάρχει μεγάλο κενό στο κομμάτι των σνίκερ, μέσα από την εξαγορά πέντε καταστημάτων, μια διαπραγμάτευση, η οποία, σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, έχει, ήδη, ξεκινήσει και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2024.
Eξάλλου, τα πρώτα καταστήματα Footlocker, υπό τη νέα διεύθυνση της Fourlis, παράλληλα με τα ήδη υπάρχοντα, αναμένεται να ανοίξουν μετά το καλοκαίρι του 2025.
Κατά όσα τονίστηκαν από τα στελέχη, ο τζίρος των τριών καταστημάτων Footlocker στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή αγγίζει τα 13 εκατ. ευρώ. Ο στόχος για την επόμενη χρονιά είναι τα 30 εκατ., το 2027 τα 100, ενώ το 2029 στοχεύει στα 250 εκατ. ευρώ τζίρο, μόνο απο τη συνεργασία με τη Footlocker.
Ο όμιλος Fourlis, δε, τονίζει ότι αναμένει κερδοφορία, ήδη, από το πρώτο χρονικό διάστημα της συνεργασίας, ακριβώς λόγω της ανάπτυξης και του περιθωρίου κέρδους που υπάρχει στη συγκεκριμένη κατηγορία, εν μέσω ενός δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος.

Με CEΟ τη Mary Dillon

Σημειώνεται ότι αυτή η συνεργασία έρχεται και σε ένα κομβικό σημείο και για την Footloocker, καθώς φέτος συμπληρώνει μισό αιώνα ζωής και παρουσία σε 40 χώρες, έχοντας στο τιμόνι, στο ρόλο της CEO, την πολυπράγμονα Mary Dillon, η οποία είναι και Πρόεδρος της εταιρείας.

Η Mary Dillon

Υπό την ηγεσία της Dillon, η εταιρεία σημειώνει ανοδική πορεία, με πωλήσεις πάνω από 8,1 δις δολάρια παγκοσμίως.

Ποια είναι η Footlocker

Ένα από τα πιο μεγάλα ονόματα στο χώρο των sneaker συνιστά η Foot Locker, Inc, μια αμερικανική πολυεθνική εταιρεία λιανικής πώλησης αθλητικών ενδυμάτων και υποδημάτων, η οποία ξεκίνησε την πορεία της στις ΗΠΑ το 1974 με το πρώτο κατάστημα στην Καλιφόρνια. Στην Ευρώπη άνοιξε το πρώτο σημείο πώλησης 15 χρόνια μετά, το 1989 στη Γερμανία.

Η σημερινή της έδρα είναι στη Νέα Υόρκη, ενώ εν έτει 2024, δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 40 χώρες. Η εταιρεία διαθέτει σε αυτές πάνω από 2.500 καταστήματα και σύμφωνα με έρευνες, εν έτει ένα αθλητικό brand με 90% αναγνωρισιμότητα, παγκοσμίως. Εξάλλου, η Footlocker είναι γνωστή και για τα ‘’αποκλειστικά’’ κομμάτια που έχει στα καταστήματά της, αφού κατά 15% τα προϊόντα της είναι αποκλειστικά μοντέλα, ένα ποσοστό το οποίο υπάρχει στόχος να γίνει 25% τα επόμενα χρόνια.

Αν και ιδρύθηκε το 1974 και συνέχισε ως ξεχωριστή εταιρεία το 1988, οι ρίζες της Foot Locker χρονολογούνται στο 1879, καθώς είναι διάδοχος εταιρεία της F. W. Woolworth Company (“Woolworth’s”), η οποία άλλαξε το όνομά της σε Foot Locker το 2001, όπως πολλοί από τα ανεξάρτητα καταστήματά της ήταν οι τοποθεσίες της Kinney Shoes και της Woolworth.

Η εταιρεία διαχειρίζεται την ομώνυμη αλυσίδα καταστημάτων λιανικής αθλητικών υποδημάτων «Foot Locker» (μαζί με τα καταστήματα «Kids Foot Locker» και «Lady Foot Locker») και άλλα τμήματα που βασίζονται στον αθλητισμό, συμπεριλαμβανομένων των Champs Sports, Footaction USA, House of Hoops και Eastbay/Footlocker.com, που κατέχει τα δικαιώματα του Final-Score.

Η αμερικάνικη εταιρεία είναι επίσης διάσημη για τις στολές των εργαζομένων της στη ναυαρχίδα της αλυσίδας Foot Locker, που μοιάζουν με αυτές των διαιτητών, οι χαρακτηριστικές άσπρες-μαύρες στολές.

Εξάλλου, σύντομα, όπως ανέφερε ο managing director της Intersport Βαγγέλης Μπάτρης, η Αθήνα προσεχώς θα γίνει… άσπρη μαύρη, με αφορμή το marketing plan της εταιρείας που ξεκινά τους επόμενους μήνες, το οποίο θα περιλαμβάνει digital και τοπική παρουσία στις γειτονιές της Αθήνας και άλλων πόλεων, με σκοπό την μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα του brand.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu