Επιχειρήσεις

Φουντώνουν ανταγωνισμός και έλεγχοι λόγω κώδικα δεοντολογίας στα Σούπερ Μάρκετ

Financialreport.gr

Οι έλεγχοι αναμένεται να φέρουν και πρόστιμα

Την ώρα που σχεδόν το 80-85% των σούπερ μάρκετ εκτιμάται από την Ένωση Σούπερ Μάρκετ ότι έχουν προσαρμοστεί στους κανόνες του νέου κώδικα δεοντολογίας σε σχέση με τις προσφορές, ήδη από τις προηγούμενες ώρες έχουν ξεκινήσει, σύμφωνα με πληροφορίες και από το Υπουργείο Ανάπτυξης, κάποιοι έλεγχοι ειδικά στην Αττική με στόχο να διαπιστωθεί αν υπάρχει συμμόρφωση των μεγάλων αλυσίδων.

Όπως είχε γίνει γνωστό, ήδη, από τις αρχές του μήνα, μετά την παρέλευση του δεκαημέρου, το οποίο θα λειτουργούσε ως περίοδος χάριτος για την «εξοικείωση της αγοράς με τα νέα μέτρα», οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα ξεκινούσαν, ήδη, από χθες Δευτέρα 17 Μαρτίου, ελέγχους για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας σχετικά με τις προσφορές, τις εκπτώσεις, και τις προωθητικές ενέργειες.

Ήδη ο κανόνας από τις προηγούμενες ημέρες είναι ότι υπάρχει πλέον ένα γενικό στοπ στις 2+1, 1+1 δώρο, παροχές καθώς οι προσφορές θα ισχύουν μεν, αλλά θα είναι διατυπωμένες με έναν τρόπο πιο ορθολογικό, σύμφωνα με τον οποίο ο καταναλωτής θα ενημερώνεται για την έκπτωση επί του αρχικού ποσού της τιμής. Αυτό σημαίνει ότι είτε θα αναγράφεται το συγκεκριμένο ποσό της έκπτωσης, όχι το ποσοστό της, είτε η προηγούμενη τιμή και από κάτω η νέα τιμή με την έκπτωση. Ωστόσο, σε περίπτωση που κάποιο σούπερ μάρκετ εξακολουθεί να έχει στοκ 1+1 προσφορά, αυτό θα πρέπει να επιβεβαιώνει σαν τιμή στον καταναλωτή, διατηρώντας στο ράφι και το μοναδικό προϊόν, πριν την προσφορά, για να μπορεί να γίνει η διασταύρωση με την αρχική τιμή.

Σε επικοινωνία του Financial Report με υπεύθυνο καταστήματος της αλυσίδας Σκλαβενίτη τονίζεται ότι «όλα πλέον τα ταμπελάκια στο κατάστημα αναγράφουν αναλυτικά την τιμή πριν και μετά την έκπτωση, προκειμένου να είναι πιο ξεκάθαρο για τον καταναλωτή ποια είναι η έκπτωση. Στο μεγαλύτερο ποσοστό των προϊόντων αναγράφεται πλέον με αυτό τον τρόπο η τιμή, η αίσθηση που μας δίνουν οι πελάτες είναι ότι τους φαίνεται πιο κατανοητό από πριν».

Απόστολος Πεταλάς, Γ. Διευθυντής ΕΣΕ: Είναι μια διαδικασία σε συνεχή εξέλιξη που η κάθε αλυσίδα κάνει με τον δικό της τρόπο

Για μια διαδικασία, η οποία θα ολοκληρωθεί εντελώς μέσα στους επόμενους δύο μήνες και η οποία ακόμα και τώρα βρίσκεται σε εξέλιξη κάνει λόγο ο Γενικός Διευθυντής της ΕΣΕ Απόστολος Πεταλάς, προσθέτοντας ότι «ευνοεί τον καλώς εννοούμενο ανταγωνισμό ανάμεσα στις αλυσίδες».

O Aπόστολος Πεταλάς

Σύμφωνα με τον ίδιο: «Με βάση τα όσα είμαι σε θέση να γνωρίζω, όλες οι αλυσίδες έχουν κάνει πολλές συναντήσεις και με το Υπουργείο Ανάπτυξης και με τον Γενικό Γραμματέα σε σχέση με τον κώδικα δεοντολογίας, ήδη από τον Νοέμβριο. Από τις αρχές Μαρτίου και ανάλογα με τα εργαλεία που διαθέτει η κάθε αλυσίδα, το κάνει με τον δικό της τρόπο. Η αίσθηση που έχω σαν σύνολο είναι ότι ακόμα είναι ανοιχτός ο διάλογος με το Υπουργείο Ανάπτυξης, εξακολουθούν να γίνονται καθημερινά συνεχείς ερωτήσεις στα στελέχη του, μάλιστα, υπάρχει ένας υπεύθυνος του Κώδικα, ο οποίος κατευθύνει τις αλυσίδες. Οι οδηγίες, ωστόσο, έχουν δοθεί και κρίνεται η κάθε αλυσίδα ξεχωριστά πια».

Συμπληρώνει δε, ότι «με εξαίρεση κάποιες προσφορές που ήταν ήδη συμφωνημένο από πριν ότι μπορούν να διατηρηθούν στα ράφια μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων, κατά 85– 90% είναι σε ισχύ πλέον ο νέος κώδικας. Για κάποιους ακόμα δεν είναι σαφές το τοπίο, δημιουργούνται καινούργια ερωτηματικά, όμως σαν γενική εικόνα όλοι το εφαρμόζουν ανάλογα με τον τρόπο που επικοινωνεί μια αλυσίδα, με προσφορές, φυλλάδια, προγράμματα πιστότητας. Θα έλεγα ότι πλέον έχει φουντώσει ανάμεσα στις αλυσίδες ο καλώς εννοούμενος ανταγωνισμός».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu