Auto Moto

Formula 1: Στις 16.00 ώρα Ελλάδος το γκραν πριν της Ισπανίας με φαβορί τον Μax

Στις 4 μ.μ. ξεκινά το γκραν πρι της Formula 1 στην πίστα της Καταλωνίας, κοντά στην Βαρκελώνη με αιδαφιλονίκητο φαβορί τον Max Verstappen. Ο Ολλανδός κυριάρχησε στις κατατακτήριες δοκιμές και πήρε την pole position με άνεση, παρά τις αλλαγές συνθηκών δεδομένου ότι στην έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών άρχισε να βρέχει αλλά στη συνέχεια και στο τελευταίο στάδιο, στο Q3, η βροχή σταμάτησε και η πίστα σχεδόν στέγνωσε.

Η βροχή ίσως και σήμερα στη διάρκεια του αγώνα μπορεί να κάνει την εμφάνισή της. Δεύτερος θα ξεκινήσει ο Carlos Sainz της Ferrari. Τρίτος ο Lando Norris ο οποίος έκανε εξαιρετική επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές και εκμεταλλεύτηκε το ότι πολλοί αντίπαλοί του δεν έκαναν καλή δουλειά εχθές. Η τρίτη θέση εκκίνησης είναι η καλύτερη που έχει καταφέρει να πετύχει φέτος. Ο 23χρονος Βρετανός θα έχει ένα δύσκολο αγώνα, προσπαθώντας να κρατήσει πίσω του ταχύτερα μονοθέσια, με μία McLaren που δεν έχει υψηλή τελική ταχύτητα στην ευθεία.

Λόγω των δύο ποινών που δέχθηκε ο Pierre Gasly για παρεμπόδιση των Sainz και Verstappen, θα εκκινήσει από την 4η στη 10η θέση. Αυτό προώθησε τον Lewis Hamilton στην 4η θέση. Ο Βρετανός μπορεί να ανέβει θέσεις. Καθοριστικό παράγοντα ίσως διαδραματίσει ο τρόπος με τον οποίο θα συμπεριφερθεί στα ελαστικά της η Mercedes.

Πίσω από τον Lewis Hamilton θα εκκινήσει ο Lance Stroll, ισοφαρίζοντας την καλύτερη φετινή θέση του στην εκκίνηση. H Aston Martin έχει αποδειχθεί καλή στη συντήρηση των ελαστικών της και αναμένεται να έχει καλό ρυθμό αγώνα. Εξαρτάται από τον Καναδό να το εκμεταλλευτεί.

Η Alpine φαίνεται να έχει κάνει ένα βήμα προόδου στους δύο τελευταίους αγώνες και ο Esteban Ocon, που θα εκκινήσει από την 6η θέση, είναι πολύ πιθανό να έχει ένα μονοθέσιο με καλό ρυθμό αγώνα.

Ο Nico Hulkenberg, όπως συνηθίζει να κάνει φέτος, τοποθέτησε τη Haas πολύ ψηλά -εκμεταλλευόμενος και την υψηλή τελική ταχύτητα που αναπτύσσει- και θα δυσκολευθεί με την καταπόνηση των ελαστικών.

Ο Fernando Alonso θα παραταχθεί 8ος, έπειτα από μία εμφάνιση που δεν ήταν η καλύτερή του εχθές. Ο Ισπανός δήλωσε ότι θα μπορούσε να είχε διεκδικήσει τη 2η θέση αν δεν είχε κάνει λάθος στην τελική του προσπάθεια, ακόμα και με τραυματισμένο δάπεδο στο μονοθέσιό του, το οποίο έχει αντικατασταθεί για τον αγώνα.

Θα είναι ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε τι θα καταφέρει να κάνει στις πρώτες στροφές ο Alonso, με το γνωστό του ακονισμένο ένστικτο για ευκαιρίες σε αυτές τις περιπτώσεις να είναι πάντα ενεργοποιημένο. Η Aston Martin αναμένεται να έχει καλό ρυθμό αγώνα και να συντηρεί τα ελαστικά της, οπότε ο Ισπανός μπορεί να κυνηγήσει ένα καλό αποτέλεσμα.

O Sergio Perez μετράει τρία λάθη στις κατατακτήριες δοκιμές των τελευταίων πέντε  Grand Prix και κάποιες φήμες αναφέρουν ότι προσπαθεί να μιμηθεί το οδηγικό στιλ του Max Verstappen για να αντλήσει περισσότερη απόδοση από το μονοθέσιο. Ό,τι και αν ισχύει, δεδομένου του καλού ρυθμού αγώνα της Red Bull, θεωρητικά, ο Μεξικανός θα πρέπει να καταφέρει να φτάσει ψηλά στη βαθμολογούμενη δεκάδα, αν και δεν έχει δείξει τις ίδιες ικανότητες ανάκαμψης με τον Verstappen. Τα προσπεράσματα δεν είναι ιδιαίτερα εύκολα στην πίστα της Βαρκελώνης, αλλά η Red Bull έχει πολύ αποδοτικό DRS.

Πιο δύσκολο θα είναι το έργο ανέλκυσης στην κατάταξη για τον George Russell, αν και σημείωσε πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι η ομάδα έκανε λάθος στο στήσιμο του μονοθεσίου του 25χρονου Βρετανού, για αυτό και είχε αναπηδήσεις και δεν μπορούσε να φέρει στην κατάλληλη θερμοκρασία τα ελαστικά του.

Ο Russell τη γλίτωσε με μια επίσημη προειδοποίηση από τους αγωνοδίκες για την επαφή που προκάλεσε με τον Hamilton στο Q2. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι οδηγοί της Mercedes (όπως και των McLaren και Alpine), έχουν στη διάθεσή τους μόνο ένα σετ σκληρής γόμας ελαστικών, έναντι των δύο που έχουν διαφυλάξει οι οδηγοί των Red Bull και Ferrari. Οι Perez και Russell θα μπορούσαν να επιλέξουν κόντρα στρατηγική, εκκινώντας με τη σκληρή γόμα, αλλά δεν είναι απίθανο o Perez να επιλέξει τη μαλακή και να κάνει ένα πολύ μικρό πρώτο stint.

Το πιο δύσκολο έργο ανάκαμψης από όλους τους οδηγούς θα έχει ο Charles Leclerc, ο οποίος αντιμετώπισε προβλήματα με τη συμπεριφορά του πίσω άξονα της Ferrari στις αριστερές στροφές κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών. Επειδή οι μηχανικοί της ιταλικής ομάδας δεν προλάβαιναν να κάνουν επιτόπου διάγνωση ώστε να βρουν τη ρίζα του προβλήματος, επέλεξαν να αντικαταστήσουν ολόκληρο το πίσω μέρος του μονοθεσίου του Μονεγάσκου (ανάρτηση-κιβώτιο) και να κάνουν αλλαγές στο στήσιμο.

Συνεπώς, o Leclerc θα εκκινήσει το GP Ισπανίας από το pit lane, αφότου θα έχουν περάσει μπροστά του όλοι όσοι ξεκίνησαν από το κανονικό grid, ενδεχομένως επιλέγοντας κόντρα στρατηγική, ίσως και 3 pit stop (με πολύ σύντομο πρώτο stint), δεδομένου ότι διαθέτει δύο καινούργια σετ μαλακής γόμας.

Το κιβώτιο είναι το 3ο φετινό του Leclerc, από τα 4 που επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της σεζόν ανά μονοθέσιο, χωρίς ποινή. Επιπλέον, η Ferrari άδραξε την ευκαιρία για να παρουσιάσει επιπλέον μπαταρία του υβριδικού συστήματος (3η φετινή) και μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου ERS (4η) στο «στόλο» (pool) του Μονεγάσκου για την υπόλοιπη σεζόν.

Tον Leclerc θα πλαισιώσει με εκκίνηση από το pit lane και ο Logan Sargeant, καθώς η Williams έκανε αλλαγές στην ανάρτηση και τους αεραγωγούς των φρένων του μονοθεσίου του νεαρού Αμερικανού.

Στρατηγική
Η Pirelli εκτιμά ότι το GP Ισπανίας θα είναι αγώνας με πιθανότατα δύο pit stop, ή ακόμα και τρία για όσους επιλέξουν μια πιο επιθετική προσέγγιση, αν και με τα προσπεράσματα να προβλέπονται αρκετά δύσκολα, θα είναι η οδός που μάλλον θα επιλεγεί λιγότερο, εκτός και αν οι καταστάσεις (υπερβολική καταπόνηση, παρέμβαση αυτοκινήτου ασφαλείας) ωθήσουν κάποιους προς τα εκεί.

Η Pirelli αναφέρει ότι η ταχύτερη στρατηγική θα είναι η εκκίνηση με μαλακή γόμα (έως τον 13ο-18ο γύρο) και έπειτα δύο stint 20-30 γύρων με τη σκληρή γόμα. Μία εναλλακτική πολύ κοντά στην προαναφερθείσα θα ήταν αυτή εκκίνησης με μαλακή γόμα (έως τον 15ο-20ό γύρο), χρήσης σκληρής για περίπου 30-35 γύρους και μετάβαση ξανά σε μαλακή για 15-20 γύρους. Το μεσαίο stint με τη σκληρή θα μπορούσε να βρίσκεται κάπου στη μέση (25-30 γύρους), αν επιλεγεί η μέση γόμα για το τελικό stint (20-25 γύρων).

H μέγιστη αντοχή της μαλακής γόμας εκτιμάται στους 21 γύρους, της μέσης στους 29 και της σκληρής στους 35 γύρους. Η προσωπική μας εκτίμηση είναι ότι κάποιοι οδηγοί θα επιλέξουν να εκκινήσουν με τη μέση γόμα, ιδίως αυτοί που έχουν μόνο ένα σετ σκληρών ελαστικών διαθέσιμο. Ωστόσο, ο καιρός ενδέχεται να παίξει το ρόλο του, καθώς στις προγνώσεις έχει αναφερθεί έως και 40% πιθανότητα βροχής κατά τη διάρκεια του αγώνα.

O λόγος που ο Pierre Gasli τιμωρήθηκε:

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu