Auto Moto

FORMULA 1: Ιστορική για Red Bull – Max Verstappen στη Βουδαπέστη

Με τη νίκη του ο Verstappen έφθασε τις 7 και η Red Bull τις 12 στη σειρά, ξεπερνώντας το ρεκόρ που είχε η MacLaren από τη δεκαετία του 1980.

Ο Max Verstappen κατέκτησε την 7η συνεχόμενη φετινή του νίκη στο Grand Prix της Formula 1 που έγινε στην πίστα της Βουδαπέστης και επέτρεψε στη Red Bull να σημειώσει το απόλυτο ρεκόρ συνεχόμενων νικών στην ιστορία της Formula 1, με 12 επιτυχίες στη σειρά, ξεπερνώντας το ρεκόρ που είχε η MacLaren από τη δεκαετία του 1980, όταν οδηγούσαν ο θρύλος της F1 Ayrton Sena και ο κύριος καθηγητήςο Γάλλος Alain Prost. Ο Verstappen που στη σειρά εκκίνησης ήταν δεύτερος πέρασε τον Lewis Hamilton στο τέλος της ευθείας εκκίνησης. Μόνο 4 οδηγοί έχουν κατακτήσει 7 ή περισσότερες συνεχόμενες νίκες στην ιστορία της Formula 1: oι Sebastian Vettel (9), Alberto Ascari, Michael Schumacher και Nico Rosberg (7).

Ο Lando Norris, που ξεκίνησε τρίρος, έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα για να ανέβει για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο σε δύο συνεχόμενα Grand Prix, με τη McLaren να επιβεβαιώνει την αναγέννησή της με τις τελευταίες αναβαθμίσεις. Ο Βρετανός κατάφερε να περάσει εμπρός από τον team-mate του, Oscar Piastri που είχε επωφεληθεί στην εκκίνηση, καθώς πετάχτηκε στη δεύτερη θέση, αλλά στη συνέχεια έχασε θέσεις και τερμάτισε πέμπτος, πίσω από Sergio Perez και τον Lewis Hamilton.

Ο Norris κατάφερε να διατηρήσει σε απόσταση ασφαλείας τον Sergio Perez στους τελευταίους γύρους. Ο Perez έκανε έναν επιθετικό αγώνα για να ανέβει από την 9η θέση εκκίνησης στο βάθρο, και κατάφερε να αντισταθεί στην επίθεση του Lewis Hamilton, που στο τέλος του αγώνα τερμάτισε ακριβ’ώς πίσω από τον Μεξικανό.

Ο Hamilton δεν έκανε καλή εκκίνηση και απολογήθηκε για αυτό. Ο Βρετανός βρέθηκε στην 4η θέση στον 1ο γύρο και εκεί τερμάτισε, έχοντας καταφέρει να περάσει εμπρός από τον Oscar Piastri.

O George Russell πραγματοποίησε έναν εντυπωσιακό αγώνα ανάκαμψης για να διασχίσει τη γραμμή τερματισμού ακριβώς πίσω από τον Charles Leclerc. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari είχε δεχθεί ποινή 5 δλ. για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στο pit lane, συνεπώς, η 6η θέση πήγε στο Russell. O Leclerc θα μπορούσε να είχε σημειώσει ένα καλύτερο αποτέλεσμα, αν δεν είχε ένα καταστροφικό πρώτο pit stop που ξεπέρασε τα 9 δλ. Στη συνέχεια, κόλλησε πίσω από τον team-mate του, και η Ferrari ενορχήστρωσε το undercut για να τον φέρει μπροστά, πριν κάνει το λάθος που του κόστισε και την 6η θέση, μπλοκάροντας τα φρένα του στην είσοδο του pit lane.

O Carlos Sainz επωφελήθηκε από το χάος της εκκίνησης για να βρεθεί από την 11η στην 6η θέση, αλλά δεν είχε καλό ρυθμό στον αγώνα. Το ίδιο συνέβη και με τις Aston Martin (λόγω των ενισχυμένων ελαστικών της Pirelli;), με τους Fernando Alonso και Lance Stroll να συμπληρώνουν τη βαθμολογούμενη δεκάδα χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να επιτεθούν στους προπορευόμενους.

Καταστροφικό ξεκίνημα για Zhou και Alpine 

Ο Guanyu Zhou δεν ξεκίνησε καλά τον αγώνα και έχασε πολλές θέσεις. Έχασε επίσης και τα φρένα για την 1η στροφή, χτυπώντας τον Ricciardo, δημιουργώντας μία αλυσιδωτή αντίδραση, καθώς ο Αυστραλός ακούμπησε τον Ocon, ο οποίος έπεσε επάνω στον team-mate του, Gasly, προκαλώντας την εγκατάλειψη αμφότερων των Alpine έπειτα από τον πρώτο γύρο. Ο Zhou δέχθηκε ποινή 5 δλ. για το συμβάν. Από την ανώμαλη προσγείωση, έσπασε το κάθισμα του Ocon, που επισκέφθηκε το ιατρικό κέντρο της πίστας με πόνο στην πλάτη, αλλά διαπιστώθηκε ότι ήταν όλα εντάξει.

Από όλα αυτά επωφελήθηκε ο Sainz για να ανέβει από την 11η στην 6η θέση με τη μαλακή γόμα, πίσω από τον Leclerc και εμπρός από τον Alonso, ο οποίος βρέθηκε υπό την πίεση του Perez όταν ενεργοποιήθηκε το DRS. Ο Perez κατάφερε να περάσει μπροστά από τον Alonso στη μάχη για την 7η θέση στον 8ο γύρο, καθώς ο Ισπανός δεν αντιστάθηκε, για να μη χάσει χρόνο. Στον 9ο γύρο, ο Albon ξεκίνησε τη διαδικασία των pit stop, με τους Stroll, Bottas και Tsunoda να απαντούν στον επόμενο γύρο.

Ο Verstappen είχε απομακρυνθεί 4,5 δλ. από τον Piastri έως τον 12ο γύρο (ο Ολλανδός είχε ρυθμό περίπου μισό δλ. ταχύτερο στο γύρο), ενώ ο Norris ήταν 2 δλ. πίσω και ο Hamilton άλλα 2,2 δλ. από τον συμπατριώτη του και είχε 2 δλ. πίσω του τον Leclerc. Ο Perez με τη σκληρή γόμα είχε αρχίσει να πλησιάζει τον Sainz με τη μαλακή. Ο Ισπανός ανέφερε ότι αν έβλεπε τον Perez έτοιμο να τον προσπεράσει, θα εισερχόταν στα pits και το έκανε στο τέλος του 15ου γύρου για να τοποθετήσει τη σκληρή γόμα και να επιστρέψει στην πίστα στην 11η θέση, εμπρός από τον Stroll.

Παράλληλα, ο Russell είχε ανέβει στην 9η θέση, ενώ η Mercedes επιχείρησε το undercut επί της McLaren με τον Hamilton να εισέρχεται στα pits για τη σκληρή γόμα στο τέλος του 16ου γύρου και κατάφερε να βγει ακριβώς μπροστά από τον Ricciardo και 5 δλ. πίσω από τον team-mate του. Η McLaren απάντησε άμεσα με τον Norris, ο οποίος επέστρεψε στην πίστα εμπρός και από τον Russell.

Το pit stop του Leclerc ήταν πολύ αργό (9,4 δλ.) και τον έριξε στην 11η θέση, πίσω από τον Stroll. Ο Piastri εισήλθε στα pits στο 18ο γύρο, αλλά επέστρεψε στην πίστα δίπλα από το Norris, που ουσιαστικά έκανε το undercut στον team-mate του, με έναν εκπληκτικό πρώτο γύρο με τα φρέσκα ελαστικά.

Τα pit stop είχαν προωθήσει τον Perez στη δεύτερη θέση, 22 δλ. πίσω από τον Verstappen, με τις 10 πρώτες θέσεις να καταλαμβάνονται από 5 ομάδες με τους δύο οδηγούς του τον ένα πίσω από τον άλλο: Red Bull, McLaren, Mercedes, Ferrari και Aston Martin βρίσκονταν στην πίστα με αυτή τη σειρά. Ο Verstappen έκανε το pit stop του στον 23ο γύρο χωρίς να χάσει την πρωτοπορία. Μετά από το δικό του pit stop, ο Perez βρέθηκε ανάμεσα στις δύο Ferrari, στην 7η θέση με τη μέση γόμα.

Ο Russell, που δεν είχε κάνει pit stop, άφησε τον Hamilton να περάσει για την 4η θέση, αλλά ο 7 φορές Πρωταθλητής βρισκόταν ήδη 11 δλ. πίσω από τη 2η McLaren, έχοντας χάσει πολύ χρόνο (7 δλ.) από τα βρετανικά μονοθέσια στη διαδικασία των πρώτων pit stop. Ο Perez κατάφερε να περάσει τον Sainz για την 6η θέση στον 27ο γύρο από την εσωτερική στην 1η στροφή, παρότι ο Ισπανός είχε DRS από τον Russell που βρισκόταν ακριβώς μπροστά τους. Στον επόμενο γύρο, ο Perez πέρασε και τον Russell (με παλιά ελαστικά), για την 5η θέση, με το Βρετανό να παίζει πολύ σκληρή άμυνα, πριν εισέλθει στα pits για τη μέση γόμα και να πέσει στη 14η θέση.

Ο Stroll παραχώρησε την 8η θέση στον Alonso. O Perez μείωνε με πολύ γρήγορο ρυθμό τη διαφορά που τον χώριζε από τον Hamilton, ο οποίος είχε πλησιάσει στα 8 δλ. τον Piastri, που δυσκολευόταν με τη σκληρή γόμα και είχε πέσει 5 δλ. πίσω από τον team-mate του, Norris, που προτιμούσε τα σκληρά ελαστικά. Ακριβώς στο μέσο του αγώνα, ο Russell είχε βρεθεί στην 9η θέση, σχεδόν 9 δλ. πίσω από τον Alonso.

O Hamilton είχε πλησιάσει στα 5 δλ. τον Piastri, αλλά είχε δεχθεί εντολή να σηκώνει το πόδι του από το γκάζι πριν από τις ζώνες πέδησης για να διατηρήσει υπό έλεγχο τις θερμοκρασίες λειτουργίας του μονοθεσίου του. Από τον 40ό γύρο, ο Perez είχε πάρει το DRS του Hamilton, που είχε πλησιάσει στα 2,5 δλ. τον Piastri έως τον 41ο γύρο.

Ο Leclerc ζήτησε μία διαφορετική στρατηγική, καθώς ένιωθε ότι έχανε χρόνο πίσω από τον team-mate του. Παράλληλα, ο Hamilton κατάφερε να υπερασπιστεί τη θέση του από τον Perez με 8 γύρους πιο παλιά ελαστικά και ένα σκαλοπάτι πιο σκληρά. Ωστόσο, είχε αρχίσει να χάνει πρόσφυση στον πίσω άξονα. Αλλά ήταν η McLaren και η Red Bull που τράβηξαν τη «σκανδάλη» πρώτες, καλώντας στα pits στο τέλος του 42ου γύρου τους Piastri και Perez.

H Red Bull επιχείρησε το undercut επί του Hamilton με ένα ταχύτατο pit stop 1,9 δλ. για τη μέση γόμα, που επέτρεψε στο Μεξικανό να πλησιάσει στο 1,5 δλ. τον Piastri του οποίου το pit stop ήταν 2,8 δλ. Undercut πραγματοποίησε και η Ferrari με το Leclerc επί του Sainz, ωστόσο ο Μονεγάσκος βρέθηκε υπό έρευνα για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στο pit lane, καθώς μπλόκαρε τα φρένα του εισερχόμενος στο pit lane. Το pit stop του Alonso ήταν αργό (3,3 δλ.), επειδή γύριζαν οι πίσω τροχοί και καθυστέρησε η αντικατάστασή τους.

Η Mercedes διατήρησε στην πίστα τον Hamilton, περιμένοντας ένα αυτοκίνητο ασφαλείας, και κάλεσε τον Russell στα pits, ο οποίος βρέθηκε 8ος, εμπρός από τις Aston Martin. Παράλληλα, ο Perez κατάφερε να περάσει από την εξωτερική τον Piastri (έπειτα από δύο μικρές επαφές από τη σκληρή άμυνα του Αυστραλού) στην 1η στροφή του 47ου γύρου, για την 3η θέση ουσιαστικά.

Ο Αυστραλός δέχθηκε προειδοποίηση για τρεις παραβάσεις ορίων πίστας, καθώς η διεύθυνση αγώνα σημείωσε το ενδεχόμενο να τον ώθησε εκτός πίστας o Perez, ο οποίος βρισκόταν 8,5 δλ. πίσω από τον Norris. Ο Leclerc δέχθηκε ποινή 5 δλ. για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στο pit lane.

Στον 50ό γύρο, ο Norris είχε φτάσει στο 1 δλ. τον Hamilton, ο οποίος όμως εισήλθε στα pits για τη μέση γόμα για τους 20 τελευταίους γύρους. Ο Norris δέχθηκε προειδοποίηση να διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση για το ενδεχόμενο μάχης με τον Perez στους τελευταίους γύρους. Ο Verstappen έκανε με άνεση το δεύτερο pit stop του για τη μέση γόμα στο τέλος του 51ου γύρου.

Ο Norris έχασε περίπου 2 δλ. προσπαθώντας να ρίξει γύρο στον Zhou, ενώ ο Hamilton κινήθηκε 1,6 δλ. ταχύτερα από τον Piastri στον 54ο γύρο και σύντομα βρέθηκε σε απόσταση DRS στη μάχη για την 4η θέση. Στο ξεκίνημα του 57ου γύρου, ο Hamilton πέρασε τη McLaren με ευκολία. Δέκα γύρους πριν το τέλος, ο Norris είχε μπροστά του 6 πιο αργούς συνδυασμούς, με τον Perez να τον πλησιάζει, αλλά ο Βρετανός διατήρησε τη διαφορά πάνω από τα 3,5 δλ.

Ο Russell πλησίασε σε απόσταση βολής τον Sainz πέντε γύρους πριν το τέλος, ενώ είχε μπλοφάρει πριν ότι τα ελαστικά του είχαν αρχίσει να παραδίδουν το πνεύμα. Ο Βρετανός πέρασε με ευκολία τον Sainz με πολύ καλή τοποθέτηση της Mercedes εκτός του slipstream της Ferrari στην τελευταία στροφή για να έχει καλύτερη έξοδο για την ευθεία. Στόχος του Βρετανού ήταν να πλησιάσει σε απόσταση μικρότερη των 5 δλ. το Leclerc για να αποσπάσει και την 6η θέση, με τη Mercedes να «ζωντανεύει» καθώς άδειασαν τα ρεζερβουάρ, κάτι που κατάφερε πολύ σύντομα.

Παράλληλα, ο Hamilton είχε πλησιάσει στα 2 δλ. τον Perez, ο οποίος έχανε έδαφος πλέον και από τον Norris με δύο γύρους να απομένουν, αλλά δεν πρόλαβε να τον περάσει.

Η Formula 1 συνεχίζεται την ερχόμενη Κυριακή 30 Ιουλίου με το Grand Prix του Σπα στο Βέλγιο ενώ στη συνέχεια διακόπτεται για το καλοκαιρικό break, και επανέρχεται στο τέλος Αυγούστου με το Grand Prix της Ολλανδίας (27 Αυγούστου).

Τα αποτελέσματα του αγώνα:

Η βαθμολογία των οδηγών:

DRIVERNATIONALITYCARPTS
1Max VerstappenNEDRED BULL RACING HONDA RBPT281
2Sergio PerezMEXRED BULL RACING HONDA RBPT171
3Fernando AlonsoESPASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES139
4Lewis HamiltonGBRMERCEDES133
5George RussellGBRMERCEDES90
6Carlos SainzESPFERRARI87
7Charles LeclercMONFERRARI80
8Lando NorrisGBRMCLAREN MERCEDES60
9Lance StrollCANASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES45
10Esteban OconFRAALPINE RENAULT31
11Oscar PiastriAUSMCLAREN MERCEDES27
12Pierre GaslyFRAALPINE RENAULT16
13Alexander AlbonTHAWILLIAMS MERCEDES11
14Nico HulkenbergGERHAAS FERRARI9
15Valtteri BottasFINALFA ROMEO FERRARI5
16Zhou GuanyuCHNALFA ROMEO FERRARI4
17Yuki TsunodaJPNALPHATAURI HONDA RBPT2
18Kevin MagnussenDENHAAS FERRARI2
19Logan SargeantUSAWILLIAMS MERCEDES0
20Nyck De VriesNEDALPHATAURI HONDA RBPT0
21Daniel RicciardoAUSALPHATAURI HONDA RBPT0

Η κατάταξη των ομάδων: 

TEAMPTS
1RED BULL RACING HONDA RBPT452
2MERCEDES223
3ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES184
4FERRARI167
5MCLAREN MERCEDES87
6ALPINE RENAULT47
7WILLIAMS MERCEDES11
8HAAS FERRARI11
9ALFA ROMEO FERRARI9
10ALPHATAURI HONDA RBPT2
googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu