H είσοδος της νέας, 5ης γενιάς του Ford Ranger στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε και επίσημα με την παρουσίαση στον ειδικό τύπο της κορυφαίας του έκδοσης, της γνωστής σε όλους τους φαν των pick-up, Raptor. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Το Ranger αποτελεί το best seller της κατηγορίας του στην Ευρώπη ήδη από το 2015, ενώ τα τελευταία χρόνια, καταγράφει πωλήσεις ρεκόρ αποσπώντας μερίδιο 44,9% το 2022. Βέβαια σε αυτό έχει συμβάλλει και η αποχώρηση σημαντικών ανταγωνιστών του από την ευρωπαϊκή αγορά, όπως το Nissan Navara.
Σε κάθε περίπτωση, το Ranger αποτελεί τον αδιαφιλονίκητο ηγέτη στα pick-up, με την έκδοση Raptor να έρχεται να υπογραμμίσει τον δυναμικό του χαρακτήρα και τις εξαιρετικές του δυνατότητες. Το Raptor αποτελεί μια μοναδική περίπτωση, μπορώντας ουσιαστικά να συγκριθεί μόνο με τον εαυτό του. Αν και πρόκειται για μια εξειδικευμένη έκδοση που απέχει έτη φωτός από αυτό που έχει κανείς στο μυαλό του όταν αναφέρεται σε αγροτικό όχημα, είναι ενδεικτικό πως πάνω από 1 στα 20 pick-up που πωλούνται στην Ευρώπη αφορούν τη συγκεκριμένη έκδοση.
Το Raptor είναι ένα μοντέλο επιβλητικό σε όλα. Από την εμφάνιση μέχρι τις προδιαγραφές. Διαθέσιμο σε έκδοση με κινητήρα diesel (210 ίπποι) και βενζίνης, είχαμε τη δυνατότητα στην πρώτη μας επαφή μαζί του να βρεθούμε στη θέση οδήγησης της δεύτερης. Σε αυτήν, το Raptor εφοδιάζεται με έναν V6 3.0 λίτρων με διπλό τούρμπο και απόδοση 292 ίππων. Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 491 Nm. Μπορεί στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού τα ηλεκτρικά pick-up να αποτελούν πραγματικότητα και μάλιστα όπως λένε όσοι τα έχουν οδηγήσει να εντυπωσιάζουν, όμως να είσαι βέβαιος πως το ίδιο κάνει και το Raptor.
Με μήκος 5,38 μέτρα και πλάτος που ξεπερνά οριακά τα 2 μέτρα, το βάρος του ξεπερνά τους 2,5 τόνους και κάνει οτιδήποτε κινείται δίπλα του στο δρόμο να μοιάζει με αυτοκίνητο υπό κλίμακα. Και μπορεί η εμφάνισή του να παραπέμπει σε καθαρόαιμο off road μοντέλο, όμως μέχρι να έρθει η στιγμή να αποδείξει τις δυνατότητές του στο χώμα, καλό είναι να γνωρίζεις πως τα καταφέρνει πολύ καλά και στην άσφαλτο.
Το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων με paddles στο τιμόνι εξασφαλίζει ομαλές και γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων, ενώ στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να διατηρείς με άνεση υψηλές ταχύτητες χωρίς το παραμικρό αίσθημα ανασφάλειας. Ακόμη και ο θόρυβος που φτάνει στα αυτιά σου, είναι σαφώς περιορισμένος σε σχέση με αυτό που θα περίμενες.
Τα ηλεκτρονικά αποτελούν σημαντική παράμετρο στον εξοπλισμό του Raptor. Τα πάντα ρυθμίζονται με κουμπιά και μέσω προγραμμάτων. Από την ανάρτηση και την απόκριση του κινητήρα, μέχρι το κλείδωμα των διαφορικών. Ας ξεκινήσουμε όμως από την οπτική των αριθμών. Με απόσταση από το έδαφος 27,2 εκατ. το Raptor είναι ξεκάθαρο πως είναι φτιαγμένο για τα δύσκολα. Οι γωνίες προσέγγισης, αναχώρησης και ράμπας είναι αντίστοιχα 31°, 24-27° και 24°, ενώ το ανώτερο βάθος διέλευσης υδάτινου εμποδίου είναι τα 85 εκατοστά.
Στη σύντομη, αλλά ιδιαίτερα περιεκτική επαφή μας με το Ranger Raptor, η θεωρία επιβεβαιώθηκε στην πράξη. Το κορυφαίο pick-up της Ford είναι ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσες κάλλιστα να χαρακτηρίσεις all around, με μοναδικό ανασταλτικό παράγοντα τον όγκο του. Από εκεί και πέρα όμως, δεν θα σε προβληματίσει σε κανενός είδους οδόστρωμα, ενώ ειδικά εκτός δρόμου, είναι πραγματικός οδοστρωτήρας διατηρώντας παράλληλα ένα αξιομνημόνευτο επίπεδο άνεσης.
Χωρίς πολλά λόγια, το Raptor απέδειξε πως είναι ικανό να κάνει πράγματα που είναι αμφίβολο αν θα τους ζητήσεις ποτέ. Και αυτό είναι ουσιαστικά και το οδηγικό statement του μοντέλου της Ford. Με 7 προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport, Slippery, Mud/Ruts, Rock Crawl, Sand, & Baja), ανάρτηση Fox, μια πλειάδα ηλεκτρονικών βοηθημάτων και το εξαιρετικό σύστημα infotainment SYNC4 που υποστηρίζεται από το ηχοσύστημα της B&O, το Raptor είναι ένα μοντέλο από το οποίο δεν λείπει τίποτα.
Στα highlights συγκαταλέγεται σίγουρα το Trail Control, μέσω του οποίου ο οδηγός επιλέγει μια σταθερή ταχύτητα κίνησης, αφήνοντας το αυτοκίνητο κυριολεκτικά να κάνει τα πάντα μόνο του, με τον ίδιο απλά να κρατάει το τιμόνι.
To Ranger στις διάφορες εκδόσεις του θα βρίσκεται τις επόμενες ημέρες στην ελληνική αγορά. Βέβαια η ελληνική αντιπροσωπεία έχει εδώ και καιρό ανακοινώσει τιμές. Η Ford επέλεξε να το διαθέσει σε εκδόσεις που δίνουν έμφαση στην ασφάλτινη ή off road παράμετρο (χαρακτηριστικές περιπτώσεις οι εκδόσεις Platinum και Wildtrack Χ αντίστοιχα), με τον αγοραστή να καλείται να επιλέξει ανάλογα με τις ανάγκες και τη χρήση για την οποία το προορίζει. Όσο για την κορυφαία έκδοση Raptor, οι τιμές ξεκινούν από τα 72.366 ευρώ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ο Μητσοτάκης είπε στον Σταϊνμάιερ για τις αποζημιώσεις κι αυτός του απάντησε για τις… γερμανικές επενδύσεις
- ΣΟΚ στην Ισπανία: Εικόνες καταστροφής με πλημμύρες και 51 νεκρούς στη Βαλένθια
- ΟΔΔΗΧ: Στο 2,63% η απόδοση των 3μηνων εντόκων γραμματίων Δημοσίου
- Novartis: Ανασύρθηκαν από το αρχείο 21 μηνύσεις πολιτικών – Ποινικός έλεγχος κατά των δύο μαρτύρων
- ΥΠΠΟ: Στα 63,874 εκατ. ευρώ οι δαπάνες για έργα σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους το 2023
- ΔΥΠΑ: 148 εργαστήρια ομαδικής συμβουλευτικής τον Νοέμβριο
- “Πράσινο” φως και από την Αρχή Ανταγωνισμού της Πολωνίας για το deal ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή – Masdar
- Κομισιόν: Θα ψάξει μέτρα για την αποφυγή ακραίων αυξήσεων στη χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις