Επιχειρήσεις

Fly – over Θεσσαλονίκης: Οι προσφυγές πήραν το… δρόμο τους – Η πρώτη 25 Οκτωβρίου στο ΣτΕ κι ακολουθούν κι άλλες

Μετά την απόφαση της προσφυγής της «Επιτροπής Προστασίας του Σέιχ Σου», ακολουθούν του «Συλλόγου Δρομέων Θεσσαλονίκης» και κατοίκων της περιοχής για την υλοτόμηση στα Κωνσταντινουπολίτικα

Έτοιμο να μπει στη «βάσανο» των δικαστικών προσφυγών είναι το μεγάλο οδικό έργο της Θεσσαλονίκης, το flyover στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής.

Στις 25 Οκτωβρίου αναμένεται να εκδικαστεί η αίτηση ακύρωσης των περιβαλλοντικών όρων του έργου που κατέθεσε το σωματείο «Επιτροπή Προστασίας του Σέιχ Σου», με την απόφαση να εκδίδεται έναν μήνα μετά.

Ακολουθεί κι άλλη, καθώς τον Σεπτέμβριο το Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης παρέπεμψε στο ΣτΕ την προσφυγή κατοίκων της περιοχής κατά της υλοτόμησης που πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι και συγκεκριμένα τον Αύγουστο στα Κωνσταντινουπολίτικα.

Νομικοί κύκλοι εκτιμούν ότι η υπόθεση δεν πρόκειται να συζητηθεί πριν από το 2024, ενώ εργολάβοι και Ελληνικό Δημόσιο δεσμεύονται από την προσωρινή διαταγή που έχει παγώσει το έργο. Το σκεπτικό της απόφασης δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό, ωστόσο, βάσει της προσφυγής, η υλοτόμηση της περιοχής για να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής έχει άμεση συνάφεια με την ΑΕΠΟ (Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων) που βρίσκεται στο ΣτΕ κατόπιν άλλης προσφυγής του «Συλλόγου Δρομέων Θεσσαλονίκης».

Οι αποφάσεις για τις προσφυγές ουσιαστικά θα είναι και εκείνες που θα δείξουν αν το έργο συνεχιστεί ως έχει ή θα χρειαστεί να γίνουν αλλαγές με βάση τους περιβαλλοντικούς όρους.

Αλλά και πάλι το μέλλον του έργου δεν προβλέπεται ρόδινο, καθώς θα προκαλέσει κυκλοφοριακό έμφραγμα στην πόλη πρίν ακόμα ξεκινήσει η κατασκευή του, αφού στην ανατολική του πλευρά θα αποκλειστούν 1+1 λωρίδες σε κάθε ρεύμα για να αρχίσουν οι εργασίες και οι νέες προσφυγές είναι σίγουρες.

Γι αυτό ακριβώς το πρόβλημα  έχουν γίνει και αρκετές συσκέψεις του υπ. Υποδομών και Μεταφορών από το καλοκαίρι με εκπροσώπους φορέων και αυτοδιοικητικών παραγόντων, προ εκλογών όμως και με άλλη δημοτική αρχή, αυτή του Κ. Ζέρβα, για να υπάρξει μια στρατηγική για το πως θα παρθούν μέτρα που θα μειώσουν, στο μέτρο του εφικτού, την κυκλοφοριακή επιβάρυνση που θα δεχθεί η πόλη, αλλά και να προλάβουν πιθανές προσφυγές που θα ανοίξουν νέο φαύλο κύκλο καθυστερήσεων.

Οι συζητήσει θα ξεκινήσουν και πάλι με το νέο δήμαρχο Στέλιο Αγγελούδη.

Δεν είναι τυχαίο ότι για το θέμα αναφέρθηκε και πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, που μίλησε για ανάγκη συνεννόησης με την τοπική αυτοδιοίκηση ώστε να μπορέσουν να τρέξουν τα υπό κατασκευή έργα.

Η έναρξη της κατασκευής του έργου έχει τοποθετηθεί για τον Νοέμβριο και η διάρκεια τους έχει αρχικά εκτιμηθεί για 4 χρόνια. Δεδομένων, όμως των προσφυγών και του χρόνου έκδοσης των αποφάσεων αυτό ακούγεται ουτοπικό.

Προ εβδομάδων με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου το flyover χαρακτηρίστηκε ως έργο γενικότερης σημασίας και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με υπογραφή του υπουργού, Χρήστου Σταϊκούρα, έχει πλέον τη δυνατότητα να προχωρήσει εξπρές απαλλοτριώσεις για την απόκτηση των απαραίτητων εδαφών για να προχωρήσει το έργο.

Με την λειτουργία του flyover το σχήμα ΑΒΑΞ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ θα αναλάβει την λειτουργία και συντήρηση όλου του Περιφερειακού Θεσσαλονίκης για περίπου 30 χρόνια, ενώ οι χρήστες του δρόμου δεν θα πληρώνουν διόδια, γιατί η σύμβαση ΣΔΙΤ προβλέπει πως η αποπληρωμή του έργου θα γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας.

Όταν φυσικά γίνει το έργο.

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu