Ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της FIAT, το Uno, γιορτάζει τα 40α του γενέθλια. Tο πρώτο μοντέλο αποκαλύφθηκε στις 19 Ιανουαρίου του 1983, στο Ακρωτήριο Κανάβεραλ των Η.Π.Α., έναν χώρο άρρηκτο συνδεδεμένο με την κατάκτηση του διαστήματος. Ο χώρος αποτελούσε το ιδανικό σκηνικό για την παρουσίαση ενός αυτοκινήτου, το οποίο επαναπροσδιόρισε τα αυτοκίνητα πόλης, αλλά και την ιστορία της ιταλικής μάρκας.
Σε αυτό το μοντέλο εφαρμόστηκαν μια σειρά από καινοτομίες που είχαν να κάνουν με την εκτεταμένη χρήση ρομπότ στη διαδικασία παραγωγής, την άρρηκτη σύνδεση μεταξύ του τμήματος σχεδίασης και της ομάδας μηχανικών εξέλιξης, αλλά και τον προσδιορισμό της «χρηστικής σχεδίασης». Με χρόνο εξέλιξης πέντε ετών και συνολική επένδυση της τάξης του ενός τρισεκατομμυρίων λιρετών, το πρόγραμμα για τη δημιουργία του Uno αποτέλεσε τη μεγαλύτερη επένδυση που είχε κάνει μέχρι τότε στην ιστορία της η Fiat για ένα μοντέλο.
Με το Uno γεννήθηκε ένα νέο είδος παραγωγής, που ονομάστηκε Robogate και που ήταν ένα προηγμένο σύστημα παραγωγής που σχεδίασε η Comau το οποίο περιλάμβανε μια εξαιρετικής ακριβείας διαδικασία συγκόλλησης. Το Robogate εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 1978 στο εργοστάσιο Rivalta και την παραγωγή του Ritmo, ενώ σύντομα πέρασε και στα εργοστάσια του Mirafiori και του Cassino. Το Fiat Uno θα εκμεταλλευόταν το νέο σύστημα και η παραγωγή του θα αξιοποιούσε τα δεκάδες ρομπότ που χρησιμοποιούνταν για τη συναρμολόγηση, για τις κολλήσεις και τη διαδικασία βαφής, βελτιώνοντας εντυπωσιακά την ομοιομορφία και την ποιότητα κατασκευής.
Φιλοξένησε τον κινητήρα FIRE, συνόλου που έχει συνδέσει άρρηκτα την ιστορία του με το Uno. Ήταν το πρώτο μοντέλο που εφοδιάστηκε με αυτό το διαμάντι της ιταλικής μηχανολογίας, το οποίο παρέμεινε στην παραγωγή για 35 χρόνια και κατασκευάστηκε σε περισσότερες από 23 εκατομμύρια μονάδες. Ο νέος κινητήρας FIRE ήταν πιο συμπαγής και ελαφρύτερος (μόλις 69 κιλά), απλούστερος στη σχεδιαστική του φιλοσοφία (με 95 λιγότερα εξαρτήματα), πιο σύγχρονος (με εκκεντροφόρο επικεφαλής), περισσότερο αξιόπιστος και με ευκολότερη συναρμολόγηση.
Το μοντέλο έγινε επιτυχία από την πρώτη στιγμή. Αγαπήθηκε από το κοινό, αλλά και τους ειδικούς, οι οποίοι του απένειμαν το τίτλο Car Of The Year 1984. Τα βασικά πλεονεκτήματα που προσέφερε ήταν η ευρύχωρη καμπίνα που μπορούσε να φιλοξενήσει έως και πέντε άτομα, ο επίσης μεγάλος και με εύκολη πρόσβαση από την πίσω πόρτα χώρος αποσκευών, αλλά και το καινοτόμο όσο και εργονομικό ταμπλό, όπου μέσω των δύο «κέντρων ελέγχου» εκατέρωθεν του πίνακα οργάνων μπορούσαν να ελεγχθούν σχεδόν όλες οι λειτουργίες.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Qualco Foundation: Πάνω από 150 πρωτοβουλίες σε παιδεία, πολιτισμό, αθλητισμό και κοινωνική αλληλεγγύη
- Στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία 16 στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ και της κοινοπραξίας για τη Σύμβαση 717
- Δημ. Τσιτσιράγκος: Η Alpha Bank στοχεύει στη στήριξη της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων και στην ενίσχυση ξένων επενδύσεων
- Ανδριόπουλος (Dimand): Χρειάζονται περισσότερα από 10 χρόνια για να λυθεί το στεγαστικό
- Η Κομισιόν συμφωνεί σε μια λύση «win – win» που πρότεινε ο Μητσοτάκης και συμφώνησε ο Τραμπ
- Λ. Οίκος: Οι δασμοί στην Κίνα αγγίζουν πλέον συνολικά το 145% – Με Μάο Τσετούνγκ «απαντά» το Πεκίνο
- Orilina Properties: Αύξηση 11% στα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη με 19,273 εκατ. ευρώ
- Χρηματιστήριο: Ράλι 3,54% με μια ανάσα από τις 1.600 μονάδες και τις τράπεζες στο τιμόνι
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις