Στα επικερδή συμβόλαια Ελλήνων εφοπλιστών για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου αναφέρεται με εκτενές ρεπορτάζ της από την Αθήνα η γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ). Ξεκινά μάλιστα περιγράφοντας τις δυσκολίες του Γερμανού δημοσιογράφου να λάβει επίσημη πληροφόρηση, για παράδειγμα από τον όμιλο Αγγελικούση.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, «στις θάλασσες του κόσμου ο μεγαλύτερος εφοπλιστικός όμιλος της Ελλάδας βρίσκεται στο στοιχείο του. Καθημερινά διασχίζει τους ωκεανούς με 150 πελώρια τάνκερ. Όμως την ίδια στιγμή θέλει να αποφύγει κάθε δημοσιότητα. Τα τηλεφωνήματα των δημοσιογράφων δεν φέρνουν αποτέλεσμα, τα e-mail μένουν αναπάντητα, ενώ δεν ωφελεί ούτε μία επίσκεψη με φυσική παρουσία. Στην υποδοχή το προσωπικό ιδιωτικής εταιρείας σεκιούριτι καλεί τον επισκέπτη, με τρόπο ευγενικό αλλά ξεκάθαρο, να αποχωρήσει. Το ίδιο ισχύει για την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Ανεπιθύμητες είναι οι ερωτήσεις των δημοσιογράφων. Οι Έλληνες εφοπλιστές “ζουν ευτυχισμένοι, διότι ζουν εν κρυπτώ”, όπως λέει μία γαλλική παροιμία».
Όπως αναφέρει στη συνέχεια η εφημερίδα της Φρανκφούρτης: «Ναυλομεσίτες εκτιμούν στο πρακτορείο Bloomberg ότι για τη μεταφορά ενός φορτίου αργού πετρελαίου από τον ρωσικό τερματικό σταθμό του Κόσμινο, ανατολικά του Βλαδιβοστόκ, μέχρι την Κίνα, ένα μικρότερο πλοίο μπορεί να κερδίσει 1,6 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή τα τριπλάσια σε σχέση με τις τιμές που ίσχυαν πριν από τον πόλεμο. Κάποιοι προμηθευτές, όπως ο Αγγελικούσης, απέχουν από αυτές τις συναλλαγές, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν οι ίδιοι τον Φεβρουάριο, προκειμένου να μη σπιλωθεί το όνομά τους. Άλλοι, όπως οι ελληνικοί εφοπλιστικοί όμιλοι Avin International Ltd. και Estoril Navigation Ltd., συμμετέχουν».
«Η Avin ανήκει σε έναν από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς ομίλους της Ελλάδας, την οικογενειακή επιχείρηση Βαρδινογιάννη, που δραστηριοποιείται κυρίως στα διυλιστήρια. Όμως, σύμφωνα με το κλαδικό περιοδικό Lloyd’s List, σήμερα ο μεγαλύτερος Έλληνας μεταφορέας ρωσικού πετρελαίου είναι ο δισεκατομμυριούχος Γιώργος Οικονόμου με την εφοπλιστική εταιρεία TMS Tankers. Τους τελευταίους δύο μήνες λέγεται ότι είχε 25 απόπλους. Μόνο ο ρωσικός όμιλος Sovcomflot έχει περισσότερους.
Τον Οικονόμου ακολουθεί η Thenamaris Ships Management του Έλληνα επιχειρηματία Κωνσταντίνου Μαρτίνου. Σύμφωνα με το Lloyd’s List, μεταξύ Μαΐου και Ιουνίου οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αυξήσει τις μεταφορές ρωσικού πετρελαίου κατά 41%. Έτσι, σήμερα η Ρωσία εξάγει περίπου την ίδια ποσότητα αργού πετρελαίου, όπως και πριν από την εισβολή στην Ουκρανία.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Συντάξεις Ιανουαρίου 2025: Οι ημερομηνίες για τις πληρωμές και οι αυξήσεις
- Γεραπετρίτης: Υπάρχει μια καλή ευκαιρία να μπουν στη συζήτηση με την Τουρκία δύσκολα θέματα
- Phoenix Vega Mezz: Από 3 Δεκεμβρίου η καταβολή της επιστροφής κεφαλαίου 0,0128 ευρώ ανά μετοχή
- Τράπεζα της Ελλάδος: Δωρεά 2 μηχανημάτων X-ray στην Ελληνική Αστυνομία
- Ευρωπαϊκές αγορές: Έκλεισαν με κέρδη – Με απώλειες 4,4% η UniCredit
- Σταϊκούρας: Παρουσίασε στο Υπουργικό την οργανωτική μεταρρύθμιση του σιδηροδρόμου
- Ευρώπη Holdings: Το χρονοδιάγραμμα εισαγωγής των νέων 70,36 εκατ. μετοχών στο Χρηματιστήριο
- Noval Property: Νέος Επιχειρησιακός Διευθυντής ο Γεώργιος Κουτσοποδιώτης
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις