Επιχειρήσεις

Φάις Συμμετοχών: Οι φήμες για το Χρηματιστήριο Αθηνών και η ανάπτυξη των brands το 2025

O Σάμι Φάις, CEΟ της Φάις Συμμετοχών

Από καλλυντικά μέχρι εστίαση και ένδυση, όλοι οι κλάδοι του retail βρίσκονται στις θυγατρικές εταιρείες του ομίλου

Με φόντο ένα χαρτοφυλάκιο brands και προϊόντων από όλο το φάσμα του εμπορίου, το οποίο χτίζει τα τελευταία 15 χρόνια, όλο και αυξάνονται οι φήμες τις τελευταίες εβδομάδες ότι ο όμιλος Φάις Συμμετοχών επιχειρεί είσοδο, μέσα στο 2025, στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Καλλυντικά, εστίαση, φιλοξενία, υποδήματα, άθληση, ένδυση είναι οι βασικοί πυλώνες γύρω από τους οποίους ο επιχειρηματίας Σάμι Φάις έχει οικοδομήσει έναν όμιλο, τον οποίο είναι σαφές από τις κινήσεις των τελευταίων ετών ότι θέλει να ανεβάσει σε ψηλότερη πίστα, αφήνοντας πίσω τις όποιες περιπέτειες που είχε με τη δικαιοσύνη στις αρχές του 2000, με στόχο την άντληση κεφαλαίων για την περαιτέρω αναπτυξιακή τους πορεία.

Ένας τρόπος για να γίνει αυτό είναι και η πιθανή είσοδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα στον όμιλο, διαθέτει 80 καταστήματα και 14 Shop in a Shop από τις 10 και πλέον θυγατρικές που εκπροσωπεί.

Παρόλαυτα, επίσημα από τον όμιλο δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση σε σχέση με επερχόμενη είσοδο στο Χρηματιστήριο της Φάις Συμμετοχών, τουλάχιστον ακόμα, ενώ δεν απαντήθηκε και σχετικό ερώτημα που τέθηκε σε υψηλόβαθμο στέλεχος του ομίλου.

Την ίδια στιγμή, μετά από επικοινωνία του Financial Report με την εταιρεία Euroxx Χρηματιστηριακή, η οποία φέρεται να συντάσσει ενημερωτικό δελτίο αύξησης μετοχικού κεφαλαίου στα τέλη του προηγούμενου μήνα αναφέρθηκε χαρακτηριστικά «δεν υπάρχει ακόμα κάτι ανακοινώσιμο για το αν αυτή θα συνοδευθεί από κάποια δημόσια προσφορά, δεν έχουμε κάτι να πούμε σε αυτή τη φάση», αφήνοντας, ωστόσο, ανοιχτό το περιθώριο για να γίνει αυτό, τους επόμενους μήνες.

Όλα αυτά συμβαίνουν όταν για το 2023 στον όμιλο πραγματοποιήθηκε αύξηση του τζίρου κατά 17%, με τα κέρδη μετά φόρων να ανέρχονται στα 5,1 εκατ. ευρώ έναντι 8,9 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα EBIDTA ανήλθαν σε 38,3 εκατ. ευρώ έναντι 32,7 το 2022.

Οι, δε, εργαζόμενοι στον όμιλο ξεπέρασαν τα 1000 άτομα, αγγίζοντας συγκεκριμένα πλέον τους 1078, ενώ στην εταιρεία απασχολούνται 126 εργαζόμενοι.

Κiko Milano: Ανάπτυξη στην Ελλάδα, δεύτερο κατάστημα στη Ρουμανία

Με δέκα καταστήματα της Ιταλικής εταιρείας καλλυντικών πορεύεται στην ελληνική αγορά ο όμιλος Φάις, με τη θυγατρική εταιρεία SLF East Europe ΑΕ να δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη και διοίκηση του δικτύου καταστημάτων KIKO MILANO. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2024 ολοκληρώθηκε η διεύρυνση της συνεργασίας της εταιρείας με την KIKO MILANO μέσω της υπογραφής συμβολαίου εκπροσώπησης και ανάπτυξης του δικτύου στις χώρες Τσεχία και Σλοβακία, ενώ πριν από λίγες ημέρες άνοιξε και το δεύτερο κατάστημα της εταιρείας στη Ρουμανία, λίγους μήνες μετά το πρώτο, το οποίο είχε κάνει εγκαίνια τον περασμένο Απρίλιο.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία διαχειρίζεται άλλα δύο καταστήματα στη Βουλγαρία και άλλα τέσσερα στην Κύπρο.

Δύο χρόνια Αγορά Μοδιάνο με άδεια – ακόμα- καταστήματα

Την ίδια στιγμή, o όμιλος έχει μπει τα τελευταία χρόνια και στην αξιοποίηση και επαναφορά στη σύγχρονη εποχή του Project της Αγοράς Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη. Αυτό γίνεται μέσω της FLS Μοδιάνο Αναπτυξιακή, η οποία διαχειρίζεται τη Στοά Μοδιάνο μετά από πολυετή σχετική σύμβαση Παραχώρησης. Στην αγορά, η οποία άνοιξε τις πύλες της τον Δεκέμβριο του 2022, σήμερα λειτουργούν πάνω από 50 καταστήματα, μέσα στις γιορτές ξεκίνησαν άλλα δύο, η ψαραγορά και ένα ακόμα με Ιταλικές γεύσεις, ωστόσο οι τσουχτερές τιμές των ενοικίων έχουν αφήσει ακόμα αρκετά σημεία άδεια, με το site της Αγοράς να εξακολουθεί να απευθύνει κάλεσμα σε πιθανούς συνεργάτες. Όπως τονίζεται από την εταιρεία, εντός του 2023 την Αγορά Μοδιάνο επισκέφτηκαν περίπου 4 εκατ. άτομα, ενώ παράλληλα η πληρότητα στα μισθωμένα καταστήματα της ανήλθε περίπου στο 69%.


Εξάλλου, σε ό,τι αφορά την παρουσία της στη Βόρεια Ελλάδα, θυγατρική του ομίλου Fais είναι και το εμπορικό κέντρο One Salonica Outlet με την ομώνυμη εταιρεία, το οποίο κινήθηκε με ανοδική πορεία το 2023 και το 2024, με αύξηση τζίρου 17% για το 2023.

Παπούτσια με στόχο Ελληνικό και αθλητικά

Μέσα στα σχέδια του ομίλου είναι και η ανάπτυξη των brands που συνδέονται τα παπούτσια, τόσο μέσω του e-shop όσο και μέσω φυσικών σημείων πώλησης. Στο Φάις Group έχουν ενταχθεί ιστορικά brands όπως η Καλογήρου και πιο πρόσφατα και ο Χαραλάς, μια εταιρεία που αποκτήθηκε μέσω διαδικασίας εξυγίανσης και βρίσκεται σε διαδικασία ανάπτυξης με καινούρια καταστήματα τόσο στην Αθήνα, όσο και εκτός Αττικής, καθώς άνοιξε πρόσφατα σημείο πώλησης στη Λάρισα. Στις συγκεκριμένες δύο μάρκες θα ριχτεί το βάρος στην επέκτασή τους μέσω νέων σημείων πώλησης, ενώ ως απώτερος στόχος είναι και η κατασκευή καταστημάτων monobrands σε περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση όπως πχ η επένδυση του Ελληνικού.


Σε παρόμοιο μοτίβο θα κινηθούν και brands όπως η Under Armour, τα οποία υπάγονται στη θυγατρική Sportswind, η οποία μέσα στο 2024 είχε νέα παρουσία στο ανανεωμένο κατάστημα στη Γλυφάδα και σε ένα ακόμα καινούργιο στην Ερμού, ενώ όσον αφορά την Puma η ανάπτυξη για το 2023 άγγιξε το 5%. Μετά, δε, το άνοιγμα νέου καταστήματος στη Γλυφάφα, αναμένονται για τις αρχές του 2025 τα εγκαίνια ενός ακόμα σημείου πώλησης στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens.

Oλική επαναφορά του brand Levis

Τα δύο τελευταία χρόνια, μέσω των εταιρειών Sportwind AE και The Denim Co ο όμιλος έχει αναλάβει την ανάπτυξη του αμερικανικού brand Levis. Τελευταία εξέλιξη στον συγκεκριμένο τομέα ήταν το άνοιγμα του τρίτου καταστήματος στο κέντρο της Αθήνας, κοντά στην οδό Ερμού, ενώ αναμένεται άλλο ένα κατάστημα στις αρχές του 2025.


Σημειώνεται ότι ήταν πρόπερσι, τον Απρίλιο του 2023, όταν η Levi’s®, σε συνεργασία με τον όμιλο Φάις, εμφανίστηκε εκ νέου στην Ελλάδα μετά από χρόνια, με δικά της αυτόνομα καταστήματα. Αρχικά, επέκτεινε το δίκτυό της με το άνοιγμα δύο νέων καταστημάτων σε κομβικά και πολυτελή εμπορικά σημεία της Αθήνας με υψηλή επισκεψιμότητα και πλάνο για επόμενα, τα προσεχή χρόνια. Μέχρι τότε, η Levi’s® ήταν ενεργή στην Ελλάδα με outlet καταστήματα και πολλαπλά σημεία πώλησης που λειτουργούν από πολυεθνικούς συνεργάτες χονδρικής πώλησης, αλλά όχι με αυτόνομα σημεία πώλησης. Το πρώτο αυτόνομο κατάστημα, το οποίο φιλοξενείται σε ένα χώρο 350 τ.μ. δύο επιπέδων, άνοιξε στις 15 Απριλίου 2023 στη περιοχή της Κηφισιάς/Νέας Ερυθραίας. Στη συνέχεια, το δεύτερο -270 τ.μ. σε δύο επίπεδα- εγκαινιάστηκε τον Μάιο του 2023 στη Γλυφάδα.

Mango: Άνοδος πωλήσεων το 2023

Παρουσία στην ένδυση έχει ο όμιλος Φαις και μέσω του σήματος Mango καθώς διαχειρίζεται τέσσερα καταστήματα στην Αττική και σε σημεία εκτός αυτής όπως η Θεσσαλονίκη. Aξίζει να σημειωθεί ότι η θυγατρική του ισπανικού ομίλου, Mango Garments Ελλάς, παρουσίασε σημαντική αύξηση πωλήσεων κατά 1,34 εκατ. ευρώ το 2023 συγκριτικά με το 2022. Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 9,86 εκατ. ευρώ, έναντι 8,52 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ το μικτό αποτέλεσμα αυξήθηκε κατά 23,93%, αγγίζοντας τα 4,37 εκατ. ευρώ πέρσι, από 3,53 εκατ. ευρώ το προηγούμενο 2022. Το αποτέλεσμα προ φορών ήταν κέρδη ύψους 196.632 ευρώ το 2023, έναντι κερδών 252.593 ευρώ το 2022, ενώ σε επίπεδο μετά φόρων, τα κέρδη ήταν επίσης μειωμένα σε ποσοστό 18%, διαμορφούμενα σε 147.011 ευρώ, από 180.999 ευρώ το προηγούμενο έτος.

Σε ό,τι αφορά τον κλάδο της φιλοξενίας, τον περασμένο Σεπτέμβριο ολοκληρώθηκε, από την μητρική εταιρεία του ομίλου, η απόκτηση του 52,27% των μετοχών της εταιρείας «L.S. ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΚΑΜΑΡΙ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ Α.Ε.», την ώρα που αναμένονται εξελίξεις στον συγκεκριμένο κλάδο για το 2025.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu