Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων και των μαρκών που ανήκουν σε κινεζικές εταιρείες, αύξησαν το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς τους στο 4,3% τον Μάρτιο, από 3,9% τον ίδιο μήνα πέρυσι
Η BMW και η Renault ήταν μεγάλοι νικητές τον Μάρτιο, ενώ η Audi και η Tesla δυσκολεύτηκαν. Οι κινεζικές μάρκες ώθησαν το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς τους πάνω από το 4% για πρώτη φορά. Και υπήρχαν σχεδόν τόσοι νικητές πωλήσεων αυτοκινητοβιομηχανιών όσο και χαμένοι σε ένα μήνα που ο συνολικός όγκος πωλήσεων μειώθηκε σχεδόν 3%.
Αυτά ήταν τα βασικά συμπεράσματα από τα στοιχεία του Μαρτίου από την Dataforce:
Η αύξηση των πωλήσεων της BMW κατά 8,2%, στις 77.912 μονάδες, την ανέβασε στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης τον Μάρτιο από την έκτη τον ίδιο μήνα πέρσι. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κέρδισε πρωτίστως από τη Σειρά 1, που σημείωσε αύξηση πωλήσεων 13%, στις 10.704 μονάδες, τον περασμένο μήνα.
Η αύξηση των πωλήσεων της Renault κατά 5,9%, σε 66.327 μονάδες, την ανέβασε στην πέμπτη θέση συνολικά τον Μάρτιο από την όγδοη κατά τη διάρκεια του ίδιου μήνα πέρυσι.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έλαβε ώθηση από το Clio, που σημείωσε άνοδο άνοδο 28%, στις 22.098 μονάδες, τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce που αντιπροσωπεύουν το 96% των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τις χώρες ΕΖΕΣ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο Μάρτιος ωστόσο δεν ήταν τόσο επιτυχημένος για την Audi και την Tesla. Ο όγκος πωλήσεων της Audi μειώθηκε κατά 20%, στις 63.688 μονάδες. Η πτώση έριξε την Audi στην έβδομη θέση στις συνολικές πωλήσεις τον περασμένο μήνα από τρίτη που ήταν τρίτη τον Μάρτιο του 2023.
Οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 36%, στις 37.937 μονάδες, ρίχνοντάς την στη 16η θέση συνολικά έναντι της 10ης κατά τον τρίτο μήνα του 2023.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων και των μαρκών που ανήκουν σε κινεζικές εταιρείες, αύξησαν το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς τους στο 4,3% τον Μάρτιο, από 3,9% κατά την ίδια περίοδο πέρυσι. Όσον αφορά τις πωλήσεις, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν όγκο 57.400 τον Μάρτιο έναντι 53.871 τον Μάρτιο του 2023.
Η BYD ήταν ένας από τους νικητές, αυξάνοντας τις πωλήσεις σε 2.620 τον περασμένο μήνα σε σύγκριση με μόλις 430 τον Μάρτιο του 2023. Η Xpeng αύξησε τις πωλήσεις της σε 462 από 11 τον ίδιο μήνα πέρυσι. Παρόλα αυτά οι συγκεκριμένες μάρκες εξακολουθούν να βρίσκονται πολύ πίσω από την κορυφαία κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, την MG της SAIC, η οποία αύξησε τις πωλήσεις κατά 10%, στις 25.642.
Συνολικά τον περασμένο μήνα 38 αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν τις ευρωπαϊκές πωλήσεις τους περισσότερο από τον μέσο όρο της αγοράς ενώ 35 μάρκες έκλεισαν τον τρίτο μήνα του έτους με μείωση του όγκου.
Δέκα αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των κινεζικών Omoda, Voyage και Zeekr, καθώς και των Ineos Automotive, Lucid και Mitsubishi, κατέγραψαν τριψήφια ή και υψηλότερα ποσοστιαία κέρδη. Άλλες μάρκες που είχαν ισχυρή αύξηση πωλήσεων τον περασμένο μήνα ήταν η Jaguar (+75%), η Honda (+65%) και η Lexus (+57%).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Bosch: Προχωράει σε 5.500 απολύσεις εν μέσω κρίσης στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
- ΟΤΕ: Αγορές μετοχών αξίας 6,15 εκατ. ευρώ
- Οι Σαουδάραβες στην Αθήνα για το ελληνικό φάρμακο
- CEPE: Οι δασμοί στις εισαγωγές Κίνας θα επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας χρωμάτων της ΕΕ
- Αναβλήθηκε η δίκη της Ειρήνης Μουρζούκου για συκοφαντική δυσφήμιση
- Q&R: Σε πρώιμες επαφές με εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς
- Πως θα δουλέψουν τα εμπορικά καταστήματα στις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς
- Μητσοτάκης στο συνέδριο της νεολαίας του ΕΛΚ: «Η Ευρώπη πρέπει να γεφυρώσει το τεχνολογικό χάσμα με τις ΗΠΑ»
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις