Επιχειρήσεις

Ευ. Βασιλάκης: Το 2021 ήταν τεστ επιβίωσης για την Aegean και το πέρασε

Την εκτίμησή του ότι το 2022 θα είναι η πρώτη μη ζημιογόνα χρονιά για την Aegean μετά την πανδημία του κορωνοϊού εξέφρασε ο πρόεδρος της εταιρείας Ευτύχιος Βασιλάκης, στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης που πραγματοποιήθηκε με τους αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021, επισημαίνοντας ότι η Αegean κατάφερε να περάσει το τεστ επιβίωσης.

_x000D_

Εξέφρασε, μάλιστα, την αισιοδοξία του για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν, τονίζοντας, ωστόσο, ότι η εταιρεία επιχειρεί μέσα σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από έντονη αβεβαιότητα τόσο λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, όσο και λόγω της αύξησης του κόστους. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας, ο κύριος στόχος για το 2022 είναι η ενίσχυση της πληρότητας των αεροσκαφών με απώτερο σκοπό και τη βελτίωση του περιθωρίου κέρδους.

_x000D_

Αναφερόμενος στη στρατηγική που αναμένεται να ακολουθήσει η εταιρεία για το 2022, ο Ευτ. Βασιλάκης τόνισε ότι θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην «επιστροφή» της Aegean στην Αθήνα, με την προσθήκη 15 δρομολογίων που είχαν σταματήσει τα τελευταία δύο χρόνια εξαιτίας της πανδημίας.

_x000D_

Σχετικά με τις προκρατήσεις ο πρόεδρος της εταιρείας είπε ότι βρίσκονται στο 80%-83% των επιπέδων του 2019, ενώ επεσήμανε ότι τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο οι κρατήσεις ήταν 4 φορές περισσότερες σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2021. Βέβαια, όπως τόνισε, παρά το γεγονός ότι υπάρχει ζήτηση και οι ταξιδιώτες δεν φαίνεται να τροποποιούν τα πλάνα τους για το καλοκαίρι, ενδέχεται οι επικρατούσες συνθήκες να οδηγήσουν σε κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.

_x000D_

Ο αριθμός πτήσεων της εταιρείας σε σχέση με το 2019 εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένος κατά 30% το α’ τρίμηνο του 2022, κατά 18% το β’ τρίμηνο και κατά 5% το γ’ τρίμηνο, το οποίο είναι και το πιο σημαντικό, και να παραμείνει στα προ πανδημίας επίπεδα το τελευταίο τρίμηνο. «Αυτό σημαίνει ότι θα προσφέρουμε περίπου 15-15,2 εκατ. θέσεις το 2022, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα επιδεινωθεί το ευρύτερο περιβάλλον», τόνισε ο Ευτ. Βασιλάκης, θέτοντας ως στόχο την επίτευξη συντελεστή πληρότητας άνω του 75% από 65,5% το 2021.

_x000D_

Ως προς την αναδιάρθρωση του στόλου της, η εταιρεία, η οποία εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού είχε μεταθέσει τους αρχικά συμφωνηθέντες χρόνους παράδοσης των αεροσκαφών Airbus της οικογένειας A320 neo για τα επόμενα χρόνια προκειμένου να εξασφαλιστεί η ρευστότητα της εταιρείας, επιταχύνει εκ νέου την αρχική παραγγελία της που προέβλεπε την απόκτηση έως 46 αεροσκαφών. Στην κατεύθυνση αυτή, όπως επεσήμανε ο επικεφαλής της εταιρείας, μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να παραδοθούν στην Αegean 12 αεροσκάφη Airbus και μέχρι το τέλος του 2023 θα έχουν παραδοθεί ακόμη 10, με την Aegean να έχει εξασκήσει το δικαίωμα μετατροπής 6 αεροσκαφών από Α320 σε Α321.

_x000D_

Στην ίδια κατεύθυνση, η εταιρεία συμφώνησε την πρόωρη λήξη και επαναπαράδοση στον εκμισθωτή 8 αεροσκαφών τύπου Q400 και την αντικατάστασή τους με την αγορά τριών αεροσκαφών ATR72-600 και τη μίσθωση έξι ακόμη. Το ένα από τα τρία αεροσκάφη τύπου ATR72-600 έχει ήδη παραληφθεί και τα άλλα δύο αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρεία μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022. Αναφορικά με τα 6 αεροσκάφη ATR72-600 που θα μισθώσει, η Aegean έχει παραλάβει ήδη τα δύο και τα υπόλοιπα τέσσερα αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρεία εντός του α’ εξαμήνου του 2022.

_x000D_

«Στο τέλος του 2023 θα είμαστε πολύ κοντά σε αυτό που είχαμε προγραμματίσει πριν από την εμφάνιση της πανδημίας του κορωνοϊού πανδημίας», τόνισε χαρακτηριστικά ο Ευτ. Βασιλάκης.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu