Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, η Ολλανδία παρέμεινε η μεγαλύτερη χώρα θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών της ΕΕ το 2022
Άνοδο 0,8% παρουσίασε το 2022 το συνολικό μεικτό βάρος των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν δια θαλάσσης στα λιμάνια της ΕΕ και υπολογίζεται σε 3,48 δισεκατομμύρια τόνους, σύμφωνα με την Eurostat.
Σε σύγκριση με το 2021, ο αριθμός των τόνων που διακινήθηκαν το 2022 μειώθηκε περισσότερο στο λιμάνι του Πειραιά (-8,8%), στο Bremerhaven στη Γερμανία (-8,6%) και στη Βαλένθια στην Ισπανία (-7,1%).
Αντίθετα, αυξήθηκε περισσότερο στο Γκντανσκ της Πολωνίας (+40,3%), στην Καρταχένα στην Ισπανία (+17,3%) και στην Κωστάντζα (+15,2%) στη Ρουμανία.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, η Ολλανδία παρέμεινε η μεγαλύτερη χώρα θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών της ΕΕ το 2022, καθώς στα ολλανδικά λιμάνια (Ρότερνταμ, Άμστερνταμ και Ζηλανδία) διακινήθηκαν 565 εκατομμύρια τόνοι αγαθών (+9 εκατομμύρια τόνοι έναντι του 2021), που ήταν το 16% του συνολικού όγκου διακινούμενων εμπορευμάτων μέσω θαλάσσης πέρυσι στην ΕΕ.
Το Ρότερνταμ στην Ολλανδία (427 εκατομμύρια τόνοι), η Αμβέρσα-Μπρυζ στο Βέλγιο (254 εκατομμύρια) και το Αμβούργο στη Γερμανία (103 εκατομμύρια) διατήρησαν τη θέση τους ως τα τρία κορυφαία λιμάνια της ΕΕ το 2022, αμφότερα σε όρους μεικτού βάρους διακινηθέντων εμπορευμάτων και σε όγκο μεγάλων εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν στα λιμάνια, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 1/5 του συνόλου (22,5%).
Σε σύγκριση με το 2007, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής για το μεικτό βάρος των θαλάσσιων εμπορευμάτων μέχρι το 2022 ήταν 2,8%.
Επίσης, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής μεταξύ 2015 – 2022 ήταν στο 3,1%, παρουσιάζοντας σχεδόν σταθερή ανάπτυξη.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΟΑΣΘ: Εφτασαν στη Θεσσαλονίκη τα 15 από τα 41 νέα λεωφορεία
- Επίλεκτος: Παραιτήθηκε από το ΔΣ ο Αθανάσιος Σκορδάς
- Λαγκάρντ: «Κατεπείγουσα η ανάγκη για την ενοποίηση των κεφαλαιαγορών μας»
- Σολτς: Δεν εγκαταλείπει την ηγεσία του SPD, παρά τις πιέσεις
- Το κράτος θα αποκαταστήσει την πολυκατοικία που επλήγη από τη βόμβα στους Αμπελοκήπους
- ΝΑΤ: Παρατείνεται η αρμοδιότητά του σε θέματα συντάξεων και εφάπαξ ναυτικών
- Αψιμαχίες Ανδρουλάκη – Μητσοτάκη για το 1,5 δισ. ρύπων (σε αξία) που εξασφάλισε η κυβέρνηση για την απανθρακοποίηση των νησιών
- Ντε Γκίντος: Σε πορεία μείωσης των επιτοκίων η ΕΚΤ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις