Οικονομία

EURATEX: Πτωτικά κινήθηκε ένδυση και κλωστοϋφαντουργία στην ΕΕ και το γ΄τρίμηνο 2024

Η υποτονική κατανάλωση λόγω του πληθωρισμού - Πίεση λόγω του αυξανόμενου όγκου των ηλεκτρονικών πωλήσεων - Η απασχόληση μειώθηκε, καθώς οι επιχειρήσεις μείωσαν το εργατικό δυναμικό τους

Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ένδυσης – Κλωστοϋφαντουργίας (EURATEX), το γ΄τρίμηνο του 2024 η ευρωπαϊκή βιομηχανία παρέμεινε σε πτωτική πορεία λόγω των συνεχιζόμενων πιεστικών εξωτερικών συνθηκών, όπως ζητήματα εφοδιαστικής αλυσίδας, έλλειψη ζήτησης και υψηλό λειτουργικό κόστος.

Η υποτονική κατανάλωση λόγω του πληθωρισμού, οι γενικότερες γεωπολιτικές εξελίξεις, σε συνδυασμό με τις μη ανταγωνιστικές τιμές της ενέργειας στην Ευρώπη και το αυξανόμενο κόστος παραγωγής, οδήγησαν τον κλάδο σε αρνητική πορεία.

Η ένδυση αντιμετωπίζει εντονότερη πίεση λόγω του αυξανόμενου όγκου των ηλεκτρονικών πωλήσεων που συμπιέζουν τις τιμές.

Οι παραπάνω παράγοντες σε συνδυασμό με την στασιμότητα των εξαγωγών εκτός Ευρώπης, οδήγησαν σχεδόν όλους τους οικονομικούς δείκτες του κλάδου σε κάμψη.

Παρά αυτές τις προκλήσεις στην παραγωγή και τον κύκλο εργασιών, τα επίπεδα απασχόλησης στον τομέα της ένδυσης ήταν σχετικά σταθερά σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, υποδηλώνοντας προσπάθειες για τη διατήρηση του εργατικού δυναμικού.

Ωστόσο, η απασχόληση μειώθηκε σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, καθώς οι επιχειρήσεις μείωσαν το εργατικό δυναμικό τους ή διέκοψαν τις προσπάθειες προσλήψεων λόγω των εξαιρετικά αβέβαιων προοπτικών και του υψηλού κόστους εργασίας. Από την εξωτερική πλευρά, το εμπορικό μας έλλειμμα έχει επιδεινωθεί, καθώς οι εισαγωγές από τρίτες χώρες αυξήθηκαν αισθητά ενώ οι εξαγωγές μειώθηκαν. Όσον αφορά το μέλλον, οι συνολικές εμπορικές προοπτικές υποδηλώνουν μελλοντικές περαιτέρω προκλήσεις, ιδιαίτερα ανοδικούς κινδύνους από την πιθανή εφαρμογή δασμών στις ΗΠΑ και τα εκτυλισσόμενα μέτρα αντιποίνων.

Παρά αυτές τις αβεβαιότητες, το επιχειρηματικό κλίμα της ΕΕ στις αρχές του 2025 παρουσίασε ελαφρά βελτίωση τόσο στον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας όσο και στον τομέα της ένδυσης. Η θετική τάση του Ιανουαρίου οφείλεται κυρίως στις καλύτερες προσδοκίες των διευθυντικών στελεχών για την παραγωγή, παρά την υποτονική ζήτηση για αγαθά. Από την πλευρά των καταναλωτών, η εμπιστοσύνη παρέμεινε σταθερή, ενώ η εμπιστοσύνη στο λιανικό εμπόριο υποχώρησε λόγω των πιο απαισιόδοξων προσδοκιών για τη μελλοντική επιχειρηματική κατάσταση.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu